Η πρώτη προσπάθεια της Hyundai στην κατεύθυνση της κατασκευής ενός hot hatch, μας άφησε πολύ θετικές εντυπώσεις, όπως άλλωστε τις καταγράψαμε στη σχετική δοκιμή του i30 N το 2018, που το αυτοκίνητο ξεκίνησε να διατίθεται στη χώρα μας.

Hyundai i30 N

Τις πρώτες εντυπώσεις επιβεβαίωσe και η έκδοση Fastback του i30, πάντα με τον κωδικό N και τους 275 ίππους, που επίσης πέρασε από τα χέρια μας το 2019.

Πλέον αναμένουμε με μεγάλη ανυπομονησία την αντίστοιχη έκδοση N του νέου i20, η οποία μόλις αποκαλύφθηκε και θα είναι κοντά μας την άνοιξη του 2021.

Hyundai i30 N

Με 204 ίππους και εύρος ροπής... ντίζελ

Ο κινητήρας που τοποθετείται κάτω από το εμπρός καπό είναι τετρακύλινδρος τούρμπο, με χωρητικότητα 1.6 λίτρων και απόδοση 204 ίππων με 275 Nm ροπής. Έχει ένα ευρύ φάσμα απόδοσης της ιπποδύναμης από τις 5.500 σ.α.λ. έως τις 6.000 σ.α.λ. και η ροπή κάνει την εμφάνισή της από τις 1.750 σ.α.λ. μόλις!

Hyundai i30 N

Διαθέτει φυσικά, άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, ενώ το σασμάν είναι ένα χειροκίνητο εξάρι. Το N Division δεν άφησε τίποτα στην τύχη του και έβαλε στο i20 N σύστημα Launch Control για ιδανικές εκκινήσεις από στάση. Έτσι λοιπόν τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 6,7 δευτερόλεπτα, ενώ το αυτοκίνητο των 1.190 κιλών συνεχίζει έως και τα 230 χλμ./ώρα!

Η ανάρτηση έχει αναθεωρηθεί σε σχέση με τα υπόλοιπα i20. Προαιρετικά, υπάρχει μια ακόμη πιο «εστιασμένη» στη σπορ οδήγηση, που φέρνει το αμάξωμα 10 χιλιοστά πιο κοντά στο έδαφος και εξοπλίζεται με παχύτερη αντιστρεπτική εμπρός και μεγαλύτερη γωνία κάμπερ στους τροχούς. Η Hyundai προσφέρει προαιρετικά και ένα πακέτο Performance που περιλαμβάνει μηχανικό μπλοκέ διαφορικό τύπου Torsen για τους εμπρός τροχούς. 

Hyundai i30 N

Τα πολλά προγράμματα οδήγησης επιτρέπουν στον οδηγό να φέρει το αυτοκίνητο στα μέτρα του σε κάθε περίπτωση, έχοντας τις ρυθμίσεις Normal, Eco, Sport, N και N Custom. Απόκριση κινητήρα, βάρος τιμονιού, ήχος εξάτμισης και ESP ρυθμίζονται ανάλογα σε κάθε περίπτωση.

Η ECU του αυτοκινήτου προσφέρει Rev Matching για την προσομοίωση της τεχνικής μύτη-τακούνι στα κατεβάσματα των σχέσεων (η οποία μπορεί να απενεργοποιηθεί) και επιτρέπεται η παράλληλη χρήση των πεντάλ φρένου-γκαζιού.

Hyundai i30 N

Τα περισσότερα αυτοκίνητα κλείνουν την πεταλούδα του γκαζιού όταν πατηθεί το φρένο, εδώ όμως η Hyundai επέλεξε να μην ακολουθήσει αυτό το δρόμο για να μπορεί ο οδηγός να χρησιμοποιεί την τεχνική φρένου με το αριστερό σε οριακές καταστάσεις οδήγησης, όπως ένα track day για παράδειγμα ή για την ικανοποίηση των... κοντράκηδων που θα μπορούν να κάνουν «γκαζόφρενο» με την ησυχία τους ώστε στις roll επιταχύνσεις να φεύγουν με μεγαλύτερη πίεση στο τούρμπο. 

Hyundai i30 N

Ενισχυμένο και πλούσια εξοπλισμένο

Σύμφωνα με τη Hyundai το πλαίσιο του i20 N έχει ενισχυθεί σε 12 σημεία σε σχέση με εκείνο των απλών i20 και βέβαια, υπάρχουν μεγαλύτερα φρένα (με δίσκους 320 χιλιοστών εμπρός). Αισθητικά ξεχωρίζει αμέσως από τα... ταπεινά αδέρφια του. Νέο body kit, μεγάλες εισαγωγές αέρα, αεροτομή πίσω, διαχύτης, μια μεγάλη οβάλ απόληξη της εξάτμισης, 18άρες ζάντες και κόκκινες δαγκάνες για τα φρένα φροντίζουν να «φωνάξουν» από μακριά τον εκρηκτικό του χαρακτήρα.

Hyundai i30 N

Στο εσωτερικό συναντάμε νέο τιμόνι με τα πλήκτρα N επάνω του και ένα κόκκινο για την ενεργοποίηση του Rev Matching, σπορ καθίσματα, ψηφιακό πίνακα οργάνων με shift light για την αλλαγή σχέσης στο ιδανικό σημείο, σπορ επιλογέα, πεντάλ αλουμινίου και οθόνη αφής 10,25 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Πλήρη είναι και τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, συνθέτοντας ένα εξαιρετικά ασφαλές, εκτός από απολαυστικό στην οδήγηση, σύνολο.

Διαβάστε ακόμα

InMotion 69: Η πληρέστερη ενημέρωση για το αυτοκίνητο και τη μοτοσικλέτα