Το διαφημιστικό σποτάκι του νέου Lexus ES θα περνούσε βασικά απαρατήρητο ανάμεσα σε τόσα άλλα παρόμοια φιλμάκια εταιρειών αυτοκινήτου, αν δεν ξεχώριζε λόγω μίας ανατρεπτικής λεπτομέρειας. Συγκεκριμένα, το σενάριό του δεν γράφτηκε από κάποιον άνθρωπο, αλλά από την τεχνητή νοημοσύνη. Στόχος της Lexus ήταν να δείξει με αυτόν τον τρόπο, ότι η νέα λιμουζίνα της ακολουθεί τον δικό της δρόμο και σπάει όλα τα όρια.

Για να «γραφτεί» το συγκεκριμένο σενάριο, τροφοδοτήθηκε η τεχνητή νοημοσύνη με άπειρα στοιχεία. Σε αυτά περιλαμβάνονταν βραβευμένες διαφημίσεις αυτοκινήτων και άλλων προϊόντων πολυτελείας, που εμπνεύσθηκαν βεβαίως άνθρωποι. Επίσης δόθηκαν στην τεχνητή νοημοσύνη πληροφορίες για την ίδια τη μάρκα Lexus και το μοντέλο ES, αλλά και τα αποτελέσματα μίας έρευνας για τις προτιμήσεις των ανθρώπων, που αντιδρούν ενστικτωδώς και με διαίσθηση. Κάπως έτσι, προέκυψε ένα σενάριο, στο οποίο αναπτύσσει μία μηχανή τη δική της «ψυχή» και προβάλλει αντιστάσεις σε μία προκαθορισμένη διαδικασία!

Σκηνοθέτης του επαναστατικού διαφημιστικού σποτ της ιαπωνικής μάρκας είναι ο βραβευμένος με Όσκαρ, Κέβιν ΜακΝτόναλντ, που δηλώνει εκστασιασμένος με το σενάριο. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, «το γεγονός, ότι η τεχνητή νοημοσύνη προσδίδει σε μία άλλη μηχανή συναισθήματα, τη φέρνει σε μία κατάσταση μάχης και τελικά την αφήνει να ξεφύγει από την καταστροφή, αποτελεί μία δυνατή αισθηματική αντίδραση ενός ρομπότ».

Πάντως, δεν γνωρίζουμε σε τι βαθμό, «έγραψε» πραγματικά το σενάριο η τεχνητή νοημοσύνη, η οποία –ας μην το ξεχνάμε αυτό- βασίστηκε σε μία βάση δεδομένων προερχόμενη από ανθρώπους!