Τον Απρίλιο του 2020, οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση σημείωσαν μείωση 76,3% σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Ο Απρίλιος ήταν ο πρώτος πλήρης μήνας με τους περιορισμούς για τον COVID-19 να βρίσκονται σε εξέλιξη σε όλη την Ευρώπη.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την ιστορικά μεγαλύτερη μηνιαία μείωση της ζήτησης αυτοκινήτων. Οι περισσότερες εκθέσεις αυτοκινήτων σε ολόκληρη την ΕΕ ήταν κλειστές για ολόκληρο τον μήνα, ενώ σε πολλές χώρες οι δημόσιες υπηρεσίες για την ταξινόμηση οχημάτων λειτουργούσαν ελάχιστα. Έτσι ο αριθμός των καινούργιων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν μειώθηκε από 1.143.046 μονάδες τον Απρίλιο του 2019 σε 270.682 μονάδες τον περασμένο μήνα.

Κάθε μία από τις 27 αγορές της ΕΕ σημείωσε διψήφια πτώση τον Απρίλιο, αλλά η Ιταλία και η Ισπανία υπέστησαν τις μεγαλύτερες απώλειες, με τις ταξινομήσεις αυτοκινήτων να μειώνονται κατά 97,6% και 96,5% αντίστοιχα. Κοιτάζοντας τις άλλες μεγάλες αγορές, η ζήτηση μειώθηκε κατά 61,1% στη Γερμανία, ενώ η Γαλλία σημείωσε πτώση 88,8% τον Απρίλιο.

European new car registration April 2020
Στο γράφημα είναι εμφανής η πτωτική τάση της αγοράς νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη από τον Ιανουάριο του 2020. Η πανδημία όμως έφερε τεράστιες απώλειες το Μάρτιο και τον Απρίλιο.

Τα ίδια και στην Ελλάδα

Ακολουθώντας τη πανευρωπαϊκή τάση, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά κατέρρευσαν κατά 80,2% τον Απρίλιο, συγκριτικά με τον ίδιο μήνα του 2019. Πιο συγκεκριμένα  ταξινομήθηκαν 2.434 νέα αυτοκίνητα τον περασμένο μήνα, σε αντίθεση με τα 12.303 που ταξινομήθηκαν τον περσινό Απρίλη. 

Η σημαντική πτώση πωλήσεων του Απριλίου αλλά και του Μαρτίου επηρέασαν και τις πωλήσεις του πρώτου τετραμήνου του 2020. Αν και οι πρώτοι δύο μήνες, προ κορονοϊού δηλαδή, έδειχναν ότι το 2020 θα είναι ακόμη πιο δυνατό από το 2019 με αυξημένες πωλήσεις, οι επόμενοι δύο μήνες έφεραν την... καταστροφή. Το τετράμηνο τελικά, έκλεισε με 23.824 αυτοκίνητα, την ώρα που το αντίστοιχο του 2019 είχε 38.592, δηλαδή μιλάμε για απώλειες της τάξεως του 38,3%. 

Δραματικό το πρώτο τετράμηνο στην Ευρώπη

Παρά το γεγονός ότι η Ευρώπη ξεκίνησε με μείωση στις ταξινομήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Ιανουάριο και το Φεβρουάριο του 2020, σε αντίθεση με την Ελλάδα, το τελικό αρνητικό αποτέλεσμα στο τετράμηνο είναι σχεδόν το ίδιο με της χώρας μας, δηλαδή 38,5%.

Μέχρι στιγμής φέτος, οι ταξινομήσεις το πρώτο τετράμηνο μειώθηκαν κατά το ήμισυ σε τρεις από τις τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ: ​​Ιταλία -50,7%, Ισπανία -48,9% και Γαλλία -48,0%. Στη Γερμανία, η ζήτηση μειώθηκε σε πολύ μικρότερο ποσοστό, κατά 31,0%, αλλά παρότι είναι η μεγαλύτερη σε μέγεθος ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, δεν έσωσε την παρτίδα.