Έχετε ποτέ αναρωτηθεί πόσο πιο αθόρυβο είναι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο σε σχέση με αυτά που ήταν διαθέσιμα 20, 30 ή 40 χρόνια πριν;

Σε σχετική έρευνα που πραγματοποίησε η Ford, τα αποτελέσματα είναι συντριπτικά καλύτερα υπέρ των καινούριων αυτοκινήτων, που πλέον εξασφαλίζουν ένα περιβάλλον ηρεμίας και χαλάρωσης, πολλές φορές πιο ήσυχο ακόμα και από αυτό που επικρατεί εκτός αυτοκινήτου.


Στο εσωτερικό του νέου Ford Kuga ο θόρυβος που φτάνει στους επιβάτες είναι μόλις 69.2 dB.

Η αρνητικές επιπτώσεις της ηχορύπανσης

Σύμφωνα με την ιατρική ορολογία, θόρυβος είναι οι αλλαγές της πίεσης του αέρα, οι οποίες δια μέσου των αυτιών μεταφέρονται στον εγκέφαλο. Η ένταση του ήχου μετράται σε decibel, ή dB για συντομία. Η πιο χαμηλή συχνότητα ήχου, η οποία μπορεί να γίνει αντιληπτή από το ανθρώπινο αυτί είναι περίπου 20 Hz και η πιο υψηλή για νέα άτομα είναι πάνω από 18 Khz.

Δρόμος με κίνηση
Ένας επιβαρυμένος κυκλοφοριακά δρόμος αποδίδει εντάσεις ήχουν που ξεπερνούν τα 80 dB. 

Η μεγάλη ένταση του ήχου μπορεί να είναι βλαπτική για τον άνθρωπο, σύμφωνα με τους γιατρούς. Το όριο πόνου του αυτιού είναι τα 120dB και εντάσεις αυτής της κλίμακας μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα προβλήματα ακοής ή και κώφωση. Επίσης, παρατεταμένη ή συνεχής έκθεση σε ήχους άνω των 90dB δημιουργεί προβλήματα στην ακοή.

Επειδή το dB είναι μονάδα μέτρησης λογαριθμικής κλίμακας, για κάθε αύξηση της έντασης του ήχου κατά 3 dB, η ηχητική ενέργεια που δέχεται το αυτί είναι διπλάσια. Η αντιληπτή ένταση του ήχου από τον άνθρωπο διπλασιάζεται κάθε 10dB αύξησης.

Συνεχείς και έντονοι ήχοι υπάρχει πιθανότητα να δημιουργήσουν και ψυχολογικά προβλήματα, όπως έντονο άγχος, τάσεις φυγής και υπερδιέγερση. Στις μεγάλες πόλεις παγκοσμίως, όπου η ηχορύπανση είναι πολύ έντονη και συνεχής, έχουν ξεκινήσει εκστρατείες και προγράμματα μείωσης της έντασης του ήχου από τις μεταφορές, τη βιομηχανία και την εστίαση.

Τι συμβαίνει στα αυτοκίνητα

Από την έρευνα της Ford αποδεικνύεται ότι ένα αυτοκίνητο του 1966, το οποίο με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα παρήγαγε θορύβους έντασης 89,4 dB στο εσωτερικό του, ήταν εξαιρετικά ενοχλητικό για τους επιβάτες ειδικά σε μεγάλα ταξίδια. Ταυτόχρονα η μακροχρόνια χρήση τους μπορούσε να δημιουργήσει τόσο παθολογικά, όσο και ψυχολογικά προβλήματα σε οδηγό και επιβάτες.

Ford Anglia interior noise
Σχεδόν 90 dB ήταν ο θόρυβος στο εσωτερικό ενός Ford Anglia το 1966 και μάλιστα σε χαμηλή ταχύτητα 50 χλμ./ώρα. 

Ευτυχώς για εμάς, η εξέλιξη των αυτοκινήτων σε αυτό τον τομέα ήταν εντυπωσιακή. Σήμερα, όπως φάνηκε από σχετική έρευνα της Ford που αποτυπώνεται στο παρακάτω video, ένα σύγχρονο SUV όπως το Kuga παράγει στο εσωτερικό του θόρυβο έντασης μόλις 69,2 dB όταν κινείται με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα. Συγκριτικά με το Ford Anglia του 1966, η αντιληπτή ένταση του ήχου είναι κατά 4 φορές χαμηλότερη.Οι μεγαλύτερης ηλικίας οδηγοί θα θυμούνται ίσως ότι οι πονοκέφαλοι κατά τη διάρκεια μεγάλων ταξιδιών με αυτοκίνητο τη δεκαετία του 70 και του 80 δεν ήταν σπάνιο φαινόμενο, ειδικά του καλοκαιρινούς μήνες όπου τα ανοιχτά παράθυρα ενέτειναν το πρόβλημα του θορύβου λόγω και της έντασης του αέρα.

 

Μια συζήτηση μεταξύ δύο ανθρώπων έχει ένταση περίπου 68 dΒ, ενώ ένας κυκλοφοριακά επιβαρυμένος δρόμος περίπου 80 dB. Βλέπουμε λοιπόν ότι το εσωτερικό ενός σύγχρονου υβριδικού αυτοκινήτου όπως το Ford Kuga αποτελεί τον ιδανικό χώρο για μια χαλαρή συζήτηση, αφήνοντας εκτός ενοχλητικούς ήχους του περιβάλλοντος χώρου.

Ταυτόχρονα ένα πολύωρο ταξίδι δεν επηρεάζει αρνητικά την ακουστική λειτουργία του οδηγού, συνεισφέροντας με αυτό τον τρόπο και στην ασφάλεια -πέρα από την άνεση. Η εξέλιξη των αυτοκινήτων και η επικράτηση των ηλεκτροκινητήρων θα συμβάλλουν στο μεσοπρόθεσμο μέλλον ώστε η ηχορύπανση από την κίνηση των οχημάτων να μειωθεί ακόμα περισσότερο.