To 2019, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας είχαν ένα ποσοστό ταξινομήσεων της τάξης του 2,0% στην ευρωπαϊκή αγορά. Το πρώτο εξάμηνο του 2020, το ποσοστό αυτό ξεπέρασε το 4,3%.

Τεράστια όμως ήταν και η αύξηση της ζήτησης των επαναφορτιζόμενων (plug in) υβριδικών οχημάτων. Το μερίδιό τους στην Ευρώπη το 2019 δεν ξεπέρασε το 3,0%, τη στιγμή που το πρώτο εξάμηνο του 2020 έφτασε στο 7,8%.

Αλώβητα από την πανδημία

Το σύνολο των ταξινομήσεων καινούριων επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης το πρώτο εννεάμηνο του 2020 πραγματοποίησε καθίζηση της τάξης του 28,8%, λόγω φυσικά της πανδημίας του κορονοϊού, που κράτησε επί μήνες κλειστά τα σημεία πώλησης και τα εργοστάσια σε όλη την Ευρώπη.

Από αυτή τη λαίλαπα ωστόσο τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα βγήκαν ενισχυμένα, κυρίως λόγω των μεγάλων επιδοτήσεων που σε ορισμένες χώρες φτάνουν και στις 10.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, δεκάδες νέα μοντέλα του είδους έκαναν το ντεμπούτο τους εντός του 2020, αυξάνοντας κατακόρυφα τις διαθέσιμες επιλογές του κοινού και συμπιέζοντας προς τα κάτω τις τιμές. Αρκετά είναι πλέον τα μοντέλα αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που οι τιμές τους βρίσκονται στη σφαίρα των 30.000 ευρώ -χωρίς τις επιδοτήσεις.

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων αναμένεται να διπλασιαστούν περίπου φέτος, φτάνοντας το ένα εκατομμύριο μονάδες, αναφέρει το Reuters.

Μια ακόμα σημαντική τάση στην ευρωπαϊκή αγορά αφορά τη συνεχή αύξηση στο μερίδιο αγοράς των SUV. Το 39% επί του συνόλου των διαφόρων τύπων αμαξωμάτων κατέχουν τα SUV το πρώτο εξάμηνο του 2020, αυξάνοντας μάλιστα το μερίδιό τους.

Τι συμβαίνει στην Ελλάδα

Σημαντική είναι και η αύξηση στις ταξινομήσεις των ηλεκτρικών μπαταρίας και plug in υβριδικών αυτοκινήτων το 2020 στη χώρα μας.

Πιο συγκεκριμένα, το πρώτο εννεάμηνο του 2020 το ποσοστό των παραπάνω αυτοκινήτων επί του συνόλου της αγοράς άγγιξε το 2%, ενώ το 2019 ήταν μόλις μόλις στο 0,4% του συνόλου.

Αυξητική είναι και η κατηγορία των SUV αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Αυτή η κατηγορία οχημάτων έχει φτάσει να αντιστοιχεί το 45% των ταξινομημένων επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης το πρώτο εννεάμηνο του 2020, έναντι 35% πέρυσι.

Διαβάστε ακόμα 

Τα 10+1 φτηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα