Η ώρα του εξηλεκτρισμού έφτασε και για το super mini Ford Fiesta, με την υιοθέτηση δύο εκδόσεων του τρικύλινδρου βραβευμένου κινητήρα Ecoboost με ήπια υβριδική τεχνολογία, τις οποίες γνωρίσαμε για πρώτη φορά στο Puma. Ταυτόχρονα, το μοντέλο αποκτά και νέα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, σε μια προσπάθεια να διατηρηθεί στην κορυφή της τεχνολογικής εξέλιξης στην κατηγορία του.

Οι νέοι κινητήρες

Τα νέα μηχανικά σύνολα τα έχουμε ήδη γνωρίσει από το νέο Puma, όπου έχουν αποδείξει τόσο το δυναμισμό τους, όσο και την οικονομική τους λειτουργία. Πρόκειται για τις δύο εκδοχές του τρικύλινδρου 1.0 EcoBoost mild Hybrid, αυτή των 125 ίππων και αυτή των 155 ίππων. Αμφότερες χρησιμοποιούν εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Το υβριδικό σύστημα 48 Volt που αποτελείται από μια μίζα/γεννήτρια (BISG), η οποία ανακτά ενέργεια και αποθηκεύεται σε μια μπαταρία. 

Ford Fiesta mild hybrid 2020

Στη συνέχεια, ο βενζινοκινητήρας δέχεται βοήθεια από αυτή την αποθηκευμένη ενέργεια και λειτουργεί με λιγότερο φορτίο. Ένα ακόμη μεγάλο συν της υβριδικής τεχνολογίας είναι ότι πλέον η ηλεκτρική ενέργεια παρέχει ροπή στις χαμηλές στροφές λειτουργίας και οι μηχανικοί της Ford μπόρεσαν να τοποθετήσουν μεγαλύτερο τούρμπο στον κινητήρα, για περισσότερη ισχύ. Αν δεν υπήρχε η βοήθεια από το ηλεκτρικό σύστημα τότε το μοτέρ θα έπρεπε να φτάσει σε ψηλότερες στροφές λειτουργίας για να γυρίσει τη φτερωτή της τουρμπίνας και θα υπήρχε μεγάλη υστέρηση (lag) στο πάτημα του γκαζιού από χαμηλά. 

Ταυτόχρονα, οι νέοι κινητήρες βενζίνης είναι οι πρώτοι τρικύλινδροι με τεχνολογία απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου, που συμβάλλει στην περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης.

Οι παραπάνω τεχνολογίες μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου κατά περίπου 5% κατά μέσο όρο και κατά 10% μέσα στην πόλη. Η κατανάλωση καυσίμου ξεκινά από τα 4 λίτρα ανά 100 χλμ και οι εκπομπές ρύπων από τα μόλις 91 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Στην υπόλοιπη γκάμα κινητήρων του Fiesta, σημειώστε ότι υπάρχει ο 1.0 EcoBoost χωρίς την υβριδική τεχνολογία με 95 ή 125 ίππους. Στην ισχυρότερη εκδοχή του υπάρχει πλέον και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ η παραδοσιακή λύση του ντίζελ είναι μια, τετρακύλινδρος τούρμπο στα 1.5 λίτρα με 85 ίππους. 

Ford Fiesta mild hybrid 2020

Νέα ηλεκτρονικά συστήματα

Το σύστημα πολυμέσων SYNC 3 έχει πλέον νέο μενού, καλύτερα γραφικά από την οθόνη των 8 ιντσών. Οι εκδόσεις που εξοπλίζονται με το προαιρετικό ηχοσύστημα της B&O δεν έχουν πλέον το subwoofer στο χώρο της ρεζέρβας αλλά στο θόλο του τροχού, οπότε πλέον μπορούν να εφοδιάζονται με εφεδρικό τροχό. Στα συστήματα ασφαλείας προστέθηκε το Cross Traffic Alert για την ασφαλέστερη έξοδο από κάθετη θέση παρκαρίσματος ή πάρκινγκ. 

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost mild Hybrid 2020

Το σύστημα ενημερώνει τον οδηγό αν έρχεται άλλο όχημα στο δρόμο που θέλει να βγει με όπισθεν, περιορίζοντας σημαντικά τις πιθανότητες τρακαρίσματος. Σε περίπτωση που ο οδηγός πατήσει γκάζι, τότε το σύστημα ακινητοποιεί το αυτοκίνητο. Πολύ σημαντικό είναι και το νέο Stop & Go σύστημα που μέσω του ενεργού cruise control έχει τον έλεγχο του Fiesta στα μποτιλιαρίσματα. Το τελευταίο προϋποθέτει την ύπαρξη αυτόματου σασμάν. Στην ουσία αυτό που κάνει είναι να ακολουθεί το εμπρός αυτοκίνητο. Όταν επιταχύνει, ανεβάζει ταχύτητα και όταν φρενάρει, κόβει. Αν η στάση διαρκέσει για έως και τρία δευτερόλεπτα τότε θα επανεκκινήσει αυτόματα. Αν διαρκέσει περισσότερο, ο οδηγός έχει μόνο να πατήσει το ανάλογο κουμπί στο τιμόνι ή να αγγίξει το πεντάλ του γκαζιού.

Τέλος, στο Fiesta Active προστέθηκαν τα προγράμματα οδήγησης που συναντάμε και στο Puma, δηλαδή το Sport και Trail, εκτός των Normal, Eco και Slippery που προϋπήρχαν.