Δεν χρειάστηκαν παρά ελάχιστα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Kuga για να αντιληφθούμε ότι οι συνήθεις βερμπαλισμοί του marketing σχετικά με τα πλεονεκτήματα ενός προϊόντος, δεν ήταν κενό γράμμα.

Το Ford Kuga τρίτης γενιάς δίνει άμεσα μια εξαιρετική αίσθηση στιβαρότητας, λειτουργικά άριστης ανάρτησης και εξαιρετικά χαμηλού θορύβου και κορυφαίας ποιότητας κύλισης. Check λοιπόν στο πρώτο κουτάκι της νοερής λίστας των πλεονεκτημάτων.

Μεγαλύτερο και πολύ ευρύχωρο

Επαυξημένο σε όλα εκτός από το βάρος, που σε ανάλογες εκδόσεις εξοπλισμού και κινητήρα είναι ως και 80 κιλά χαμηλότερο από του προκατόχου του, το νέο Ford Kuga έχει μήκος 4,614 και πλάτος 1,883 μέτρα, με αποτέλεσμα το αποτύπωμά του στο δρόμο να είναι χορταστικό. Αυξημένο, κατά 2 εκατοστά, είναι και το μεταξόνιο.

Ford Kuga

Ευτυχώς, τα παραπάνω αριθμητικά κέρδη εξαργυρώνονται στο εσωτερικό όπου οι χώροι είναι πραγματικά αρχοντικοί για πέντε επιβάτες, όπως και για τις αποσκευές. Ξεκινώντας από τη θέση του οδηγού, αυτή είναι σχεδόν άψογη και έχει θέα σε έναν αναλογικό πίνακα πληρέστατων οργάνων -με τον ψηφιακό να είναι προνόμιο των εκδόσεων ST-Line και άνω.

Οι υπόλοιποι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους πολύ άνετα καθίσματα, με το πίσω να σύρεται σε δύο ξεχωριστά ασύμμετρα τμήματα εμπρός - πίσω και να διαθέτει επίσης πλάτη με ρύθμιση της κλίσης της. Το γεγονός αυτό συμβάλει στην απογείωση της πρακτικότητας αλλά και την άνεσης, καθώς ο ιδιοκτήτης μπορεί να πετύχεις ιδανικούς σχεδόν συνδυασμούς άνετης μεταφοράς επιβατών και αποσκευών. Οι τελευταίες έχουν στη διάθεσή τους όγκο 475 έως και 645 λίτρα, ανάλογα με τη θέση του πίσω καθίσματος.

Ford Kuga

Θήκες, πρακτικές και αρκετές, για μικροπράγματα είναι διαθέσιμες κυρίως εμπρός αλλά και πίσω, ενώ η γενικότερη εργονομία του εσωτερικού είναι εξαιρετική.

Τα υλικά στο εσωτερικό είναι πολύ καλής ποιότητας, η συναρμολόγηση μοιάζει γρανιτένια και τίποτα δεν διαταράσσει την ηρεμία των επιβατών. Ο κινητήρας λειτουργεί κάπου μακριά, η ανάρτηση απορροφά χωρίς να ακούγεται και ο θόρυβος από τον αέρα και το περιβάλλον απουσιάζουν σε λογικές ταχύτητες. Το μόνο που μένει να ακούγεται στο εξαιρετικά ήσυχο εσωτερικό είναι οι συζητήσεις ή το ηχοσύστημα -αν βρίσκεται σε λειτουργία.

Ford Kuga

Απολαυστικό στην οδήγηση

Έχοντας στα χέρια του ένα τόσο άνετο, ήσυχο και ποιοτικό SUV, ο υποψιασμένος οδηγός ίσως οδηγηθεί στο συμπέρασμα ότι η απόλαυση της οδήγησης έχει σταλεί στη γκιλοτίνα. Η αίσθηση ωστόσο του συστήματος διεύθυνσης, η εξαιρετική λειτουργία του χειροκίνητου κιβωτίου, τα άμεσα φρένα και οι πρώτες στροφές στο επαρχιακό δίκτυο, περί άλλων τυρβάζουν.

