Φοιτητές του ολλανδικού πανεπιστημίου του Αϊντχόβεν εξέλιξαν το πρώτο όχημα, το οποίο απαρτίζεται σχεδόν εξολοκλήρου από βιολογικά υλικά, μεταξύ των οποίων λινάρι και ζαχαρότευτλα. Είναι γνωστό, ότι οι εταιρείες αυτοκινήτων χρησιμοποιούν ολοένα περισσότερο ελαφρά υλικά για την εξέλιξη των σύγχρονων οχημάτων, ώστε να αντισταθμίσουν το επιπρόσθετο βάρος των ενισχυμένων αμαξωμάτων και των πολλών συστημάτων ασφαλείας και άνεσης, με τα οποία εφοδιάζονται.

Συνήθως επιλέγουν οι αυτοκινητοκατασκευαστές κράματα αλουμινίου, μαγνησίου ή ακόμη και ανθρακονήματα, τα οποία ωστόσο κοστίζουν πανάκριβα, απαιτούν εξαπλάσια ενέργεια για την παραγωγή τους σε σχέση με το ατσάλι και ανακυκλώνονται δυσκολότερα από τα συμβατικά υλικά.

Λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα φιλοδοξεί να δώσει μία ομάδα φοιτητών στην Ολλανδία, η οποία εξέλιξε το πρωτότυπο Lina, δηλαδή ένα μοντέλο από βιολογικά υλικά, χάρη στα οποία ζυγίζει μόλις 300 κιλά! Μεταξύ των πρώτων υλών του τετραθέσιου Lina περιλαμβάνεται το λινάρι, καθώς διαθέτει πανάλαφρες και εξαιρετικά ανθεκτικές ίνες, ενώ μπορεί να καλλιεργηθεί εύκολα και με υψηλές αποδόσεις. Επίσης ανάμεσα στις στρώσεις του λιναριού τοποθετούνται κυψελοειδείς, βιοπλαστικές δομές, που προέρχονται από ζαχαρότευτλα και λειτουργούν ως στερεοποιητικά και ενισχυτικά υλικά.

Τα μόνα μέρη του επαναστατικού μοντέλου χωρίς οικολογικό χαρακτήρα είναι οι αναρτήσεις, οι τροχοί και βεβαίως οι δύο ηλεκτροκινητήρες, που αποδίδουν 8 kW και επιτρέπουν στη Lina να αναπτύξει ταχύτητες έως 85 χλμ./ώρα.

Οι εμπνευστές του οχήματος, το έχουν προετοιμάσει για κοινή χρήση στο πλαίσιο προγραμμάτων Carsharing, που γνωρίζουν μεγάλη ανάπτυξη στο εξωτερικό. Ετσι εξόπλισαν τη Lina με ειδικούς αισθητήρες αναγνώρισης περισσοτέρων χρηστών, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από περισσότερους οδηγούς. Να σημειώσουμε, ότι το καινοτόμο μοντέλο έχει λάβει έγκριση Τύπου από τις αρμόδιες ολλανδικές Αρχές και το επόμενο βήμα θα είναι, να αποκτήσει και πινακίδες, ώστε να κυκλοφορεί κανονικά στους δρόμους.