Το τέλος ταξινόμησης με τον οποίο επιβαρύνονται όλα τα νέα και μεταχειρισμένα επιβατικά και φορτηγά αυτοκίνητα που εισάγονται για πρώτη φορά στη χώρα μας, αλλάζει επί το δικαιότερο, όπως προβλέπεται στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο που τέθηκε από 7 -14 Ιουλίου σε δημόσια διαβούλευση .

Η νέα ρύθμιση έρχεται να ρυθμίσει προβλήματα που δημιουργούνταν από τις τεράστιες διαφορές που προέκυπταν με το προηγούμενο σύστημα επιβολής του τέλους ταξινόμησης, καθώς για διαφορά τιμής λίγων ή ακόμα και ενός ευρώ ομοειδών αυτοκινήτων, η μετάβαση από τη μικρότερη στη μεγαλύτερη κλίμακα τέλους σήμαινε πολύ σημαντική επιβάρυνση στη λιανική τιμή.

Πιο δίκαια και κλιμακωτή φορολόγηση

Πλέον, με το νέο σύστημα φορολόγησης, η ποσοστιαία επιβάρυνση, που φαίνεται στον παρακάτω πίνακα, θα ισχύει μόνο για το μέρος της αξίας που αντιστοιχεί και όχι για ολόκληρη. Πιο συγκεκριμένα, ένα καινούριο αυτοκίνητο με αξία αγοράς 18.000 ευρώ, θα επιβαρύνεται με 4% για την αξία των 14.000 ευρώ, 26% για την αξία των 3.000 ευρώ και 53% για την αξία των 1.000 ευρώ.
 

Αξία από (ευρώ)

Αξία έως και (ευρώ)

Συντελεστής

0

14.000

4%

>14.000

17.000

26%

>17.000

20.000

53%

>20.000

25.000

62%

>25.000

30.000

71%

>30.000

 

30%

 

Πέραν της αλλαγής των συντελεστών συνεχίζει να ισχύει η μείωση ή αύξησή τους με βάση τις εκπομπές ρύπων που οχήματος. Πιο συγκεκριμένα, τα αυτοκίνητα με εκπομπή CO2 έως 100 γρ./χλμ. έχουν μείωση 5% των παραπάνω συντελεστών, τα αυτοκίνητα με CO2 101-120 γρ./χλμ. ούτε μείωση ούτε επιβάρυνση και από εκεί και πάνω η κλίμακα της επιβάρυνσης φτάνει έως και το 100%, στην περίπτωση των αυτοκινήτων με CO2 άνω των 250 γρ./χλμ.

Διατήρηση και επαύξηση κινήτρων για ηλεκτρικά και υβριδικά

Σύμφωνα με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο, διατηρείται η ατέλεια ταξινόμησης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ στα υβριδικά ισχύει η μείωση του 50%. Ωστόσο, προστίθεται μια ακόμα κατηγορία υβριδικών αυτοκινήτων, αυτή με εκπομπές CO2 έως και 50 γρ./χλμ. Στην οποία η μείωση του τέλους ταξινόμησης αυξάνεται στο 75%, από 50% που ισχύει σήμερα.

Θα μειωθούν οι λιανικές τιμές;


Τα plug in (επαναφορτιζόμενα) υβριδικά αυτοκίνητα, θα είναι τα περισσότερο ωφελημένα σε επίπεδο λιανικής τιμής, με βάση τα όσα προβλέπει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο για το νέο τρόπο υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης. 

Οι αλλαγές στα τέλη ταξινόμησης δεν θα επηρεάσουν δραστικά και συνολικά τις τιμές των καινούριων αυτοκινήτων.

Το ρεπορτάζ του reader με στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου, δείχνει ότι θα εξομαλυνθούν κάποιες εξόφθαλμες στρεβλώσεις του παλιού συστήματος. Όπως για παράδειγμα αυτές δύο πανομοιότυπων αυτοκίνητων με διαφορά εξοπλισμού αξίας 1.000 ευρώ, στα οποία η λιανική τιμή επιβαρυνόταν 3.000 ευρώ, λόγω αλλαγής κατηγορίας συντελεστή ταξινόμησης.

Η κατηγορία των αυτοκινήτων που θα ωφεληθεί περισσότερο όσο αφορά στη μείωση της λιανικής τιμής είναι αυτή των plug in υβριδικών, τα οποία κατά κύριο λόγο εκπέμπουν λιγότερο από 50 γραμμάρια CO2/χιλιόμετρο. Λόγω του αρκετά μεγάλου κόστους τους και της μείωσης του τέλους ταξινόμησης κατά 75% (αντί 50% που ίσχυε μέχρι σήμερα), οι τελικές τιμές θα μειωθούν από 1.500 έως και 5.000 ευρώ.