Το κλιπ των 60 δευτερολέπτων - με τίτλο «Άκαρδα λόγια», κυκλοφόρησε από το Ίδρυμα Καρδιάς την Κυριακή - χρησιμοποιεί τακτικές σοκ για αφύπνιση με το σκεπτικό ότι οι άνθρωποι που παραμελούν την υγεία της καρδιάς τους δεν αγαπούν τις οικογένειές τους.

Αλλά έχει προκαλέσει αντιδράσεις και η αυστραλιανή οργάνωση έχει δεχθεί σφοδρή κριτική από ανθρώπους που έχουν χάσει τα αγαπημένα τους πρόσωπα από καρδιακές ασθένειες.

Ένας από τους διαμαρτυρόμενους, σε επιστολή που απέστειλε ανέφερε: «Φανταστείτε πώς ένα παιδί που έχει χάσει έναν γονέα από καρδιακή νόσο αισθάνεται όταν βλέπει μια διαφήμιση που λέει κυριολεκτικά ότι αν ο γονιός του το αγαπούσε, θα είχε φροντίσει την καρδιά του.

«Αυτή η διαφήμιση δεν είναι απλά ηλίθια, είναι επικίνδυνη.»

Η διαφήμιση ξεκινάει με μια μαμά να βάζει το γιο της για ύπνο και να του λέει: «Κάθε φορά που σου είπα ότι σε αγαπάω, είπα ψέματα, δεν είσαι η προτεραιότητα μου».

Στη συνέχεια, δείχνει ένα ζευγάρι που πλένει τα πιάτα μαζί πριν ο άνδρας γυρίσει στην σύντροφό του και της πει: «Σου υποσχέθηκα την καρδιά μου, αλλά την έδωσα αλλού».

Ένας άλλος άνδρας φαίνεται να κρατάει ένα ποτήρι σαμπάνια ενώ περιβάλλεται από την οικογένεια του.

Τους λέει: «Με την πάροδο του χρόνου η οικογένεια αυτή θα γεμίσει με απώλεια και θλίψη, αλλά δεν θα με νοιάζει γιατί εγώ θα έχω φύγει».

Το κλιπ δείχνει μετά δύο γονείς που βλέπουν την κόρη τους να παίζει το βιολί σε μια συναυλία. Ο πατέρας λέει: «Αν σας αγαπούσα, θα προστάτευα την καρδιά μου για να προστατεύσω τη δική σας, αλλά δεν το κάνω.»

Το τελευταίο κλιπ δείχνει μια μητέρα που πεθαίνει στο νοσοκομείο, ενώ η κόρη της είναι καθισμένη δίπλα της. Λέει: «Δεν είναι μόνο η καρδιά μου που δεν με νοιάζει, είναι και η δική σου».

Μια από τις θλιβερές σκηνές έκτοτε έχει αφαιρεθεί από τη διαφήμιση, αλλά η αρχική έκδοση εξακολουθεί να παραμένει στους λογαριασμούς social media του ιδρύματος.

Το κλιπ ανέβηκε για πρώτη φορά στη σελίδα Facebook του φιλανθρωπικού οργανισμού την Κυριακή και έχει προβληθεί χιλιάδες φορές.

Φυσικά τα σχόλια δίνουν και παίρνουν. 

Μια γυναίκα έγραψε: «Πώς τολμάτε να λέτε ότι ο πατέρας μου δεν με αγαπούσε; Πώς τολμάτε να λέτε ότι ένας γονέας δεν αγαπά το παιδί του. Αυτό είναι εξωφρενικό και πρέπει να ντρέπεστε. Ο πατέρας μου είχε κάνει όλες τις εξετάσεις του και το ιατρικό επάγγελμα τον απογοήτευσε.

Δεν με άφησε ούτε την οικογένειά μας, ο πατέρας μου δεν θα ήθελε ποτέ να πεθάνει. Αυτό δεν είναι χρήσιμο, είναι απρεπή διαφήμιση».

Απαντώνατας, η φιλανθρωπική οργάνωση δήλωσε: «Το Ίδρυμα Καρδιά θέλει να ευαισθητοποιήσει σχετικά με τις καρδιακές παθήσεις, τους παράγοντες κινδύνου και τι μπορούμε να κάνουμε για να εντοπίσουμε και να διαχειριστούμε τον κίνδυνο ανάπτυξης καρδιακών παθήσεων.

«Με την εκστρατεία αυτή, εκπαιδεύουμε τους Αυστραλούς για το τι μπορεί να συμβεί όταν δεν φροντίζουν για την υγεία των καρδιών τους. Σκοπός μας είναι να ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους πάνε στο  γιατρό τους για έναν Έλεγχο Καρδιάς.

Η εκστρατεία είναι μια ισχυρή υπενθύμιση για το τι διακυβεύεται.»