Με στόχο να στηριχτεί η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία που έχασε τεράστια ποσά εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού, ο Γάλλος πρόεδρος Μακρόν ανακοίνωσε την αύξηση των επιδοτήσεων για αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας αλλά και επαναφορτιζόμενων υβριδικών.

Με αυτό το κίνητρο, ο Μακρόν φιλοδοξεί να καταστήσει τη Γαλλία τη μεγαλύτερη παραγωγό χώρα “καθαρών” αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Παράλληλα, παίζει το ρόλο του συνδέσμου μεταξύ των μεγαλύτερων γαλλικών εταιρειών -συγκεκριμένα των PSA, Renault και Total- για την δημιουργία κοινοπραξίας κατασκευής μπαταριών στη Γαλλία. Ήδη η PSA ανακοίνωσε ότι θα μεταφέρει την παραγωγή μπαταριών από την Κίνα σε ένα gigafactory στη Γαλλία, χάρη στα γενναία κίνητρα που προσφέρει η γαλλική κυβέρνηση.

Renault Electric Line Up
H Renault διαθέτει μεγάλη γκάμα ηλεκτρικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών μοντέλων, η οποία συνεχώς μεγαλώνει.

Τόσο η Renault, στην οποία όπως είναι γνωστό το γαλλικό κράτος κατέχει το 15% των μετοχών της, όσο η PSA (|Peugeot, Citroen, DS, Opel, Vauxhall), χαιρέτισαν τις ανακοινώσεις του Γάλλου προέδρου και δήλωσαν έτοιμες να ανταποκριθούν στη ζήτηση, χάρη στα πολλά μοντέλα που διαθέτουν στη γκάμα τους.

Τι περιλαμβάνει το “πακέτο”

Ήδη στη Γαλλία ισχύει πρόγραμμα επιδότησης αγοράς νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπαταρίας ή plug in υβριδικού. Η αύξηση της επιδότησης από 6.000 σε 7.000 ευρώ αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας που αγοράζονται από ιδιώτες. Για εταιρικά οχήματα, η επιδότηση ανέρχεται στα 5.000 ευρώ.

Peugeot Electric Line Up
Στη γκάμα της Peugeot περιλαμβάνονται δύο ηλεκτρικά μπαταρίας και 3 επαναφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα. 

Όσον αφορά στα επαναφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα, αυτά επιδοτούνται με μείωση τιμής της τάξης των 2.000 ευρώ.

Ταυτόχρονα με τα παραπάνω, θα δημιουργηθεί ένα συνεργατικό πλαίσιο δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την εκθετική αύξηση των δημόσιων σταθμών φόρτισης στη Γαλλία.

Άντε και στα δικά μας

Ακολουθώντας την πανευρωπαϊκή πολιτική για στήριξη των οχημάτων χαμηλών και μηδενικών ρύπων, η ελληνική κυβέρνηση έχει προαναγγείλει μέτρα επιδότησης της αγοράς νέων ηλεκτρικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών αυτοκινήτων για ιδιωτική και επαγγελματική χρήση.

Το οικονομικό κίνητρο ίσως συνδέεται και με απόσυρση, ειδικά για τους επαγγελματιίες και αναμένεται να ανακοινωθεί εντός του Ιουνίου, ώστε να δοθεί μια ώθηση στην αγορά αυτοκινήτων νέας τεχνολογίας εντός του 2020.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας η αύξηση στο μερίδιο των ταξινομήσεων ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων το πρώτο τετράμηνο του 2020 ήταν σημαντική, ωστόσο σε απόλυτα νούμερα τα αυτοκίνητα μηδενικών και πολύ χαμηλών ρύπων είναι πολύ λίγα. Συγκεκριμένα το 2019 ταξινομήθηκαν 478 ηλεκτρικά και plug in υβριδικά μοντέλα, ενώ το πρώτο τετράμηνο του 2020 ο αριθμός αυτός έφτασε στα 214 παρά την τεράστια μείωση του συνόλου της αγοράς λόγω της πανδημίας.