Πάνω από 4.000.000 Οctavia έχουν εγκαταλείψει μέχρι σήμερα το εργοστάσιο της Skoda. Για να συνεχίσει το best seller της Τσέχας θυγατέρας του ομίλου VW την καταπληκτική εμπορική πορεία του, υποβλήθηκε σε ένα lifting, κυρίως στο εμπρός μέρος του αμαξώματος. Τα φωτιστικά σώματα «έσπασαν» στα δύο και αποτελούνται από δύο τμήματα στην κάθε πλευρά, ενώ οι προφυλακτήρες ανασχεδιάστηκαν, όπως και η μάσκα. 

 To εσωτερικό ανήκει στα μεγαλύτερα όπλα του τσέχικου μοντέλου και ειδικότερα οι χώροι, όντας εξαιρετικοί για επιβάτες αλλά και αποσκευές. Ακόμη και πέντε ενήλικες δεν θα δυσκολευτούν να ταξιδέψουν με άνεση στην Octavia, απολαμβάνοντας το προνόμιο της μεγάλης ευρυχωρίας για τα πόδια τους. Παράλληλα, έχουν το περιθώριο να κάνουν υπερβολές με τις αποσκευές τους, χάρη στο πορτ-μπαγκάζ των 568 λίτρων ή 590, αν υπάρχει στη θέση της κλασικής ρεζέρβας το κιτ επισκευής ελαστικού. 

 Κατά τα λοιπά η καμπίνα είναι σύγχρονα σχεδιασμένη, με καλή ποιότητα υλικών και προσεγμένο φινίρισμα. Η οθόνη αφής που ελέγχει το σύστημα πολυμέσων αποκρίνεται άμεσα στις εντολές και αποδεικνύεται εύχρηστη, όπως αρμόζει στη φιλοσοφία της φρεσκαρισμένης Octavia. Εργονομικές ατέλειες δεν εντοπίζονται, προσθέτοντας ένα συν στην καθημερινή συμβίωση με το τσέχικο μοντέλο, ενώ η θέση οδήγησης προσφέρει πολλές επιλογές ρύθμισης, ώστε να βολεύει κάθε σωματότυπο. Μόνον πανύψηλα άτομα, στα όρια των δύο μέτρων, θα ήθελαν να «κατεβαίνει» λίγο περισσότερο. 

 Δοκιμάσαμε την έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λίτρων που αποδίδει 116 ίππους ισχύ και 250 Nm ροπής και συνδυαζόταν στη συγκεκριμένη περίπτωση με ένα αυτόματο σασμάν τύπου διπλού συμπλέκτη με επτά σχέσεις. Οι αλλαγές του κιβωτίου DSG πραγματοποιούνται γρήγορα, αν και όχι ακαριαία, ωστόσο η αυτόματη έκδοση αξιοποιεί στο έπακρο τις δυνατότητες του ντιζελοκινητήρα, συμβάλλοντας σε σβέλτες επιδόσεις και σε μειωμένη κατανάλωση. Οι εργοστασιακές μετρήσεις δίνουν για τα  0-100 χλμ./ώρα μόνον 10,2 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα στα 202 χλμ./ώρα και μέση κατανάλωση στα 4,0 λίτρα ανά 100 χλμ. Όσο είχαμε την Octavia στα χέρια μας «κάψαμε» κατά μέσο όρο 6 λίτρα για την ίδια απόσταση με κυρίως αστικό «δρομολόγιο», οπότε έχει περιθώριο να πέσει, αν η σύνθεση των διαδρομών περιλαμβάνει σε μεγαλύτερο βαθμό ανοικτούς δρόμους εκτός πόλης και σταθερές ταχύτητες. 

 Οδηγώντας το μοντέλο της Skoda, αντιλαμβάνεσαι αμέσως τον οικογενειακό προσανατολισμό του. Οι αναρτήσεις είναι ρυθμισμένες με γνώμονα την άνεση, όμως οι κλίσεις στις στροφές παραμένουν περιορισμένες, υπογραμμίζοντας τον ισορροπημένο χαρακτήρα της ανανεωμένηςOctavia. Το τιμόνι είναι ελαφρύ, αλλά ακριβές και το DSG λειτουργεί με τέτοιον τρόπο, ώστε να διατηρούνται οι περιστροφές του κινητήρα στο πεδίο γύρω από τη μέγιστη ροπή στρέψης. Μέσα στην πόλη οι μεγάλες διαστάσεις δεν αποτελούν σίγουρα τον ιδανικό σύμμαχο, όμως η καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις αντισταθμίζει το συγκεκριμένο μειονέκτημα. Το τερέν που ταιριάζει καλύτερα στην Octavia, είναι ο αυτοκινητόδρομος, όπου ξεδιπλώνει όλες τις αρετές της. Κρατάει υψηλές ταχύτητες χωρίς κόπο, δεν κουράζει με το θόρυβό της και εμφανίζει πολύ καλή ποιότητα κύλισης, καταπίνοντας χιλιόμετρα και εκμηδενίζοντας αποστάσεις. 

 Η ανανεωμένη Skoda Octavia επιβεβαίωσε μετά το επταήμερο test drive, ότι παραμένει ένα από τα πιο τίμια οικογενειακά αυτοκίνητα της αγοράς. Διαθέτει ο,τι μπορεί να ζητήσει ο μέσος οικογενειάρχης (ασφάλεια, χώροι) και συνδυάζεται με έναν ελαστικό και οικονομικό κινητήρα, που ξεδιπλώνει την απαιτούμενη δύναμη για ασφαλείς και σβέλτες προσπεράσεις, ενώ διακρίνεται για την οικονομική του κατανάλωση.. Φυσικά συνοδεύεται από ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού (αναλυτικά στον σχετικό πίνακα) και από τις παραδοσιακά προσιτές τιμές της Skoda. Για την Octavia με τον 1.6 TDI των 116 PS και το κιβώτιο DSG, ο υποψήφιος αγοραστής θα πρέπει να εκταμιεύσει 21.000€. Η διαφορά συγκριτικά με τον 1.6 TDI στην ίδια έκδοση εξοπλισμού, αλλά με το μηχανικό σασμάν, είναι μόλις 800€, οπότε συστήνουμε ανεπιφύλακτα το αυτόματο με τις επτά σχέσεις.