Πριν τέσσερα χρόνια, το 2016, ο Έλον Μασκ, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Tesla, μοιράστηκε στα social media το στόχο της μάρκας για επίτευξη ετήσιας παραγωγής 1.000.000 αυτοκινήτων. Αυτή η δήλωση δέχθηκε έντονη κριτική, δεδομένου ότι μόλις πριν από ένα χρόνο, η Tesla κατασκεύασε μόλις 50.500 οχήματα.

Αλώβητη από την πανδημία η Tesla

Το 2020 ωστόσο, παρότι για όλη την αυτοκινητοβιομηχανία ήταν μια «μαύρη» χρονιά λόγω της πανδημίας, για την Tesla αποδείχτηκε business as usual. Η εταιρεία μπόρεσε να επιτύχει ένα κερδοφόρο δεύτερο τρίμηνο και το προηγούμενο τρίμηνο, είχε παραγωγικό ρεκόρ 139.300 οχημάτων, με αύξηση 50% από το 2ο τρίμηνο του 2020. Η εταιρεία παρήγαγε επίσης 145.036 αυτοκίνητα το τρίτο τρίμηνο, μια αύξηση 76% από το δεύτερο τρίμηνο.

Την ίδια στιγμή που όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες αναθεωρούσαν τους στόχους παραγωγής, πωλήσεων και εσόδων προς τα κάτω για το 2020 λόγω της πανδημίας, η Tesla αποφάσισε να παραμείνει στον αρχικό της στόχο παραγωγής 500.000 αυτοκινήτων. Αυτός ο στόχος ήταν ήδη φιλόδοξος. Με την πανδημία, η άρνηση της εταιρείας να προσαρμόσει τους στόχους παραγωγής φάνηκε αρχικά εντελώς παράλογη. Ωστόσο, εάν το τρίτο τρίμηνο και τα πιθανά αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου αποτελούν ένδειξη, η Tesla όχι μόνο θα πιάσει το φετινό της στόχο, αλλά το 2021 μπορεί να κάνει πραγματικότητα και την πάλαι ποτέ «τρελή» πρόβλεψη του Έλον Μασκ για το ορόσημο του 1 εκατομμυρίου αυτοκινήτων.


Η σημερινή γκάμα μοντέλων της Tesla περιλαμβάνει τα S, 3 και X. 

Η Tesla έχει παραδώσει περίπου 318.000 οχήματα μέχρι στιγμής φέτος. Για να επιτύχει η Tesla το στόχο της παράδοσης 500.000 οχημάτων το 2020, θα πρέπει να παραδώσει πάνω από 180.000 αυτοκίνητα το τέταρτο τρίμηνο. Αυτό, αν επιτευχθεί, θα είναι ένα ακόμη ρεκόρ για την εταιρεία.

Το παρόν και το μέλλον

Σήμερα, η Tesla κατασκευάζει αυτοκίνητα μόνο σε δύο τοποθεσίες: στο Fremont των ΗΠΑ και στο Gigafactory της Σανγκάης στην Κίνα. Η γκάμα των μοντέλων της περιλαμβάνει τα S, 3 και X, ενώ αναμένεται πολύ σύντομα στην αγορά το μικρό SUV με τον κωδικό Y και λίγο αργότερα το διθέσιο σπορ Roadster και το πενταθέσιο διπλοκάμπινο pick up, το Cybertruck.

Η Tesla βρίσκεται στη διαδικασία κατασκευής δύο νέων εγκαταστάσεων παραγωγής οχημάτων: του Gigafactory στο Βερολίνο και του Gigafactory στο Τέξας των ΗΠΑ. Και οι δύο εγκαταστάσεις έχουν σχεδιαστεί για μαζική παραγωγή οχημάτων, με το γερμανικό εργοστάσιο να προορίζεται κυρίως για την κατασκευή του Model Y και του Τέξας για την κατασκευή του Cybertruck. Μάλιστα για το τελευταίο η Tesla έχει λάβει πάνω από μισό εκατομμύριο παραγγελίες, σύμφωνα με τις δηλώσεις του Έλον Μασκ.


Πολύ σύντομα στη γκάμα των μοντέλων της Tesla θα προστεθεί και το μικρό SUV με την ονομασία Y (δεξιά). 

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η Tesla «απειλεί» άμεσα τις πιο μικρές σε όγκο παραγωγής αλλά πολύ γνωστές μας μάρκες όπως η Seat, που το 2019 παρήγαγε 592.000 αυτοκίνητα, τη Volvo με παραγωγή την ίδια χρονιά 700.000 αυτοκινήτων και τη Skoda με παραγωγή περίπου 1.200.000 αυτοκινήτων.

Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε και το γεγονός ότι η μικρή ακόμα αλλά πολλά υποσχόμενη Tesla, έχει ξεπεράσει σε χρηματιστηριακή αξία κάθε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία πλην της Toyota εντός του 2020, ενώ ο ιδρυτής της Έλον Μασκ έφτασε στην 4η θέση των πλουσιότερων ανθρώπων της υφηλίου.

Διαβάστε ακόμα

Καλπάζει η Tesla και στην κρίση