Στις 8 Μαρτίου του 2014, το Boeing 777 της Μalaysia Airlines πετούσε από την Κουάλα Λουμπούρ προς το Πεκίνο με 239 επιβαίνοντες, σε καθορισμένο υψόμετρο 35.000 ποδιών, όταν ξαφνικά εξαφανίστηκε.

Το σενάριο που βλέπει σήμερα το φως της δημοσιότητας και το οποίο προέκυψε από συνδυασμό δεδομένων των ραντάρ, ανάλυσης εμπειρογνωμόνων και εικασιών που έχουν διατυπωθεί όλο αυτό το διάστημα, υποστηρίζει ότι ο πιλότος Zaharie Ahmad Shah πέταξε το αεροπλάνο στα 40.000 πόδια έτσι ώστε να επιταχύνει τις επιπτώσεις της αποσυμπίεσης και να χάσουν οι επιβάτες τις αισθήσεις τους, προτού το βυθίσει στον ωκεανό.

Σύμφωνα με τον William Langewiesche, ο Shah ακινητοποίησε ή σκότωσε τον συγκυβερνήτη Fariq Hamid, πήρε τον έλεγχο του αεροπλάνου, αποσυμπίεσε την καμπίνα για να σκοτώσει όλους τους επιβάτες και έπειτα οδήγησε το Boeing 777 στη θάλασσα όπου είτε περίμενε να αδειάσει από καύσιμα, ή σκόπιμα το έριξε στον ωκεανό.

Σύμφωνα με τις μεταδόσεις των ραντάρ, η πτήση MH730 ήταν ότι κινείτο φυσιολογικό στο προκαθορισμένο δρομολόγιο μέχρι τη 1 το πρωί της 9ης Μαρτίου 2014. Στις 1:01 π.μ. Ο Shah ανέφερε ότι βρισκόταν στα 35.000 πόδια - μια περιττή αναφορά στον εναέριο χώρο που έχει ελεγχθεί με ραντάρ, όπου ο κανόνας είναι να αναφέρεται όταν αφήνεται ένα υψόμετρο, όχι όταν βρίσκεται σε αυτό. Στη 1:19 ο Πύργος Ελέγχου της Κουάλα Λουμπούρ καληνύχτισε το αεροπλάνο που βρισκόταν κοντά στην αρχή του βιετναμέζικου εναέριου χώρου. Ο Shah επέστρεψε την καληνύχτα και αυτή ήταν η τελευταία φορά που ακούστηκε. Η ώρα ήταν 1:21 π.μ., 39 λεπτά μετά την απογείωση.

Αυτό που είναι γνωστό για το MH370 - που λαμβάνεται από τα δεδομένα ραντάρ - είναι ότι το αεροσκάφος πετούσε κανονικά κατά μήκος της προβλεπόμενης διαδρομής πτήσης από την Κουάλα Λουμπούρ στο Πεκίνο γύρω στο 1am στις 9 Μαρτίου 2014.

Τα ραντάρ αποκάλυψαν αργότερα ότι, λίγο μετά την εξαφάνιση του αεροσκάφους, έκανε μια απότομη στροφή εκτός της προβλεπόμενης τροχιάς πτήσης. Οι ειδικοί λένε ότι αυτή η στροφή θα πρέπει να έγινε από τον Shah και όχι από τον αυτόματο πιλότο.

Όσα συνέβησαν από εδώ και πέρα βασίζονται σε εικασίες, αλλά οι ειδικοί τείνουν να συμφωνήσουν ότι το πιο πιθανό σενάριο είναι ότι ο Shah είτε σκότωσε είτε ακινητοποίησε τον συγκυβερνήτη του και στη συνέχεια πήρε τον έλεγχο του αεροσκάφους σε μια ασυνήθιστη απόπειρα αυτοκτονίας.

Ο Mike Exner, μέλος της Ανεξάρτητης Ομάδας ερευνητών που μελετούν την εξαφάνιση της MH370, μελέτησε λεπτομερώς όλα τα στοιχεία των ραντάρ που κατέγραψαν τις κινήσεις του αεροσκάφους. Κι όπως είπε, το Boeing 777 ανέβηκε στα 40.000 πόδια και στη συνέχεια έκανε μια απότομη στροφή για να επιταχύνει τις επιπτώσεις της αποσυμπίεσης και να χάσουν οι επιβάτες τις αισθήσεις τους.

Ένας παιδικός φίλος του Shah, πιλότος ενός 777 και ο ίδιος, είπε ότι παρά το γεγονός ότι απέφευγε να καταλήξει σε αυτό το συμπέρασμα, ο Shak πιθανότατα εξαπάτησε τον συγκυβερνήτη του Fariq Hamid, ο οποίος ήταν σε εκπαιδευτική πτήση, ώστε να βγει από το πιλοτήριο.

Το μεγαλύτερο κενό σε αυτή τη θεωρία είναι γιατί ο Zaharie να θέλει να σκοτώσει εκατοντάδες επιβάτες, κάτι στο οποίο ούτε οι ειδικοί ούτε οι φίλοι του πιλότου μπορούν να απαντήσουν.

Ωστόσο, άνθρωποι που γνώριζαν καλά τον Shah, λένε ότι το χάος που επικρατούσε στην προσωπική ζωή του και η εύθραυστη συναισθηματική του κατάσταση ίσως τον οδήγησαν σε αυτή την παράλογη απόφαση.

Ένας φίλος του δήλωσε: «Ο γάμος του Ζαχάρι ήταν κακός. Στο παρελθόν είχε κοιμηθεί με μερικές αεροσυνοδούς. Και λοιπόν; Ολοι το κάνουμε. Αλλά η γυναίκα του το ήξερε».

Ο Shah ήταν πολύ δραστήριος στα social media και μάλιστα έχει έλθει σε επαφή με δίδυμες καλλονές, προτρέποντάς τες να συναντηθούν με σχόλια που είχε αφήσει στο λογαριασμό μιας εξ' αυτών στο Facebook ενώ έκανε και κάποιες δηλώσεις επικριτικές προς στην κυβέρνηση.

Πηγή: DailyMail