Μετά την εντυπωσιακή ύφεση τις αγοράς αυτοκινήτου τους μήνες Μάρτιο, Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο, που κατέγραψαν μειώσεις 60,7%, 80,2%, 67,5% και 37,2% αντίστοιχα σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2019, το -18,8% του Ιουλίου έδωσε μια νότα αισιοδοξίας και ανάκαμψης της αγοράς.

Φαίνεται όμως ότι η ύφεση δεν είχε πει την τελευταία της λέξη, και έτσι από τη μείωση του 18,8% τον Ιούλιο ήρθε το 28,6% του Αυγούστου.

Να υπενθυμίσουμε ότι προτού την πανδημία του κορονοϊού, οι ταξινομήσεις τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο του 2020 είχαν θετικό πρόσημο, κατά 6,2% και 4,0% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, δίνοντας υποσχέσεις για μια καλή εμπορικά χρονιά.

Ωστόσο, πλέον, το οκτάμηνο κλείνει με μια συνολική μείωση ταξινομήσεων που φτάνει το 39,1% -όπως μπορείτε να δείτε και στον πίνακα που ακολουθεί- σε σχέση με το πρώτο οκτάμηνο του 2019 και φέρνει την ελληνική αγορά αυτοκινήτου πάλι στα πέτρινα χρόνια -τα οποία είναι πολύ πρόσφατα.

 

 

Αύγουστος 2020

Αύγουστος 2019

Μεταβολή

Καινούργια επιβατικά

6.853

9.594

-28,6%

Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα)

510

809

-37,0%

Καινούργια λεωφορεία

15

6

+150,0%

Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc)

2.892

3.190

-9,3%

 

 

 

 

 

Ιανουάριος - Αύγουστος 2020

Ιανουάριος - Αύγουστος 2019

Μεταβολή

Καινούργια επιβατικά

52.939

86.873

-39,1%

Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα)

4.760

5.777

-17,6%

Καινούργια λεωφορεία

201

281

-28,5%

Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc)

23.785

27.928

-14,8%

 

Ένα βήμα εμπρός και δύο πίσω

Στις αρχές της νέας χιλιετίας και έως το 2009 οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στη χώρα μας προσέγγισαν το ιστορικό υψηλό τους, με τον ετήσιο μέσο όρο να ξεπερνά τις 260.000. Από αυτό το νούμερο, η αγορά έφτασε σε τρία μόλις χρόνια, το 2012, στο σύγχρονο ιστορικό χαμηλό των 58.482 ετήσιων ταξινομήσεων, ως απόρροια της οικονομικής κρίσης.

Στη συνέχεια ξεκίνησε μια μικρή αλλά σταθερή ανάκαμψη έως και το 2019, όπου ολόκληρο το έτος πραγματοποιήθηκαν 114.000 περίπου ταξινομήσεις. Με την τάση των αρχών του 2020, αυτό το νούμερο αναμενόταν να φτάσει ή να ξεπεράσει τις 120.000 ταξινομήσεις φέτος. Χωρίς, ωστόσο, να υπολογίζουμε τον «ξενοδόχο» Covid-19.

Η αγορά νέων αυτοκινήτων σε ευρωπαϊκές χώρες με παραπλήσιο αριθμό κατοίκων με αυτό της Ελλάδας, ξεπερνά τις 200.000 ταξινομήσεις ετησίως. Πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Πορτογαλία, μια χώρα του νότου η οποία επίσης δέχτηκε την πίεση μνημονίων. Ωστόσο, το 2019 οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων ξεπέρασαν τις 200.000.

Διαβάστε ακόμα

«Βούτηξε» η ελληνική αγορά αυτοκινήτου και τον Ιούλιο στη χώρα μας

Citroen «School 'n Cool» με μεγάλες προσφορές