Από την εποχή του Atos ακόμα, η Hyundai ήταν προφανές ότι είχε βρει το κλειδί που ανοίγει την πόρτα της επιτυχίας στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης. Παρότι τα μικρά, οικονομικά οχήματα αποτελούσαν άλλοτε ιταλικό μονοπώλιο, το i10 της Hyundai στη νεότερη εκδοχή του δεν αφήνει καμία αμφισβήτηση για το γεγονός ότι είναι το πληρέστερο μικρό αυτοκίνητο που μπορεί κανείς να αγοράσει.

Περισσότερα σχετικά με την άποψή μας για την πιο πρόσφατη γενιά του i10 μπορείτε να διαβάσετε στην πρώτη μας δοκιμή του, την οποία ήρθε να επιβεβαιώσει έτι περαιτέρω και αυτή της αυτόματης εκδοχής του.

Τούτη εδώ η έκδοση N Line που οδηγήσαμε τελευταία, για πρώτη φορά στη γκάμα του μοντέλου με κινητήρα turbo 100 ίππων, έρχεται να επιβεβαιώσει το γεγονός ότι η Hyundai επενδύει στα μικρά αυτοκίνητα την εποχή που οι περισσότεροι κατασκευαστές τα εγκαταλείπουν, δημιουργώντας μάλιστα μια ευρεία γκάμα εκδόσεων με τρεις κινητήρες και δύο κιβώτια, πλέον των εξοπλιστικών πακέτων, που αθροιστικά συνθέτουν κάποιες δεκάδες εκδοχές.

Είναι και φαίνεται σπορ

Καθώς έχουμε ήδη ασχοληθεί εις διπλούν με τα γενικά χαρακτηριστικά του μοντέλου σε αντίστοιχες δοκιμές, σε αυτή εδώ θα εστιάσουμε αναγκαστικά στο διαφορετικό χαρακτήρα που αποκτά το i10 χάρη στη σημαντική αύξηση της ισχύος του και στις αισθητικές παρεμβάσεις, οι οποίες έχουν ένα σαφές σπορ πρόσημο.

Παρότι η έκδοση εξοπλισμού N Line δεν αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο του τρικύλινδρου κινητήρα turbo των 100 ίππων στο i10, τον υποστηρίζει με μεγαλύτερη επιτυχία. Κατ' αρχάς η διχρωμία του αμαξώματος, οι κόκκινες ενδείξεις του μοντέλου στις πίσω κολώνες και οι ζάντες 16 ιντσών δίνουν τον τόνο της ιδιαιτερότητας.

Εμπρός, η διαφορετική μάσκα και ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας , τα γωνιώδη αντί των σφαιρικών φώτων ημέρας μαζί με τα κόκκινα τελειώματα εμπνέουν τη σπορτίφ διάθεση. Στο πίσω μέρος η διπλή απόληξη του συστήματος εξαγωγής, ένας fake διαχύτης, και οι κόκκινες λεπτομέρειες στον προφυλακτήρα συμπληρώνουν την εικόνα.

Συνολικά το αυτοκίνητο δείχνει πολύ προσεγμένο οπτικά και, ειδικά στο ανοιχτό γαλάζιο χρώμα αυτού της δοκιμής, ξυπνά τα ιδιοκτησιακά ένστικτα αρκετών οδηγών, κυρίως γένους θηλυκού. Στο εσωτερικό η σπορ αίσθηση δημιουργείται κυρίως από τις κόκκινες ραφές στο τιμόνι και στις υφασμάτινες επενδύσεις, τα ίδιου χρώματος ένθετα στους αεραγωγούς, τα μαύρους χρώματος πλαστικά και την επένδυση της οροφής, τα μεταλλικά πεντάλ και τη σφαιρική χειρολαβή του επιλογέα ταχυτήτων με το έμβλημα N.

Η θέση οδήγησης δεν αλλάζει και είναι αρκετά βολική ακόμα και για άτομα ψηλού αναστήματος, θα προτιμούσαμε ωστόσο να μην είχε αφαιρεθεί το σύστημα εισόδου/εξόδου χωρίς κλειδί που διάθετε η πλούσια έκδοση Distinctive του μοντέλου με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 67 ίππων. Σε κάθε περίπτωση πάντως ο εξοπλισμός είναι πληρέστατος, με πλήθος συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, αυτόματο κλιματισμό, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, αυτόματη λειτουργία φώτων και σύστημα πολυμέσων, μεταξύ άλλων.

