Την αποκάλυψη έκανε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, ο οποίος σε δηλώσεις του στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων επεσήμανε πως η επέκταση της γραμμής 3 θα εξυπηρετεί καθημερινά χιλιάδες επιβάτες των δυτικών συνοικιών του Πειραιά.

Το υπόλοιπο τμήμα της επέκτασης μέχρι το Δημοτικό θέατρο Πειραιά θα παραδοθεί περίπου σε δυο χρόνια, το 2021.

Με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το λιμάνι έως το αεροδρόμιο θα διανύεται, με το Μετρό, σε 45 λεπτά.

Επιπρόσθετα, με τη λειτουργία του έργου θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 120 τόνους ημερησίως.

Γραμμή 4: Γαλάτσι-Γουδή

Ο κ. Μυλόπουλος εκτιμά ότι μέχρι το καλοκαίρι θα έχει ανακηρυχθεί ο ανάδοχος για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του Μετρό από το Γαλάτσι μέχρι την περιοχή του Γουδή. Ο κ. Μυλόπουλος ανέφερε επίσης ότι το δεύτερο τμήμα της γραμμής 4 του Μετρό σχεδιάζεται να επεκταθεί δυτικά και να φθάσει στην Πετρούπολη.

Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 έχει μήκος περίπου 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει 15 νέους υπόγειους σταθμούς:

  • Άλσος Βεΐκου
  • Γαλάτσι
  • Ελικώνος
  • Κυψέλη 
  • Δικαστήρια
  • Αλεξάνδρας
  • Εξάρχεια - Αρχαιολογικό Μουσείο
  • Ακαδημία 
  • Κολωνάκι
  • Ευαγγελισμός
  • Καισαριανή
  • Πανεπιστημιούπολη
  • Ιλίσια
  • Ζωγράφου
  • Γουδή

Στις 28 Φεβρουαρίου λήγει η ημερομηνία για τις προσφορές των τριών ομίλων που έχουν προεπιλεγεί και αμέσως μετά θα ξεκινήσει το έργο της Επιτροπής Αξιολόγησης. Αν δεν υπάρξουν ενστάσεις και προσφυγές ο ανάδοχος θα ανακηρυχθεί μέσα στο καλοκαίρι.

Οι τρεις κοινοπραξίες που θα κληθούν να υποβάλλουν τις προσφορές τους είναι οι εξής:

  • ΤΕΡΝΑ ΑΕ- VINCI-SIEMENS AG TVS
  • J+P ΑΒΑΞ ΑΕ- GHELLA SpA –ALSTOM TRANSPORT S.A. 
  • ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ANSALDO STP S.p.A – HITACHI RAIL ITALY SPA

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ και η προβλεπόμενη διάρκεια υλοποίησης του σε 8 χρόνια.

Τι θα γίνει με τον σταθμό στα Εξάρχεια

Ο κ. Μυλόπουλος επεσήμανε πως σε συνεργασία με τον Οργανισμό Ανάπλασης του Ιστορικού Κέντρου κατέληξαν σε λύση για το θέμα του σταθμού στην πλατεία Εξαρχείων.

Ο σταθμός του Μετρό θα παραμείνει στην πλατεία, αλλά οι είσοδοι θα είναι στους γύρω δρόμους. Μια από τις εισόδους θα βρίσκεται δίπλα στο Αρχαιολογικό Μουσείο και για το λόγο αυτό ο Σταθμός θα έχει το όνομα «Εξάρχεια-Αρχαιολογικό Μουσείο».