Παρότι δεν είναι ευρέως γνωστό, η Γερμανία διαθέτει 92 νησιά, από τα οποία 19 είναι κατοικημένα. Τη δεκαετία του '90 μάλιστα είχε πραγματοποιηθεί ένα μεγάλο πρόγραμμα του γερμανικού κράτους με τη βοήθεια των εγχώριων κατασκευαστών αυτοκινήτων στο νησί Ρούγκεν, για να διερευνηθεί η πιθανότητα της εμπορικής βιωσιμότητας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Λογικά λοιπόν, η απόφαση του ομίλου Volkswagen να επιλέξει την Αστυπάλαια για την ανάπτυξη ενός πλήρους συστήματος τεχνολογιών κλιματικά ουδέτερης κινητικότητας, δημιούργησε έκπληξη στα γερμανικά μέσα ενημέρωσης. Χαρακτηριστικό είναι το δημοσίευμα του γερμανικού ιστότοπου 24auto.de με τίτλο «Σε ελληνικό νησί ο Παράδεισος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της VW – γιατί όχι σε εμάς;». Σε αυτό αναλύεται η πορεία μετάλλαξης της Volkswagen από μία εταιρεία με τη ρετσινιά του σκανδάλου Dieselgate και την εξαπάτηση εκατομμυρίων καταναλωτών σε έναν όμιλο εναλλακτικών τεχνολογιών μετακίνησης. Όπως τονίζει ο αρθρογράφος «στο Βόλφσμπουργκ επιδιώκουν να γίνουν με ‘’την οικογένεια ΙD.’’ ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές ηλεκτροκίνητων οχημάτων παγκοσμίως. Ο δρόμος προς τα εκεί τους οδηγεί επίσης σε ένα ελληνικό νησί».

Volkswagen στην Αστυπάλαια

Volkswagen στην Αστυπάλαια

Στο ρεπορτάζ περιγράφεται η Αστυπάλαια ως ένα γραφικό νησάκι του Αιγαίου σε σχήμα… πεταλούδας με περίπου 1.300 κατοίκους και γύρω στους 75.000 τουρίστες, κυρίως Έλληνες, τον χρόνο. Η αυθεντικότητά του, που παραπέμπει σε μία παλαιότερη Ελλάδα, αποτελεί σύμφωνα με το δημοσίευμα την πιθανότερη αιτία επιλογής της Αστυπάλαιας από τη VW για το συγκεκριμένο καινοτόμο εγχείρημα με διάρκεια έξι ετών. 

Στη συνέχεια ωστόσο, ο ίδιος δημοσιογράφος δίνει μια πιο πειστική απάντηση από επιχειρηματική άποψη, σχετικά με την βαρύτητα της Αστυπάλαιας στην επιλογή. Συγκεκριμένα αποκαλύπτει ότι τη ζυγαριά υπέρ της Ελλάδας την έγειρε ο…ήλιος. Ειδικά στην περιοχή του Αιγαίου, έχουμε κατά μέσο όρο 7,4 ώρες ηλιοφάνειας την ημέρα και στη Γερμανία μόνον 4,6 ώρες το 24ωρο, οπότε είναι προφανές ότι η χώρα μας προσφέρει σε πολύ μεγαλύτερη αφθονία τη συγκεκριμένη πηγή ενέργειας, που θα αξιοποιείται για τη φόρτιση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

VW στην Αστυπάλαια
VW στην Αστυπάλαια

Το Volkswagen ID.3 θα είναι από τα πρώτα ηλεκτρικά μοντέλα της μάρκας που θα αντικαταστήσει τα συμβατικά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης στο νησί.

 Πέραν του ήλιου, τα νησιά του Αιγαίου έχουν επίσης πολύ μεγάλο αιολικό δυναμικό, ενώ, ταυτόχρονα, στην παρούσα φάση εξαρτώνται σε ποσοστό έως και 100% από ορυκτά καύσιμα για την παραγωγή ενέργειας. Οπότε η μετατροπή της Αστυπάλαιας από ένα ενεργειακά «μαύρο» σε ένα «πράσινο» νησί αποκτά μεγαλύτερο νόημα, ειδικά με το δεδομένο ότι μπορεί να πραγματοποιηθεί αξιοποιώντας, αποκλειστικά σχεδόν, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Διαβάστε ακόμα

Στην Αστυπάλαια η Volkswagen για επένδυση στην ηλεκτροκίνηση