Στον Γκον είχε απαγορευθεί να εγκαταλείψει την επικράτεια της Ιαπωνίας, ενόψει της δίκης του το 2020 για μια σειρά από οικονομικά αδικήματα.

«Ξέφυγα από την αδικία»

«Δεν διέφυγα από τη δικαιοσύνη, ξέφυγα από την αδικία και τον πολιτικό διωγμό», υποστήριξε ο Γκον σε ανακοίνωσή του. Ταυτόχρονα, πρόσθεσε ότι δεν μπορούσε «να παραμείνει άλλο όμηρος του μεροληπτικού συστήματος δικαιοσύνης της Ιαπωνίας», που βασίζεται κατ’ αυτόν «στο τεκμήριο της ενοχής», ενώ διαβεβαίωσε πως πλέον θα είναι σε θέση «να επικοινωνεί ελεύθερα με τα μέσα ενημέρωσης», πράγμα το οποίο «αδημονεί να κάνει», αρχής γενομένης «από την επόμενη εβδομάδα».

Ο Κάρλος Γκον αφέθηκε τον Μάρτιο προσωρινά ελεύθερος από τις ιαπωνικές αρχές υπό περιοριστικούς όρους, οι οποίοι συμπεριλάμβαναν την παράδοση του διαβατηρίου του.

Πώς έφτασε στο Λίβανο

Ο Γκον «έφτασε την Κυριακή στο αεροδρόμιο της Βηρυτού», επιβεβαιώνουν Λιβανέζοι αξιωματούχοι.

Σύμφωνα με τη λιβανέζικη εφημερίδα αλ Τζουμχουρίγια, ο Γκον έφτασε στη Βηρυτό την Κυριακή με αεροσκάφος από την Τουρκία. Την πληροφορία ότι ο Γκον βρίσκεται στην πρωτεύουσα του Λιβάνου δημοσίευσε επίσης η γαλλική εφημερίδα Les Echos.

Να σημειωθεί πως ο Γκον έχει διπλή - γαλλική και λιβανέζικη - υπηκοότητα.

Η σύλληψή του το 2018

Ο Κάρλος Γκον συνελήφθη στο διεθνές αεροδρόμιο της ιαπωνικής πρωτεύουσας λίγη ώρα μετά την άφιξη του ιδιωτικού αεροσκάφους του στο Τόκιο τη 19η Νοεμβρίου 2018. Του έχουν απαγγελθεί τέσσερις κατηγορίες, τις οποίες αρνείται, ιδίως για την απόκρυψη μέρους των εισοδημάτων του, προσωπικό πλουτισμό μέσω εικονικών πληρωμών σε αντιπροσωπείες στη Μέση Ανατολή και κατάχρηση εταιρικών πόρων.

Η Nissan απέπεμψε τον Γκον, τον οποίο εξυμνούσαν επί σειρά ετών οι οικονομικές εφημερίδες και οι ειδικοί της αυτοκινητοβιομηχανίας, αποκαλύπτοντας ότι η εσωτερική της έρευνα τεκμηρίωσε πως πράγματι δήλωνε χαμηλότερα εισοδήματα από τα πραγματικά όσο ήταν Διευθύνων σΣύμβουλός της και ότι μετέφερε 5 εκατ. από τα ταμεία της εταιρείας σε τραπεζικό λογαριασμό στον οποίο ήταν δικαιούχος.

Ποιος είναι ο Κάρλος Γκον

Γεννημένος στη Βραζιλία, με καταγωγή από τον Λίβανο, Γάλλος υπήκοος, ο Γκον άρχισε την καριέρα του στη βιομηχανία ελαστικών αυτοκινήτων Michelin το 1978. Μεταπήδησε στη Renault το 1996, όπου του πιστώθηκε η αντιστροφή της πτωτικής πορείας των εσόδων της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας κι απέκτησε το προσωνύμιο «Le Cost Killer» («ο δολοφόνος του κόστους»).

Μετά την επισφράγιση της συμφωνίας Renault - Nissan το 1999, ο Γκον χρησιμοποίησε παρόμοιες μεθόδους μείωσης κόστους για να βελτιώσει την τροχιά της παραπαίουσας ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η επιτυχία του εγχειρήματος τον μετέτρεψε σε «business superstar» στην Ιαπωνία και σε διεθνές επίπεδο, του εξασφάλισε ευνοϊκή κάλυψη στον διεθνή Τύπο, ενώ σε αυτόν είναι αφιερωμένο ακόμα κι ένα βιβλίο κόμικ μάνγκα.

Ο Γκον διατείνεται πως η πτώση του, εξίσου θεαματική με την άνοδό του, ήταν αποτέλεσμα «πραξικοπήματος» στο ΔΣ, ενώ κατηγορεί πρώην συνεργάτες του πως τον «μαχαίρωσαν πισώπλατα».