Στην πρώτη δοκιμή του νέου Ford Kuga, με τον πολύ ελαστικό κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 150 ίππους, οι εντυπώσεις μας ήταν ιδιαίτερα θετικές. Το σημαντικά επαυξημένο μοντέλο τρίτης γενιάς, κινείται σβέλτα, με πολύ λογική κατανάλωση 7,5 λίτρων/100 χιλιόμετρα και εξαιρετική οδική συμπεριφορά. Έτσι, το ερώτημα “γιατί να επιλέξω το diesel με τα μόλις 120 άλογα” γίνεται ακόμα πιο επιτακτικό και ζητά απάντηση.

Ford Kuga

Περίληψη προηγουμένων

Πριν προχωρήσουμε στο διακύβευμα του κινητήρα, καλό είναι να θυμηθούμε τα νέα χωροταξικά δεδομένα που φέρνει η τρίτη γενιά του Ford Kuga. Με δεδομένη πλέον την ύπαρξη και του νέου Puma στην ακριβώς μικρότερη κατηγορία, την B, το Kuga έμεινε ελεύθερο να αναπτυχθεί προς όλες τις κατευθύνσεις.

Πέρα από το βάρος, που σε ανάλογες εκδόσεις εξοπλισμού και κινητήρα είναι ως και 80 κιλά χαμηλότερο από του προκατόχου του, το νέο Ford Kuga έχει αυξημένο μήκος στα 4,614 μέτρα, πλάτος στα 1,883 και μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 2 εκατοστά.

Ford Kuga

Με αυτά τα δεδομένα και πολύ καλή εκμετάλλευσή τους, οι χώροι είναι πραγματικά τεράστιοι. Πέντε επιβάτες μεταφέρονται πολύ άνετα, ενώ αναβαθμισμένη είναι και η πρακτικότητα, χάρη στο πίσω κάθισμα που σύρεται σε δύο ξεχωριστά ασύμμετρα τμήματα εμπρός - πίσω και διαθέτει επίσης πλάτη με ρύθμιση της κλίσης της.

Η παραπάνω επιλογή δίνει τη δυνατότητα αυξομείωσης του χώρου αποσκευών κατά το δοκούν, από τα 475 έως και τα 645 λίτρα χωρίς την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Μάλιστα, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών είναι τόσο μεγάλος, ώστε η δυνατότητα μετακίνησης του καθίσματος να μην μένει κενό γράμμα.

Ford Kuga

Το εσωτερικό δεν ενθουσιάζει με τη σχεδίασή του, ωστόσο τα υλικά στο εσωτερικό είναι πολύ καλής ποιότητας, η συναρμολόγηση δείχνει στιβαρή και η ηχομόνωση είναι εξαίρετη. Ο εξοπλισμός στην έκδοση Titanium της δοκιμής είναι πληρέστατος, με οτιδήποτε μπορεί να ζητήσει κανείς στο πλαίσιο της λογικής. Πέρα από τα κλασικά, υπάρχει διαθέσιμο το σύστημα πολυμέσων SYNC 3 με πλοήγηση, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, σύστημα εισόδου/εξόδου χωρίς κλειδί και ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών. Φυσικά υπάρχουν αρκετά ακόμα διαθέσιμα επίπεδα εξοπλισμού, όπως το ST-Line ή το Vignale, τα οποία πλειοδοτούν σε σπορ ή πολυτελή στοιχεία αντίστοιχα.

Ford Kuga

Οδηγώντας

Πλέον το Kuga είναι ένα μεγάλο σε μέγεθος και ογκώδες SUV, σε καμία περίπτωση όμως πλαδαρό και ράθυμο. Το τιμόνι μεταφέρει ικανή πληροφορία σε όλα τα προγράμματα οδήγησης (υπάρχουν πέντε για να επιλέξει ο οδηγός κατά τη διάθεσή του ή την περίσταση, τα Normal, Sport, Wet/Slippery, Trail και Eco ), το κιβώτιο των έξι σχέσεων έχει εξαιρετική λειτουργία, τα φρένα είναι δυνατά και ανθεκτικά, ενώ η ανάρτηση, με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ιδανικά ισορροπημένη ανάμεσα στον έλεγχο του αμαξώματος και την άνεση. Επιπρόσθετα, με 19 πόντους απόσταση από το έδαφος, το νέο Ford Kuga δεν θα ανακρούσει πρύμναν στην θέα του πρώτου χωματόδρομου.

