Οδηγήσαμε για πολλά χιλιόμετρα στην Πελλοπόνησο, σε άσφαλτο και χώμα, την 5η γενιά του μεγάλου SUV της Honda. Το CR-V διατηρεί τη γνώριμη σιλουέτα του προηγούμενου CR-V με νέα όμως προηγμένη σχεδίαση. Φρέσκο εξωτερικά, με φαρδύτερους θόλους τροχών και πιο έντονες καμπύλες στο καπό και τα πίσω πλαϊνά πάνελ, δείχνει πιο άγριο και πιο δυναμικό.

Η πιο βασική αλλαγή ήταν η αύξηση του μεταξονίου κατά 30mm. Αυτό δημιούργησε περισσότερο χώρο στο εσωτερικό και έκανε οπτικά το μεγάλο SUV πιο μυώδες, με τους τροχούς τοποθετημένους στα άκρα του αμαξώματος. Επίσης ο συνδυασμός τροχών και ελαστικών μεγάλων διαστάσεων με κοντύτερο πίσω πρόβολο και διπλές απολήξεις εξαγωγής, δημιουργούν ένα ευχάριστο σπορ «αέρα» που καλύπτει το γιγάντιο μέγεθος που το ξεχνάς.

Μόλις μπεις στο εσωτερικό, τα φιλέτα απομίμισης ξύλου δημιουργούν έναν αέρα πολυτέλειας. Ένα εκτενές και αριστοτεχνικά ραμμένο - με τις ραφές να φαίνονται-  μαλακό πάνελ διατρέχει όλο το πλάτος της καμπίνας διαιρούμενο από ένα μαύρο γυαλιστερό ένθετο, ενώ και τα πάνω τμήματα των θυρών φέρουν μαλακές επενδύσεις για την άνεση του οδηγού και του συνοδηγού. Η Honda έχει αυξήσει το χώρο στην εμπρός περιοχή των ποδιών, μεταφέροντας ψηλότερα τα κάτω τμήματα του ταμπλό. 

Από βουρτσισμένο αλουμίνιο είναι οι στεφάνες των αεραγωγών, η στεφάνη του τιμονιού, οι λαβές των θυρών και το πάνελ ελέγχου του κλιματισμού, προσθέτοντας μία σύγχρονη tech πινελιά. Η ποιοτική ταπετσαρία καθισμάτων από ύφασμα plush black προσφέρεται στάνταρ, ενώ υψηλής ποιότητας φίνο δέρμα διατίθεται σε μαύρο ή ιβουάρ για τις πιο πολυτελείς εκδόσεις.

Η Honda έχει εκλογικεύσει τη διάταξη της οθόνης συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά CR-V, που τώρα περιλαμβάνει μόνο μία κεντρική οθόνη αφής, συμπληρωματικά με την οθόνη Driver Information Interface (DII) 7 ιντσών που είναι ορατή μέσα από το τιμόνι. Η διάταξη των χειριστηρίων είναι πλέον πιο απλή για τη διαχείριση του A/C να βρίσκεται κάτω από την οθόνη αφής και να ελέγχεται με κανονικά κουμπιά και όχι μέσω οθόνης αφής. Πολύ σωστότερο...

Τέλος με το εσωτερικό, να αναφέρουμε πως το λογισμικό δεύτερης γενιάς του Honda Connect στο νέο CR-V προσφέρει αναβαθμισμένη, διαισθητική λειτουργία και πλήρη ενσωμάτωση smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto.

Το νέο CR-V χρησιμοποιεί το νέο βενζινοκινητήρα 1.5-L VTEC TURBO της Honda που είδαμε για πρώτη φορά στο πιο πρόσφατο Honda Civic σε δύο εκδόσεις ιπποδύναμης. Αποδίδει ισχύ 173 ίππων στις 5.600 στροφές όταν συνεργάζεται με το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο (6MT), και 193 ίππων στις 5.600 στροφές για τα μοντέλα CVT. Η μέγιστη ροπή είναι 220 Nm μεταξύ 1.900 και 5.000 rpm για το 6MT και 243 Nm μεταξύ 2.000 και 5.000 στροφές για το CVT.

