Η Renault, για πρώτη φορά στην ιστορία του supermini της, αποφάσισε να κάνει διακριτικές αισθητικές αλλαγές και να επενδύσει στην ουσιαστική αναβάθμιση. Έτσι λοιπόν, το Clio πέμπτης γενιάς πήρε πολλά γονίδια από το Megane, από το εμπρός μέρος με τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα "C", έως τα διακριτικά «νεύρα» που υπογράφουν το δυναμισμό του, με αποτέλεσμα να ενσωματώνεται πολύ καλύτερα στην γκάμα της Renault. 

Renault Clio RS Line 1.3 TCe

Ένας υπέροχος εσωτερικός κόσμος

Η πρώτη επαφή με την καμπίνα σε βάζει σε έναν εντελώς καινούργιο κόσμο, για τα δεδομένα του Renault Clio. Έχει δοθεί τόση προσοχή στο φινίρισμα, τη συναρμολόγηση και τα υλικά, που θεωρείς ότι βρίσκεσαι σε ένα πολύ ακριβότερο αυτοκίνητο. Ιδιαίτερης μνείας αξίζει η θέση οδήγησης, που στην έκδοση RS Line της δοκιμής μας ρυθμίζεται προς πάσα κατεύθυνση. Τα ημιμπάκετ καθίσματα στηρίζουν σωστά το σώμα του οδηγού και είναι όσο φαρδιά χρειάζεται, για να μη κουράζουν ούτε στις εντός πόλης διαδρομές, αλλά ούτε και στα μακρινά ταξίδια. Αισθητικά παρατηρούμε πρώτα την πληρέστατη κεντρική κονσόλα. Η οθόνη αφής βρίσκεται στην κορυφή, λίγο παρακάτω, μερικά πλήκτρα αφής για τους βασικούς χειρισμούς και ακόμη πιο κάτω, μια σειρά διακοπτών για διάφορες άλλες λειτουργίες του αυτοκινήτου. 

Renault Clio RS Line 1.3 TCe

Τα πρακτικά χειριστήρια του κλιματισμού βρίσκονται στη βάση και ευτυχώς, δεν ενσωματώθηκαν στο σύστημα infotainment, ενώ μπροστά από τον επιλογέα του σασμάν, υπάρχει μια πρακτική θήκη μεγάλου μεγέθους που βολεύει για τη φιλοξενία του smartphone, αλλά και διάφορων μικροαντικειμένων. Οι χώροι του Clio βρίσκονται σε καλό επίπεδο και άνετα θα μπουν τέσσερις ενήλικες για να ταξιδέψουν. 

Renault Clio RS Line 1.3 TCe

Το πορτμπαγκάζ των 317 λίτρων δεν αποτελεί κορυφαία τιμή της κατηγορίας, όμως ικανοποιεί -με το παραπάνω.

Γαργαλιστικές επιδόσεις

Η κορυφαία, από πλευράς απόδοσης, έκδοση του νέου Renault Clio μας γοήτευσε. Το Clio RS Line της δοκιμής διαθέτει έναν τετρακύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα, των 1.3 λίτρων, της οικογένειας TCe. Η απόδοσή του, με 130 ίππους και 240 Nm ροπής -από τις 1.600 στροφές ανά λεπτό παρακαλώ- έχει ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να κινείται «αέρινα» και σβέλτα. Ο συγκεκριμένος κινητήρας συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων και η συνεργασία τους είναι άψογη, αν εξαιρέσεις τη συνήθεια που απαιτεί η εκκίνηση του αυτοκινήτου από στάση. Στην αρχή, δίνεις πολύ γκάζι και το Clio τινάζεται μπροστά, όμως απαιτεί μόλις λίγα χιλιόμετρα μέχρι να «τα βρείτε». 

Renault Clio RS Line 1.3 TCe

Στη συνέχεια απολαμβάνεις τις ανεπαίσθητες αλλαγές ταχυτήτων, την προθυμία για kickdown και την έξυπνη λειτουργία ισορροπώντας ανάμεσα στις επιδόσεις και την οικονομία. Αν ο οδηγός το θελήσει, μπορεί να χρησιμοποιήσει και τα πολύ ποιοτικά στην αίσθηση paddles, για χειροκίνητες αλλαγές. Ο κινητήρας, εγγυάται σβέλτες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα στα 200 χλμ./ώρα), όμως παράλληλα, σέβεται την τσέπη σας! Χωρίς ιδιαίτερη προσοχή στο γκάζι, σταθεροποιηθήκαμε στα 7,2 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χιλιόμετρα, κατά μέσο όρο.

