Τη δέσμευσή της να παράγει μόνο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα από το 2030 και πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα από το 2026 στην Ευρώπη, ανακοίνωσε επισήμως η Ford. Το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα αφορά στα επιβατικά μοντέλα της, καθώς τα επαγγελματικά θα έχουν αρκετά νωρίτερα, συγκεκριμένα το από το 2024, μόνο plug-in υβριδικές ή ηλεκτρικές εκδόσεις.

Οι ειδήσεις έρχονται μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του τέταρτου τριμήνου του 2020, με τη Ford να αναφέρει επιστροφή στην κερδοφορία στην Ευρώπη. Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης την επένδυση τουλάχιστον 22 δις δολαρίων παγκοσμίως στον τομέα του εξηλεκτρισμού μέχρι το 2025, η οποία είναι σχεδόν διπλάσια σε σχέση με προηγούμενα επενδυτικά προγράμματά της για τα EV.

Καθοριστικό στοιχείο στο μετασχηματισμό των δραστηριοτήτων της Ford στην Ευρώπη τα τελευταία δύο χρόνια ήταν μία βελτίωση ύψους 1 δις σολαρίων σε διαρθρωτικές δαπάνες, στη διαχείριση αγορών με χαμηλή απόδοση, στη δημιουργία μιας πιο στοχευμένης γκάμας οχημάτων σε τρία πελατοκεντρικά business groups, καθώς και σε συνεργασίες για προώθηση της ανάπτυξης και βελτίωση των επιπέδων κερδοφορίας σε όλο τον οργανισμό.

Ηγέτης στα επαγγελματικά

Το 2020, η Ford κατέγραψε για έκτη συνεχόμενη χρονιά τις καλύτερες πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη. Η ανάπτυξη του ισχυρού τομέα επαγγελματικών οχημάτων της Ford αποτελεί κλειδί για την Ευρωπαϊκή κερδοφορία της, με την υποστήριξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών, σε συνεργασία με ένα εκτενές δίκτυο συνεργαζόμενων μετατροπέων επαγγελματιών οχημάτων, με τη στρατηγική συμμαχία της Ford με τη Volkswagen καθώς και με την κοινοπραξία Ford Otosan για αποδοτικές δραστηριότητες έρευνας, εξέλιξης και προμήθειας εξαρτημάτων.

Κάτι το οποίο θα βοηθήσει στην περαιτέρω ανάπτυξη του τομέα επαγγελματικών οχημάτων θα είναι ένα οικοσύστημα γύρω από συνδεδεμένες υπηρεσίες το οποίο θα αναπτυχθεί σε συνεργασία με τους πελάτες και θα σχεδιαστεί με σκοπό να αναβαθμίσει την εμπειρία τους και να βοηθήσει στην ευρωστία των επιχειρήσεών τους.

Μεταξύ αυτών είναι, για παράδειγμα, συνδεδεμένες υπηρεσίες χρόνου ομαλής λειτουργίας (uptime) και παραγωγικότητας, όπως το Ford Pass Pro για στόλους έως πέντε οχημάτων, καθώς και το λανσάρισμα του Ford Fleet Management, που δημιουργήθηκε πέρσι από την Ford και την ALD Automotive με σκοπό τη μεγιστοποίηση της παραγωγικότητας και εταιρικούς πελάτες (fleet customers) που αναζητούσαν ειδικές υπηρεσίες για να διατηρούν τους στόλους τους στο δρόμο.

Η Ford και η Google ανακοίνωσαν πρόσφατα την ίδρυση μιας νέας ομάδας συνεργασίας με την ονομασία Team Upshift, που θα ξεκλειδώσει ευκαιρίες για την ανάπτυξη υπηρεσιών οι οποίες βασίζονται σε δεδομένα. Αυτή η συνεργασία, σε συνδυασμό με τις εσωτερικές δυνατότητες της Ford, θα αποτελέσει τη βάση για τη νέα εμπειρία ιδιοκτησίας και παροχής υπηρεσιών για αγοραστές τόσο των επιβατικών όσο και των επαγγελματικών οχημάτων της εταιρείας.