Οι ισχνές επιδόσεις στις ταξινομήσεις νέων οχημάτων συνεχίστηκαν και τον Ιούνιο. Μετά τη μείωση κατά 60,7% του Μαρτίου, 80,2% του Απριλίου και 67,5% του Μαΐου, το -37,2% του Ιουνίου σηματοδοτεί μια εξέλιξη με χαρακτηριστικά ανάκαμψης, όχι όμως στο βαθμό που θα περίμενε η αγορά.

Η μεγάλη ανατροπή συνέβη στη σχέση λιανικών και εταιρικών πωλήσεων. Οι πρώτες ήταν περίπου 5% αυξημένες σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, οι εταιρικές όμως παρουσίασαν τεράστια κάμψη -κυρίως λόγω της αναμενόμενης τεράστιας μείωσης στον τουριστικό τομέα. Οι εταιρικές όμως, από το 61% επί του συνόλου των ταξινομήσεων τον Ιούνιο του 2019, έπεσαν στο 37% περίπου τον αντίστοιχο φετινό μήνα.

Ταυτόχρονα με την παραπάνω ανατροπή, τα στοιχεία δείχνουν και μια σημαντική μεταστροφή των αγοραστών προς την κατηγορία των μικρών – μεσαίων αυτοκινήτων και περαιτέρω ενίσχυση αυτής των SUV.

Mercedes GLA
Τα αυτοκίνητα SUV με συμπαγή αμαξώματα της κατηγορίας C, κέρδισαν πολύ σε μερίδιο στην ελληνική αγορά τον Ιούνιο. 

Μερίδιο κερδίζουν και τα αυτοκίνητα με κινητήρες diesel, όπως θα δούμε στη συνέχεια. Σε επίπεδο εξαμήνου, μέση μείωση ταξινομήσεων σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, ανέρχεται στο 44,2%.

Πολύ πιο θετική είναι η εικόνα της αγοράς μοτοσικλετών, η οποία το μήνα Ιούνιο κινήθηκε ελάχιστα καθοδικά σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2019, κατά μόλις 4,1%. Σε επίπεδο εξαμήνου, οι ταξινομήσεις καινούριων μοτοσικλετών με κινητήρες άνω των 50 κ.εκ. παρουσιάζουν μείωση 18,5%. Στους πίνακες που ακολουθούν, μπορείτε να δείτε συνοπτικά την εικόνα των ταξινομήσεων για όλες τις κατηγορίες οχημάτων.

 

 

Ιούνιος 2020

Ιούνιος 2019

Μεταβολή

Καινούργια επιβατικά

8.249

13.133

-37,2%

Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα)

786

814

-3,4%

Καινούργια λεωφορεία

19

46

-58,7%

Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc)

4.889

5.097

-4,1%

 

 

 

 

 

Ιανουάριος - Ιούνιος 2020

Ιανουάριος - Ιούνιος 2019

Μεταβολή

Καινούργια επιβατικά

36.570

65.557

-44,2%

Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα)

3.500

4.239

-17,4%

Καινούργια λεωφορεία

144

267

-46,1%

Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc)

15.552

19.080

-18,5%

 

Περισσότερα μικρά – μεσαία και diesel αυτοκίνητα

Σε επίπεδο τύπου αμαξώματος, SUV συνεχίζουν να βελτιώνουν συνεχώς τη θέση τους, με το 46% των ταξινομήσεων το μήνα Ιούνιο να αφορά αυτοκίνητα αυτού του τύπου.

Στις κατηγορίες μεγέθους, αυτή των μικρών αυτοκινήτων πόλης έχει χάσει σημαντικό μερίδιο (8,9% στο σύνολο της αγοράς, από 19,7% τον Ιούνιο του 2019), λόγω της καθίζησης των εταιρικών πωλήσεων.

Στο ίδιο, πολύ υψηλό, επίπεδο προτίμησης παραμένουν τα μοντέλα της κατηγορίας B (με ποσοστό επί του συνόλου 46,2%), ενώ σημαντική αύξηση παρουσιάζει η κατηγορία C, αυτή δηλαδή των μικρών – μεσαίων οικογενειακών αυτοκινήτων, που το μερίδιό της επί του συνόλου των πωλήσεων αυξήθηκε στο 39,3% τον Ιούνιο, από 27,1% τον ίδιο μήνα πέρυσι. Αυτή η μεταβολή είναι απότοκο της μετάβασης της αγοράς από τις εταιρικές στις λιανικές πωλήσεις, στην οποία αναφερθήκαμε προηγουμένως.

Όσον αφορά στον τύπο των κινητήρων που επιλέγουν οι Έλληνες οδηγοί, βλέπουμε μια ανάκαμψη των diesel, οι οποίοι τον Ιούνιο του 2020 κέρδισαν 7,4% μερίδιο αγοράς, σε σχέση με πέρυσι, όπως φαίνεται και στον πίνακα στη συνέχεια.

 

 

Ιούνιος 2020

Ιούνιος 2019

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος

Ιούνιος 2020

Ιανουάριος

Ιούνιος 2019

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Βενζίνη

56,2%

73,3%

-17,1

56,7%

68,7%

-12,0

Πετρέλαιο

28,4%

21,0%

+7,4

27,6%

25,2%

+2,4

Υβριδικά (HEV)

12,6%

3,5%

+9,1

12,9%

4,3%

+8,6

Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV)

1,0%

0,4%

+0,7

1,0%

0,4%

+0,6

Φυσικό αέριο

(bi-fuel)

1,6%

1,2%

+0,4

1,7%

1,0%

+0,8

 

Παρά τη μεγάλη μείωση των πωλήσεων νέων επιβατικών αυτοκινήτων -το πρώτο εξάμηνο του 2020 ταξινομήθηκαν 29.000 λιγότερα - οι εταιρείες του κλάδου έχουν ένα λόγο να αισιοδοξούν. Η πραγματοποίηση του μεγάλου όγκου των πωλήσεων σε πελάτες λιανικής σημαίνει καλύτερη κερδοφορία -σε σχέση με τις εταιρικές- όπως και η προτίμηση των νέων αγοραστών σε πιο μεγάλα και ακριβά αυτοκίνητα.