Μπορούμε να γράφουμε για μέρες... Οδηγήσαμε την επαναστατική τρίτροχη Yamaha Niken (Νάικεν) και ο ενθουσιασμός μας είναι μεγάλος. Απλά σας λέμε πως πρόκειται για την ΤΕΛΕΙΑ μοτοσυκλέτα. ΝΙ-ΚΕΝ στα Ιαπωνικά σημαίνει δύο λεπίδες. Εύστοχη παρομοίωση καθώς το ΝΙΚΕΝ (Νάικεν) μοιάζει όντως με πολεμιστή που κρατά δύο σπαθιά. Πριν από πολλά χρόνια είχα οδηγήσει για πρώτη φορά το τρίκυκλο MP3 της Piaggio. Εκείνη την ημέρα έτυχε να βρέχει. Σε λίγα λεπτά ήμουν πεπεισμένος πως σε λίγα χρόνια όλες οι μοτοσυκλέτες θα ήταν τρίτροχες. Ε... μας πήρε λίγο περισσότερο χρόνο.

Το Niken (Νάικεν) είναι η πρώτη από μια νέα ράτσα μοτοσυκλετών που είμαστε απόλυτα σίγουροι πως θα κυριαρχήσουν στην αγορά τα επόμενα χρόνια. Είναι τόσο μπροστά, από θέμα ασφάλειας, πρόσφυσης, ταχύτητας και απόλαυσης από οποιαδήποτε άλλη μοτοσυκλέτα, που το να παρουσιάσουν ανάλογα μοντέλα όλες οι υπόλοιπες εταιρείες μοτοσυκλετών το βλέπουμε μονόδρομο.

Τι διαφορετικό έχει η Niken (Νάικεν); Έχει όπως βλέπετε, δύο τροχούς εμπρός σε μετατρόχιο 41 εκατοστών. Γιατί 41; Γιατί με 43 εκατοστά χαρακτηρίζεται αυτοκίνητο και οδηγείται με δίπλωμα αυτοκινήτου και αυτό είναι κάτι που οι άνθρωποι της Yamaha δεν το ήθελαν. Το Niken (Νάικεν) απευθύνεται στον έμπειρο μοτοσυκλετιστή ή στον άπειρο αλλά... πάντως μοτοσυκλετιστή και όχι οδηγό αυτοκινήτου.

Μόλις ανέβεις πάνω της η εικόνα είναι γνώριμη. Το πολύπλοκο εμπρός μέρος κρύβεται κάτω από τα πλαστικά και βλέπεις απλώς ένα ογκώδες μεν, γνώριμο δε «γραφείο» μιας μεγάλης μοτοσυκλέτας. Η θέση οδήγησης έχει μετατοπιστεί πιο πίσω σε σχέση με την ΜΤ09, από όπου προέρχονται τα μηχανικά μέρη -εκτός του μπροστινού συστήματος- και εκτός από αυτό το χαρακτηριστικό, όλα τα υπόλοιπα είναι φυσιολογικά καθώς από την θέση του οδηγού δεν βλέπεις το παράξενο ογκώδες μπροστινό σύστημα.

Η απόδοση του τρικύλινδρου κινητήρα των 900 κ.εκ. με τους 115 ίππους εντυπωσιάζει με την γραμμικότητά του και τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν άμεσα σε δυσθεώρητα και απαγορευτικά επίπεδα. Αναμφισβήτητα αυτό που εντυπωσιάζει είναι η συμπεριφορά της ΝΙΚΕΝ στις στροφές, στις αλλαγές κλίσης, και στην πληροφόρηση της πρόσφυσης. Θεωρητικά με δύο τροχούς στο εμπρός μέρος η επιφάνεια πρόσφυσης είναι διπλάσια, ωστόσο η αίσθηση είναι πως είναι... 8πλάσια τουλάχιστον.

Η μοτοσυκλέτα δεν γλυστρά ποτέ και πουθενά ακόμα και αν φτάσεις το όριο των 45 μοιρών σε πλάγιασμα και ακουμπήσει το εσωτερικό μαρσπιέ στο έδαφος. Το πετύχαμε μία φορά σε καλή άσφαλτο καθώς σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις γλυστρούσε ο πίσω τροχός πρώτος και έτσι αναγκαστικά κόβαμε ρυθμό. Αν θέλετε να το περιγράψω με μια λέξη... το αίσθημα είναι... απόλαυση. Πρώτη φορά ένοιωσα τόσο άνετος και χαλαρός δίχως άγχος μην γλυστρήσει το μπροστινό ακόμα και σε καγκουριές που έκανα. Σόρυ Κυριάκο από το motograndprix.gr.

Αν θα έπρεπε να σημειώσω κάτι, αυτό θα ήταν... πως λόγω της τρομερής άνεσης και σιγουριάς φτάνεις να κινείσαι με υπερβολικές ταχύτητες σε λάθος σημεία. Γεγονός που έναν μη σχετικό, μπορεί να τον φέρει σε δύσκολη θέση. Ευτυχώς τα φρένα είναι εξωπραγματικά (Ναι αυτός είναι ο σωστός χαρακτηρισμός) και έτσι εύκολα κατευνάζεις τις υπερβολές που τολμάς να κάνεις, επειδή πλέον μπορείς... Τα τρία δισκόφρενα με αυτόνομο ABS το καθένα ακινητοποιούν ακαριαία, δίχως δυνατότητες σύγκρισης με καμία άλλη μοτοσυκλέτα.

Το εμπρός μέρος βασίζεται σε παράλληλες δοκούς και πλήθος συνδέσμων, ώστε οι δύο τροχοί να διατηρούν την σχετική παραλληλία τους κατά τις αλλαγές κλίσης αλλά και την μεταξύ τους απόσταση. Φυσικά όσο στρίβεις, ο εσωτερικός στρίβει ακόμα περισσότερο σε σχέση με τον εξωτερικό ώστε να διαγράφουν τις ίδιες τροχιές. Σε κάθε πιρούνι, η μία μπουκάλα έχει το ρόλο της ανάρτησης όπως τη γνωρίζουμε, ενώ η άλλη, μικρότερη σε διάμετρο και κενή εσωτερικά, αναλαμβάνει απλώς τη στήριξη του τροχού.

Η Niken διαθέτει όπως είναι φυσικό αρκετά ηλεκτρονικά βοηθήματα, καθώς πέρα από το Traction Control και το ABS, υπάρχει και Cruise Control αλλά και Shifter για το ανέβασμα σχέσεων χωρίς τη χρήση συμπλέκτη.

Αυτό που φέρνει η ΝΙΚΕΝ στο χώρο της μοτοσυκλέτας είναι σίγουρα μια επανάσταση. Η απόλυτη ασφάλεια στη γρήγορη οδήγηση, η απόλαυση στις στροφές χωρίς το φόβο του γλιστρήματος και η αίσθηση του απόλυτου ελέγχου, δεν συγκρίνονται με καμιάς μοτοσυκλέτας.
Θεωρούμε πως η αποδοχή από τον κόσμο της μοτοσυκλέτας είναι μονόδρομος και ταυτόχρονα εξέλιξη.