Από το 1991 που ιδρύθηκε ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) έως και σήμερα, το 2020 ήταν η χρονιά με τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση που έχει καταγραφεί.

Τα στοιχεία είναι πραγματικά απογοητευτικά, καθώς το Δεκέμβριο του 2020, η ζήτηση για νέα επιβατικά αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκε κατά 3,3% σε 1.031.070 μονάδες. Μάλιστα οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ κατέγραψαν πολύ διαφορετικά αποτελέσματα. Η Ιταλία και η Γαλλία υπέστησαν διψήφιες απώλειες, με τις ταξινομήσεις αυτοκινήτων να μειώνονται κατά 14,9% και 11,8% αντίστοιχα.

Αντίθετα, η Γερμανία σημείωσε άνοδο (+ 9,9%) και η απόδοση της Ισπανίας παρέμεινε σταθερή, καθώς ο αριθμός των ταξινομήσεων ήταν περίπου ο ίδιος με τον Δεκέμβριο του 2019.

Εξετάζοντας τα αποτελέσματα του έτους 2020 συνολικά, η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της Ε.Ε. συρρικνώθηκε κατά 23,7%, με 9,9 εκατομμύρια μονάδες να ταξινομούνται, ως άμεσο αποτέλεσμα της πανδημίας COVID-19. Στο γράφημα που ακολουθεί μπορείτε να δείτε την πορεία της αγοράς κατά μήνα και το ποσοστό μείωσης σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Τα μέτρα περιορισμού - συμπεριλαμβανομένων των lockdown αλλά και της αναστολής λειτουργίας πολλών εργοστασίων για εβδομάδες τον Απρίλιο και τον Μάιο του 2020, είχαν άνευ προηγουμένου αντίκτυπο στις πωλήσεις αυτοκινήτων σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το 2020 σημειώθηκε η μεγαλύτερη ετήσια πτώση ζήτησης αυτοκινήτων από τότε που ξεκίνησαν οι καταγραφές από τον ACEA σε επίπεδο Ε.Ε.

Συγκεκριμένα, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 3 εκατομμύρια μονάδες το 2020, σε σύγκριση με το 2019. Και οι 27 αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφια πτώση καθ 'όλη τη διάρκεια του 2020. Μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών αυτοκινήτων της περιοχής, η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση σε επίπεδο έτους (-32,3%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (-27,9%) και τη Γαλλία (-25,5%), ενώ οι απώλειες ολόκληρου του έτους ήταν σημαντικές αλλά λιγότερο έντονες στη Γερμανία (-19,1%).

Στη χώρα μας το 2020 έκλεισε με μείωση ταξινομήσεων κατά 29%, στις 80.977 μονάδες , σε σύγκριση με τις 114.109 του 2019. Η μόνη κατηγορία οχημάτων που γνώρισε τεράστια αύξηση της τάξης του 650% στη χώρα μας, ήταν αυτή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (επαναφορτιζόμενων υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών), η οποία σημείωσε αντίστοιχη ανάπτυξη και στην Ε.Ε.