Μετά από σχετική αίτηση των ομίλων PSA και FCA που κατατέθηκε την Παρασκευή 8 Μαΐου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τον ανταγωνισμό και τις μονοπωλιακές πρακτικές, θα αποφασίσει έως τις 17 Ιουνίου κατά πόσο η συμφωνία των δύο εταιρειών είναι σύμφωνη προς της ευρωπαϊκή νομοθεσία και μπορεί να προχωρήσει κανονικά.

Οι ευρωπαϊκές αρχές ελέγχου του ανταγωνισμού στην Ε.Ε. μπορούν να εγκρίνουν τη συμφωνία με ή χωρίς όρους ή να ξεκινήσουν μια διερεύνηση πλήρους κλίμακας περίπου τεσσάρων μηνών μετά το τέλος της προκαταρκτικής επανεξέτασης, εάν έχουν κάποιες ανησυχίες.

Συγχώνευση πενήντα δις ευρώ

H πολυεθνική FCA και η γαλλική PSA διαθέτουν στην αγορά συνολικά 14 διαφορετικές μάρκες αυτοκινήτων: Abarth, Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Maserati, Jeep, Dodge, RAM, Chrysler και Citroen, Peugeot, DS, Opel, Vauxhall αντίστοιχα. To 2018, κατείχαν ως ξεχωριστοί όμιλοι τις θέσεις 8 και 9 στην παγκόσμια κατάταξη πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων.

Η συνένωσή τους, η οποία αναμένεται ότι θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2020 με ονομασία που ακόμα δεν έχει γνωστοποιηθεί, θα δημιουργήσει τον τέταρτο όμιλο κατασκευής αυτοκινήτων με συνολική παραγωγή που το 2018 ανερχόταν στο ύψος των 7,4 εκατομμυρίων οχημάτων. Έτσι, πίσω από τους ομίλους Volkswagen, Toyota και Renault/Nissan/ Mitsubishi Alliance, θα εγκατασταθεί αυτός των FCA/PSA, υποβαθμίζοντας την αμερικανική General Motors στην πέμπτη θέση.

Συγχώνευση FCA & PSA
Οι Κάρλος Ταβάρες, αριστερά, και Μάικ Μάνλεϊ, δεξιά, είναι οι επικεφαλής των ομίλων PSA και FCA αντίστοιχα, που υπέγραψαν μια από τις μεγαλύτερες συγχωνεύσεις αυτοκινητοβιομηχανιών στην ιστορία.

Ο νέος όμιλος που θα προκύψει θα απασχολεί πάνω από 400.000 εργαζομένους σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ θα έχει τζίρο σχεδόν 170 δισ. δολάρια. Στόχος είναι, από τα αθροιστικά περίπου 7,4 εκατομμύρια οχήματα του 2018, οι ετήσιες πωλήσεις να ανέλθουν στα 8,7 εκατομμύρια οχήματα.

Η έδρα του νέου γίγαντα της αυτοκίνησης θα βρίσκεται στην Ολλανδία και οι μετοχές του θα διαπραγματεύονται στα χρηματιστήριο του Παρισιού, του Μιλάνου και της Νέας Υόρκης.

Οι σημερινοί μέτοχοι θα λάβουν από την FCA ένα ειδικό μέρισμα συνολικού ύψους 5,5 δις ευρώ, ενώ η Peugeot θα τους παραχωρήσει το 46% της εταιρείας Faurecia, που έχει στην κατοχή της. Το διοικητικό συμβούλιο θα αποτελείται από 11 άτομα, με πέντε μέλη από την PSA, άλλα πέντε από την FCA και τον CEO που θα είναι ο Κάρλος Ταβάρες, ο σημερινός CEO της PSA