Όπως κάθε σύγχρονο Ford, το Kuga αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία του όσον αφορά την ακρίβεια της εκτέλεσης των εντολών του οδηγού, της λειτουργίας της ανάρτησης και της συνολικής απόλαυσης της οδήγησης. Δεν είναι σπορ προφανώς, αλλά είναι άμεσο, ευέλικτο και χωρίς περιττές ταλαντώσεις από το αμάξωμα κατά τη σβέλτη οδήγηση.

Ford Kuga

Ο τρικύλινδρος κινητήρας Ecoboost των 1.5 λίτρων αποδίδει 150 ίππους ισχύος και 240 Nm ροπή από τις μόλις 1.600 σ.α.λ., με αποτέλεσμα να εξασφαλίζει σβέλτη κίνηση. Αυτό πιστοποιείται και από τις αριθμούς, καθώς η μέγιστη ταχύτητα ανέρχεται στα 195 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 9,7 δλ. Ως bonus πέρα από τις πολύ καλές επιδόσεις, ο οδηγός και οι επιβάτες λαμβάνουν πολύ χαμηλό επίπεδο θορύβου λειτουργίας, μηδέν κραδασμούς και άμεση εκκίνηση – παύση κατά τη λειτουργία του start/stop, παρά την τρικύλινδρη αρχιτεκτονική. Επίσης ο κινητήρας είναι πολύ ελαστικός, ενώ η μέγιστη ροπή από τις 1.600 σ.α.λ. βοηθά στην οικονομική οδήγηση. Στα χέρια μας, χωρίς χρήση του προγράμματος οδήγησης Eco (μεταξύ των Normal, Sport, Wet/Slippery, Trail), η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 7,5 λίτρα/100 χλμ.

Ford Kuga

Με απόσταση αμαξώματος από το έδαφος που φτάνει στους 19 πόντους και τα διάφορα προγράμματα οδήγησης στη διάθεσή του ιδιοκτήτη, το νέο Ford Kuga μπορεί να φτάσει αρκετά μακριά σε πατημένους χωματόδρομους, παρότι η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς.

Πληρέστατο σε εξοπλισμό

Η έκδοση εξοπλισμού Titanium της δοκιμής είναι εξαιρετικά ισορροπημένη. Διαθέτει όλα τα απαραίτητα και περισσότερα από αυτά, όπως για παράδειγμα διζωνικό κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων SYNC 3 με οθόνη 8'' και πλοήγηση, ζάντες αλουμινίου 17'', αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί με κουμπί εκκίνησης. Ταυτόχρονα, στάνταρ είναι τα 4 ηλεκτρικά παράθυρα, το συρόμενο πίσω κάθισμα και το διπλό πάτωμα στο χώρο αποσκευών.

Ford Kuga

Ταυτόχρονα, μέσα από την εφαρμογή Ford Pass, ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου απολαμβάνει τον απομακρυσμένο έλεγχο του Kuga μέσω smartphone και ένα πλήθος πληροφοριών, όπως τελευταία θέση στάθμευσης, επάρκεια καυσίμου, κατάσταση ελαστικών και πολλά ακόμα.

Το νέο Ford Kuga είναι ένα χαρισματικό αυτοκίνητο το οποίο, όπως διαπιστώσαμε κατά την πολυήμερη δοκιμή του, ικανοποιεί εξίσου οδηγό και επιβάτες. Η συντηρητική αισθητική του αμαξώματος ίσως αποπροσανατολίζει κάποιους από την ουσία, που είναι πως το Kuga τρίτης γενιάς είναι συνολικά πολύ καλύτερο από αυτό της δεύτερης και παράλληλα ανταγωνιστικό ακόμα και premium προτάσεων στην κατηγορία του. Με κόστος που ξεκινά για την έκδοση της δοκιμής από τις 27.197 ευρώ, 8 χρόνια εγγύηση, και ένα ιδιαίτερα συμφέρον χρηματοδοτικό πρόγραμμα, με εναλλακτικές δυνατότητες χαμηλού επιτοκίου μόλις 1%, ή χαμηλής μηνιαίας δόσης μόλις 199,29 ευρώ. το νέο Ford Kuga βρίσκεται στην κορυφή και ως πρόταση αγοράς.