Σε γενικές γραμμές, οι Ευρωπαίοι οδηγοί προέκυψε πως είναι σίγουροι για τον εαυτό τους, δεν μπορούν να δεχτούν την κριτική ενώ μάλιστα γίνονται και επιθετικοί.

Στο πλαίσιο του 6ου ευρωπαϊκού βαρόμετρου για την υπεύθυνη οδήγηση που πραγματοποιήθηκε από το Ipsos και το ίδρυμα Vinci Autoroutes., οι οδηγοί των χωρών που ακολουθούν απάντησαν σε ερωτήσεις για την συμπεριφορά τους:

  • Γαλλία
  • Γερμανία
  • Βέλγιο
  • Ισπανία
  • Βρετανία
  • Ιταλία
  • Σουηδία
  • Ελλάδα
  • Πολωνία
  • Ολλανδία
  • Σλοβακία

Από την έρευνα προέκυψε πως ο κύριος λόγος θανατηφόρων τροχαίων στην Ευρώπη είναι η απροσεξία των οδηγών ενώ ακολουθούν:

  • Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών
  • Υπερβολική ταχύτητα

Παράλληλα το 97% δηλώνει πως δεν είναι σωστό να στέλνει μηνύματα με το κινητό του τηλέφωνο ενώ οδηγεί, ωστόσο το 24% δηλώνει πως το κάνει.

«Όταν ερωτώνται για τη παραδοξότητα αυτή, οι οδηγοί απαντούν ότι ελέγχουν την οδήγησή τους και γνωρίζουν τα όρια ή ότι δεν έχουν σκεφτεί τον κίνδυνο», σημειώνει η Μπερναντέτ Μορό του ιδρύματος Vinci Autoroutes.

Το 11% των ερωτηθέντων παραδέχονται ότι παραλίγο να είχαν ατύχημα χρησιμοποιώντας το κινητό τους στο τιμόνι.

«Η "υπερκαλωδίωση" έχει μπει στο αυτοκίνητο εδώ και πολλά χρόνια, αλλά το ανησυχητικό είναι ότι συνεχίζεται, παρά της εκστρατείες ευαισθητοποίησης», τονίζει η Μπερναντέτ Μορό. «Οι οδηγοί δυσκολεύονται να παραδεχθούν ότι στο εσωτερικό του αυτοκινήτου πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στην οδήγηση».

Οπαδοί του Bluetooth, οι Έλληνες και οι Ιταλοί (60%), αλλά και οι Πολωνοί, οι μισοί από τους οποίους είναι κολλημένοι στο GPS στο βολάν (57%), είναι οι πιο απείθαρχοι, ενώ οι Βρετανοί και οι Ισπανοί είναι οι πιο συνετοί.

«Οι άλλοι οδηγούν άσχημα, ενώ εμείς είμαστε καλοί οδηγοί»

Αυτό πιστεύουν οι περισσότεροι Ευρωπαίοι οδηγοί:

  • Το 74% θεωρεί πως προσέχει στο δρόμο
  • Το 57% θεωρεί πως είναι ήρεμο όταν οδηγεί
  • Το 28% θεωρεί πως είναι ευγενικοί στο δρόμο
  • Το 10% δηλώνει στρεσαρισμένο όταν οδηγεί
  • Το 3% θεωρεί πως είναι επιθετικό
  • Το 1% θεωρεί πως είναι ανεύθυνο.

Όμως είναι έτοιμοι να προσάψουν τις συμπεριφορές αυτές στους άλλους οδηγούς: το 46% των ερωτηθέντων απαντούν ότι οι άλλοι οδηγοί είναι «ανεύθυνοι», «στρεσαρισμένοι» (36%), «επιθετικοί» (30%) και «επικίνδυνοι» (28%).

Οι πρωταθλητές των παραβάσεων

Το 92% των Σουηδών δηλώνει πως υπερβαίνει τα όρια ταχύτητας.

Παράλληλα οι Γάλλοι σε ποσοστό 61% δεν ανάβουν φλας.

Οι Έλληνες σε ποσοστό 45% δεν δένουν τη ζώνη ασφαλείας.

Αυτή η χρόνια απειθαρχία τροφοδοτεί την αγένεια ανάμεσα στους οδηγούς, που αυξάνεται σε όλα τα επίπεδα, σύμφωνα με το βαρόμετρο.

Έτσι, το 53% των Ευρωπαίων χρησιμοποιούν το κλάξον κατά των οδηγών που τους εκνευρίζουν, αύξηση κατά 7 μονάδες σε σχέση με το 2017, μία συνήθεια δύο φορές περισσότερο προσφιλής στους Ισπανούς (66%) από ό,τι στους Γερμανούς (33%).

Έχουν επίσης αυξηθεί οι οδηγοί που βρίζουν τους άλλους οδηγούς (56%, +2 μονάδες). Και εδώ το βραβείο παίρνουν οι Έλληνες (71%), ακολουθούν ένα βήμα πίσω οι Γάλλοι (69%), ενώ οι Σουηδοί είναι οι πιο φλεγματικοί (32%).

Οι Ευρωπαίοι διστάζουν όλο και λιγότερο να κατεβούν από το αυτοκίνητό τους για να εξηγηθούν με άλλους οδηγούς (19%, +4 μονάδες), μία στάση που υιοθετεί ένας στους τρεις Πολωνούς (36%), που είναι και οι πρωταθλητές στον τομέα.