Σε πρώτη επαφή η συνολική αίσθηση είναι περίπου ίδια με τις λιγότερο ισχυρές εκδόσεις του i10. Στα πρώτα μέτρα κίνησης όμως είναι εμφανής η σκληρότερη ρύθμιση της ανάρτησης και ο πιο συμπαγής χαρακτήρας του μοντέλου. Ο κινητήρας κάνει αισθητή την παρουσία του, λιγότερο ωστόσο από τις εκδόσεις με την ατμοσφαιρική τροφοδοσία, λόγω του γεγονότος ότι λειτουργεί κατά βάση σε πολύ χαμηλότερες στροφές για το ίδιο αποτέλεσμα ώσης.

Το χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων είναι μια ευχάριστη έκπληξη, τόσο όσον αφορά την ακρίβεια της λειτουργίας του επιλογέα όσο και την άψογη θέση του. Το μικρό turbo μοτέρ αποδίδει 172 Nm ροπή στις μόλις 1.500 σ.α.λ., με αποτέλεσμα να μην απαιτεί πίεση για σβέλτη κίνηση.

Το συμπαγές αμάξωμα των 3,67 μέτρων μόλις που ξεπερνά σε βάρος τον τόνο, οπότε οι 100 ίπποι έχουν σχετικά εύκολο έργο. Αυτό φαίνεται και στις επιδόσεις, καθώς η μέγιστη ταχύτητα φτάνει στα 185 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,5 δλ.

Σε σχέση με τις λιγότερο ισχυρές εκδόσεις του, ο turbo i10 είναι πολύ περισσότερο ευχάριστο σε όλες τις συνθήκες. Στην πόλη κινείσαι με λιγότερες σ.α.λ. και αλλαγές σχέσεων, στον επαρχιακό δρόμο υπάρχει αρκετό απόθεμα ισχύος για σβέλτες προσπεράσεις, ενώ στον αυτοκινητόδρομο η μεγαλύτερη ροπή μεταφράζεται σε χαμηλότερες στροφές λειτουργίας του κινητήρα με δεδομένη ταχύτητα, π.χ. 120 χλμ./ώρα. Έτσι, το i10 1.0T N Line είναι πολύ πιο ήσυχο και ξεκούραστο για οδηγό και επιβάτες.

Οι μεγάλοι τροχοί των 16 ιντσών με ελαστικά πλάτους 195 χιλ. εξασφαλίζουν πολύ καλή πρόσφυση, την ίδια στιγμή που η σφιχτή ανάρτηση διατηρεί σε λογικό πλαίσιο τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, χωρίς να θυσιάζει την άνεση.

Το εύρος χρήσης του turbo i10 είναι πολύ μεγαλύτερο από τα στενά πλαίσια της πόλης, χάρη στην υψηλότερη ισχύ και την σωστή αξιοποίησή της. Το μέγεθος είναι αντιστρόφως ανάλογο των δυνατοτήτων του, αλλά και της απόλαυσης που προσφέρει. Δίχως αμφιβολία, είναι το πιο ευχάριστο και ικανό i10 από όλη τη γκάμα του μοντέλου.

Surprise

Το στοιχείο έκπληξη ωστόσο είναι η οικονομία. Παρά τις πολύ πιο δυναμικές επιδόσεις, το turbo i10 μπορεί να είναι πιο οικονομικό από τα λιγότερο ισχυρά αδελφάκια του, χάρη στην αξιοποίηση της μεγάλης ροπής. Αυτό φαίνεται και από τα στοιχεία κατανάλωσης που δίνει η Hyundai, αλλά και σε πραγματικές συνθήκες όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε.

Σε μικτές συνθήκες, η μέση κατανάλωση που πετύχαμε ήταν από 5,8 – 6,5 λίτρα/100 χλμ., ταυτόσημη περίπου με αυτή του i10 1.0 με τους 67 ίππους. Ακόμα λοιπόν και όσοι έχετε δεύτερες σκέψεις για αυξημένα κόστη χρήσης, μπορείτε να τις ξεχάσετε.

Προφανώς το i10 που θα αγοράζαμε με κλειστά μάτια είναι το συγκεκριμένο, ωστόσο κοστίζει 15.590 ευρώ με προωθητική ενέργεια λανσαρίσματος και, αν προστεθεί και το μεταλλικό χρώμα, φτάνει στα 16.000 ευρώ. Διόλου ευκαταφρόνητο ποσό για ένα μικρό αυτοκίνητο. Ωστόσο, με κριτήριο το σύνολο των δυνατοτήτων του και όχι μόνο υπό το πρίσμα ενός αυτοκινήτου πόλης, απόλυτα δικαιολογημένο.

Ταυτόχρονα δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι σε αυτή την τιμή ο ιδιοκτήτης απολαμβάνει και πέντε χρόνια εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων, πέντε χρόνια οδική βοήθεια και πέντε χρόνια δωρεάν ελέγχους καλή λειτουργίας.