Στο δρόμο το CVT με τους 193 ίππους δείχνει πολύ πιο δυνατό από όσο είναι σε σχέση με την έκδοση των 173 ίππων με το χειροκίνητο κιβώτιο. Να αναφέρουμε πως το CR-V προσφέρεται τόσο σε δικίνητες, μπροστοκίνητες εκδόσεις όσο και με τετρακίνητες. Η δικίνητες εκδόσεις εφοδιάζονται μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ οι τετρακίνητες μόνο με CVT.

Παράλληλα, εντυπωσιαστήκαμε από την ομοιογένειά του και τα μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης. Αν το παρακάνεις οδηγώντας το σε απαγορευτικούς ρυθμούς το ESP σε επανεφέρει στην τάξη φρενάροντας τον αναλόγο τροχό. Αυτό που μας έκανε μεγάλη εντύπωση ήταν η ησυχία. Στην ελαχιστοποίηση της παραγωγής θορύβων συμβάλλει το Active Noise Cancellation (ANC) που τοποθετείται για πρώτη φορά σε CR-V και είναι στάνταρ. Το ANC είναι σχεδιασμένο για να μειώνει τους θορύβους χαμηλών συχνοτήτων στην καμπίνα. 

Χρησιμοποιεί δύο μικρόφωνα που παρακολουθούν τέτοιους θορύβους από τον κινητήρα, και στη συνέχεια δημιουργούν συγχρονισμένα ηχητικά σήματα αντίθετης φάσης για την εκμηδένιση του ήχου. Το σύστημα λειτουργεί όσο το όχημα βρίσκεται σε λειτουργία, ανεξάρτητα εάν το ηχοσύστημα είναι ενεργοποιημένο ή όχι και λειτουργεί πάααααρα πολύ καλά. Απορώ γιατί δεν το έχουν όλες οι εταιρείες πλέον...

Φυσικά το CR-V διαθέτει Honda Sensing. Το πακέτο ενεργητικής ασφάλειας περιλαμβάνει:

-Collision Mitigation Braking System που βοηθά στην επιβράδυνση ή και την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου εάν το σύστημα διαπιστώσει ότι η σύγκρουση με ένα προπορευόμενο όχημα είναι αναπόφευκτη. Προειδοποιητικό ηχητικό σήμα και, εάν χρειαστεί πίεση πέδησης εφαρμόζεται αυτόματα.

-Forward Collision Warning που ανιχνεύει το δρόμο εμπρός και προειδοποιεί ότι επίκειται σύγκρουση. Lane Keeping Assist System που βοηθά να παραμείνει το όχημα στο κέντρο της τρέχουσας λωρίδας του, ανιχνεύοντας τις σημάνσεις του δρόμου και κάνοντας μικρές διορθώσεις διεύθυνσης για να κρατήσει το αυτοκίνητο εντός των λευκών γραμμών.

-Adaptive Cruise Control που επιτρέπει στον οδηγό να ορίσει μία επιθυμητή ταχύτητα και απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, κάτι που επιτρέπει τη χρήση του cruise control σε συνθήκες με ελαφριά, μεταβλητή ροή κυκλοφορίας.

-Traffic Sign Recognition που ανιχνεύει και αναγνωρίζει αυτόματα τις πινακίδες οδικής κυκλοφορίας και τις εμφανίζει στην οθόνη των οργάνων DII.

-Intelligent Speed Assistance που συνδυάζει το όριο ταχύτητας που έχει ορίσει ο οδηγός με το TSR για να ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητα του οχήματος σύμφωνα με το τελευταίο όριο.

Και τέλος το Intelligent Adaptive Cruise Control που προβλέπει και αντιδρά αυτόματα όταν κάποιο όχημα κάνει ‘σφήνα’ σε αυτοκινητόδρομους πολλών λωρίδων. Χρησιμοποιεί κάμερα και ραντάρ για την ανίχνευση της θέσης των άλλων οχημάτων στο δρόμο και εφαρμόζει έναν αλγόριθμο – βασισμένο σε διεξοδική έρευνα στους ευρωπαϊκούς δρόμους – για να προβλέπει την πιθανότητα άλλων οχημάτων σε γειτονικές λωρίδες να κάνουν ‘σφήνα’.

Το νέο Honda CR-V προσφέρεται σε 3 διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού και οι τιμές ξεκινούν από τα 33.650 ευρώ για την μπροστοκίνητη έκδοση Comfort με τους 173 ίππους και το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο και διαφοροποιούνται ανάλογα με την τελική επιλογή έκδοσης.