Ford Kuga

Εστιάζοντας στον κινητήρα

Με βάρος 1.576 κιλά, το χορταστικό σε διαστάσεις αμάξωμα του νέου Ford Kuga απαιτεί, σε πρώτη ανάγνωση, τουλάχιστον τους 150 ίππους του βασικού κινητήρα βενζίνης. Ωστόσο, οι 120 του Ecoblue diesel των 1.5 λίτρων, συνδυάζονται με 300 Nm ροπή και έτσι η παρτίδα σώζεται τουλάχιστον σε επίπεδο αίσθησης. Ακόμα όμως και οι αριθμοί, με μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,5 δλ. δείχνουν ένα επαρκώς σβέλτο αυτοκίνητο.

Στο δρόμο, ο κινητήρας αποδεικνύεται εξαιρετικά ελαστικός ακόμα και λίγο πάνω από το ρελαντί, ωστόσο η πραγματική ώθηση έρχεται μόλις ξεπεραστούν ελάχιστα οι 1.500 σ.α.λ. Από εκεί και έως περίπου της 3.500 σ.α.λ., το μικρό μοτέρ επιταχύνει άμεσα το Kuga και, παρότι απαιτεί συχνές αλλαγές σχέσεων για να μένει στην καλή περιοχή απόδοσης, παραμένει ιδιαίτερα πολιτισμένο και αθόρυβο.

Ford Kuga

Η έκπληξη έρχεται από την κατανάλωση. Χωρίς να καταφύγουμε στο πρόγραμμα οδήγησης Eco, το οποίο ποδηγετεί σε σημαντικό βαθμό την απόδοση, η μέση ένδειξη της δοκιμής, με μικτή χρήση αλλά αρκετή κίνηση στην πόλη, ήταν 5,7 λίτρα/100 χλμ. Εντυπωσιακά χαμηλή για τόσο μεγάλο αυτοκίνητο και ταυτόχρονα δύο περίπου λίτρα χαμηλότερη αυτή του κινητήρα βενζίνης των 150 ίππων.

Είναι λοιπόν προφανές ότι οι κινητήρες diesel δεν έχουν πει την τελευταία τους λέξη και, ειδικά σε μεγάλα SUV όπως το Kuga όπου η ροπή αποδεικνύεται κεφαλαιώδους σημασίας μέγεθος, η επιλογή τους -σε πρώτη ανάγνωση- συμφέρει.

Υπολογίζοντας

Στο ερώτημα βενζίνη ή diesel, η απάντηση δεν είναι τόσο απλή -τουλάχιστον στην περίπτωση του Kuga. Στις ίδιες εκδόσεις εξοπλισμού, τις Titanium, το μοντέλο με τον κινητήρα βενζίνης έχει κόστος 27.197 ευρώ, ενώ το diesel 30.491. Έτσι το νέο ερώτημα που ανακύπτει είναι πότε θα γίνει απόσβεση, με δεδομένη τη χαμηλότερη κατανάλωση του diesel. Σε επίπεδο έτους και με κάλυψη 15.000 χιλιομέτρων, το όφελος του diesel είναι περίπου 550 ευρώ. Χρειάζονται δηλαδή με αυτό το δεδομένο περίπου 6 χρόνια, για να καλυφθεί το premium των 3.300 ευρώ που έχουμε πληρώσει για το diesel. Μετά από αυτό το διάστημα, ξεκινά το όφελος.

 

Είναι προφανές λοιπόν ότι ο παράγοντας “χιλιόμετρα” ανάγεται σε πρωτεύον ζήτημα. Αν το αυτοκίνητο δεν καλύπτει σημαντικά περισσότερα από τα παραπάνω ετήσια χιλιόμετρα, μάλλον δεν έχει νόημα η οικονομία του diesel.

Σε κάθε περίπτωση ωστόσο, ο οδηγός του νέου Ford Kuga, βενζίνης ή diesel, έχει στη διάθεσή του οκτώ χρόνια εγγύηση και ένα ιδιαίτερα συμφέρον χρηματοδοτικό πρόγραμμα, με επιτόκιο μόλις 3,49% και παροχές όπως τρίμηνη περίοδο χάριτος για την πληρωμή της πρώτης δόσης και το 1ο service δωρεάν.