Το γενικό πλαίσιο των μέτρων για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης ανακοίνωσε σήμερα, την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, από την Τεχνόπολη στο Γκάζι ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Στόχος των μέτρων αυτών είναι έως το 2030 ένα στα τρία καινούρια οχήματα που θα ταξινομούνται στη χώρα μας να είναι επιβατικό.

Τα κίνητρα για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων θα έχουν διάρκεια 18 μηνών από την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου και η συνολική επιδότησή τους θα ανέλθει στα 100 εκατομμύρια ευρώ.

Τα κίνητρα με μια ματιά

  • Έως 15% όφελος (μένει να εξειδικευτεί αν αυτό θα αφορά στην τιμή προ φόρων του οχήματος) για αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών επιβατικών και ελαφρών φορτηγών

  • Έως 25% όφελος για την αγορά ταξί, θα προβλέπονται επίσης φοροαπαλλαγές για τις εταιρείες που θα εντάξουν στο στόλο τους ηλεκτρικά οχήματα

  • Η συνολική οικονομική επιδότηση θα φτάνει έως και τα 10.000 ευρώ

  • Δύο χρόνια απαλλαγή από τέλη στάθμευσης.

  • Έκπτωση από το φορολογητέο εισόδημα των εξόδων φόρτισης

  • Ειδικά για τις εταιρείες, έκπτωση του κόστους αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων 50% ή 70% στην περίπτωση των νησιών, από τα εταιρικά έσοδα

  • Οι παραπάνω απαλλαγές θα ισχύουν και για το κόστος εγκατάστασης εταιρικών σημείων φόρτισης

  • Αύξηση του συντελεστή απόσβεσης παγίων, για τις εταιρείες που χρησιμοποιούν ηλεκτρικά μπαταρίας ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά (plug in Hybrid) αυτοκίνητα

Στο νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση θα προβλέπεται επίσης το πλαίσιο λειτουργίας των δημόσιων σημείων φόρτισης, ενώ στις νέες οικοδομές θα πρέπει απαραίτητα να υπάρχει υποδομή για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων. Μάλιστα σε ένα ελληνικό νησί το οποίο δεν ανακοινώθηκε, θα θεσμοθετηθεί η αποκλειστική χρήση ηλεκτρικών οχημάτων.

Τι προσφέρει η αγορά

VW e-up!
To VW e-up! είναι ένα από τα άμεσα διαθέσιμα και πιο προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα στην Ελλάδα. Το κόστος του σήμερα είναι 23.300 ευρώ.

Επί εκατοντάδων διαφορετικών μοντέλων αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά, μόλις 13 επιβατικά και ελάχιστα ελαφρά επαγγελματικά διατίθενται ως αμιγώς ηλεκτρικά. Με αυτό το δεδομένο, οι επιλογές των υποψήφιων αγοραστών είναι σχετικά περιορισμένες και σίγουρα δεν καλύπτουν όλες τις ανάγκες.

Κίνητρα ωστόσο θα προβλέπονται και για την αγορά επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχήματα (plug in hybrid), τα οποία είναι πολλά περισσότερα στην ελληνική αγορά. Αυτά μπορούν να κινηθούν μόνο με τον ηλεκτρικό τους κινητήρα και χωρίς την παραμικρή εκπομπή ρύπων για απόσταση που κυμαίνεται από 40 έως και 70 χιλιόμετρα. Ταυτόχρονα, διαθέτουν και κινητήρα εσωτερικής καύσης για μεγάλη αυτονομία κίνησης εκτός πόλεων.

Μέσα στους 18 μήνες για τους οποίους θα ισχύουν οι επιδοτήσεις και τα φορολογικά κίνητρα αγοράς και χρήσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε αρκετά καινούρια μοντέλα, είτε νέας παραγωγής είτε υπάρχοντα, που οι ελληνικές αντιπροσωπείες δεν εισήγαγαν έως σήμερα λόγω μειωμένου ενδιαφέροντος. Για παράδειγμα, η Volkswagen θα φέρει σύντομα το αμιγώς ηλεκτρικό I.D 3, η Fiat το ηλεκτρικό 500, η Hyundai το Kona Electric, η Volvo το XC 40 Recharge, η Peugeot το e-2008 κ.λ.π.