Όταν θέλαμε να διαπιστώσουμε τι μπορεί να κάνει ο 1.300άρης TCe, είδαμε μέχρι 9,2 λίτρα, ενώ καταφέραμε να περιοριστούμε στα 6,2 λίτρα σε συνθήκες αυτοκινητόδρομου. Πάντως ακόμη και εντός πόλης, μια κατανάλωση της τάξεως των 6,8 λίτρων / 100 χλμ μπορεί να γίνει πραγματικότητα, με τη χρήση του προγράμματος Eco και προνοητική οδήγηση. 

Συμπεριφορά comme il faut

Το Renault Clio πάντα συνοδευόταν από τη φήμη της καλής οδικής συμπεριφοράς. Όλες του οι γενιές μέχρι σήμερα, ήταν απολαυστικές στο δρόμο και με συμμετοχικό χαρακτήρα, οπότε οι άνθρωποι της μάρκας θα έκαναν λάθος αν δεν έδιναν αυτά τα χαρακτηριστικά και τη νέα. Αφού εκτιμήσαμε την ευέλικτη πλευρά του στην πόλη, το οδηγήσαμε σε επαρχιακό δίκτυο και σε ορεινές διαδρομές για να δούμε πόσο... Clio είναι. Στην έκδοση RS Line, οι κλίσεις από την ανάρτηση είναι σαφώς περιορισμένες. Το τιμόνι αν και ελαφρύ, πληροφορεί αρκετά καλά τον οδηγό και η ουρά του αυτοκινήτου αντιδρά όπως ακριβώς θέλαμε, σε κάθε περίπτωση, βοηθώντας τη διατήρηση της ιδανικής γραμμής. 

Renault Clio RS Line 1.3 TCe

Μοναδικό μειονέκτημα, κατά τη δική μας άποψη, αποτελεί το υπέρ παρεμβατικό και χωρίς τη δυνατότητα παράκαμψης (ούτε μερικώς) ESP, που κόβει γρήγορα τη χαρά στο παραμικρό γλίστρημα. Επίσης, διαπιστώσαμε ότι τα φρένα (παρά τα ταμπούρα στους πίσω τροχούς) δεν κουράζονται εύκολα και αποδίδουν τέλεια, με σύμμαχο ένα γραμμικό και καλό σε αίσθηση πεντάλ. Στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά της οδικής συμπεριφοράς σημειώστε ότι η ανάρτηση δεν επιτρέπει στους κραδασμούς να ενοχλούν τα κορμιά των επιβατών και ότι στον αυτοκινητόδρομο η ποιοτική καμπίνα κρατά τα ντεσιμπέλ σε χαμηλό επίπεδο. 

Η ώρα της απόφασης

Οι τιμές για το Renault Clio με τον βενζινοκινητήρα των 1.3 λίτρων και των 130 ίππων, σε συνδυασμό με το αυτόματο σασμάν διπλού συμπλέκτη EDC των επτά σχέσεων, ξεκινούν από τις 20.790€ στην έκδοση Dynamic. Η πιο σπορ έκδοση RS Line που είχαμε εμείς στα χέρια μας, ξεκινά λίγο ψηλότερα, στις 21.740€ . Για την RS Line της δοκιμής, θεωρούμε ότι η τιμή της με βάση το σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο, την απόδοση του κινητήρα και τον εξοπλισμό, βρίσκεται σε φυσιολογικό επίπεδο. 

Renault Clio RS Line 1.3 TCe

Σε αυτά τα χρήματα αγοράζετε 17άρες ζάντες αλουμινίου, ψηφιακό πίνακα οργάνων, υπερσύγχρονο σύστημα πολυμέσων Easy Link με οθόνη αφής επτά ιντσών και navigation, σύνδεση Apple CarPlay Και Android Auto, σύστημα θέασης με κάμερες εμπρός πίσω και δυνατότητα απεικόνισης 360 μοιρών, Cruise Control και όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας (αυτόματο φρενάρισμα, προειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κλπ). Ταυτόχρονα, παρέχεται 5ετής εργοστασιακή εγγύηση και 3 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.