Έρευνα της βρετανικής ιστοσελίδας Mister Auto, όπως γράφει η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος», αναφέρει ότι η ελληνική πρωτεύουσα βαθμολογείται κάτω από τη βάση τόσο στην ποιότητα και την ασφάλεια του οδικού της δικτύου όσο και στο κόστος των καυσίμων.

Σύμφωνα με την έρευνα, η Αθήνα καταλαμβάνει την 90ή θέση μεταξύ 100 πόλεων ανά τον κόσμο, συγκεντρώνοντας τη χαμηλότερη βαθμολογία μετά τη Μόσχα, το Ρίο Ντε Τζανέιρο, το Μεξικό, το Σάο Πάολο, την Μπογκοτά, το Καράτσι, το Λάγος, την Καλκούτα, το Ουλάν Μπατόρ και το Μουμπάι.

«Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι οδηγοί χάνουν πάνω από 200 ώρες ετησίως μόνο στην Αμερική, αποφασίσαμε να εμβαθύνουμε στους πολλαπλούς παράγοντες που επηρεάζουν καθημερινά τους αυτοκινητιστές», εξηγούν οι αναλυτές της έρευνας και συνεχίζουν: «Για να προσδιορίσουμε την υποδομή μιας πόλης εξετάσαμε, μεταξύ άλλων, παράγοντες όπως ο αριθμός των αυτοκινήτων ανά κάτοικο, η κυκλοφοριακή συμφόρηση, η ποιότητα των δρόμων και των δημόσιων συγκοινωνιών. Η ασφάλεια κάθε τοποθεσίας αναλύθηκε με βάση το ποσοστό θνησιμότητας από τροχαίο ατύχημα, καθώς και τη διεξαγωγή δημοσκόπησης, η οποία ήταν επικεντρωμένη στο βαθμό επιθετικότητας και της γενικής οδηγικής κουλτούρας των αυτοκινητιστών. Τέλος, εξετάσαμε το κόστος, που συνδέεται με την οδήγηση σε κάθε πόλη, συμπεριλαμβανομένης και της τιμής των καυσίμων».

Όπως αναφέρει ο «Ελεύθερος Τύπος», η πλειονότητα των Ελλήνων έχει αυτοκίνητο, καθώς προκύπτει ότι αντιστοιχεί 0,77 αυτοκίνητο/κάτοικο. Η επίμαχη βαθμολογία, μάλιστα, είναι από τις υψηλότερες στη σχετική έρευνα, με το Σιάτλ να φιγουράρει στη δεύτερη θέση με 0,68/κάτοικο και το Πακιστάν στην τελευταία με 0,05/κάτοικο.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα, το μεγάλο ποσοστό πρόσβασης σε ΙΧ είναι και ένας από τους λόγους για τη συμφόρηση στους δρόμους της πόλης.

Όσο για την ποιότητα των δρόμων, η Αθήνα λαμβάνει τη 12η χειρότερη βαθμολογία, έναντι, για παράδειγμα, της Ελβετίας, τέσσερις πόλεις της οποίας καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις με το καλύτερο οδικό δίκτυο.

Εξίσου χαμηλή βαθμολογία, πάντως, παίρνει η Ελλάδα και στα δημόσια μέσα μεταφοράς (91η στις 100). Τέλος, η Αθήνα τοποθετείται στην τρίτη χειρότερη θέση, μετά την Καλκούτα και το Μουμπάι, ως προς την ηλικία των Ι.Χ. (στα 15 έτη έναντι περίπου πέντε στο Ντουμπάι).

Η Αθήνα βρίσκεται στην 58η θέση, όσον αφορά στο ποσοστό θανάτου, ο οποίος προκλήθηκε από τουλάχιστον ένα όχημα ανά 100.000 κατοίκους.

Όσον αφορά το κόστος των καυσίμων, η χώρα μας έχει την 6η ακριβότερη βενζίνη με τη μέση τιμή να διαμορφώνεται στα 1,79 ευρώ/λίτρο (στοιχεία 12/8/2019), μετά το Τελ Αβίβ, την Ουτρέχτη, το Ρότερνταμ, το Αμστερνταμ και το Οσλο. «Οσο χαμηλότερο είναι το κόστος τόσο πιο ελκυστική η οδήγηση στην πόλη», σημειώνουν οι αναλυτές.

Τέλος, αναφορικά με τη θέση στάθμευσης, οι οδηγοί στην Αθήνα πληρώνουν κατά μέσο όρο 6,61 ευρώ για δύο ώρες, κόστος που την κατατάσσει στην 57η θέση στη σχετική λίστα της Mister Auto, σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο».