Σε αυτή την κατηγορία όμως δεν εμπίπτει και μια πόλη της Ινδίας που ονομάζεται Βαρανάσι, η οποία είναι η πόλη στην οποία οι άνθρωποι πάνε για να.. πεθάνουν.

Για τους Ινδουιστές, το Βαρανάσι είναι μία από τις πιο ιερές πόλεις του κόσμου. Όταν οι πρίγκιπες Πάνταβα, οι πέντε πρωταγωνιστές του αρχαίου ινδικού επικού Μαχαμπχαράτα, κέρδισαν έναν θανατηφόρο πόλεμο διαδοχής εναντίον των ξαδέρφων τους, ταξίδεψαν στο Κασί, γνωστό και ως Μπενάρες ή Βαρανάσι, για να εξιλεώσουν τις αμαρτίες τους κατά τη διάρκεια του πολέμου. Έτσι οι άνθρωποι που αναζητούν moksha (απελευθέρωση) ταξιδεύουνι σε αυτή τη βόρεια ινδική πόλη για αιώνες.

Οι ινδουιστικές γραφές λένε ότι ο θάνατος και η καύση κατά μήκος των τειχών του ιερού ποταμού Γάγγη επιτρέπει να «σπάσει» ο κύκλος της αναγέννησης και να επιτευχθεί η σωτηρία. Οι καπνοί από τις καύσεις των νεκρών πνίγουν τα σκαλοπάτια που οδηγούν μέχρι τον ποταμό, του οποίου το νερό, τώρα γκρίζο από βιομηχανικά και ανθρώπινα απόβλητα, πιστεύεται ότι ξεπλένει τις αμαρτίες ακόμη και των χειρότερων παραβατών. Καθώς οι τουρίστες και οι προσκυνητές περνάνε από τα ghats σε βάρκες, οι ιερείς και οι οικογένειες του αποθανόντος εμφανίζονται να ψάλλουν για την απελευθέρωση της ψυχής του νεκρού ατόμου μέσα στο πυκνό σύννεφο καπνού που προέρχεται από τη λιωμένη σάρκα.

Ορισμένα καταλύματα, γνωστά ως σπίτια σωτηρίας, έχουν δημιουργηθεί στην πόλη, χρηματοδοτούμενα από φιλανθρωπικές οργανώσεις και επιχειρηματικές ομάδες, για να εξυπηρετήσουν συγκεκριμένα τα kashivasis, τους άνδρες και τις γυναίκες που έρχονται να ζήσουν - και να πεθάνουν - στο Kashi.

Το Mumukshu Bhawan είναι ένα από τα παλαιότερα από αυτά τα καταλύματα, με 40 από τα 116 δωμάτιά του να κατανέμονται σε kashivasis. «Παίρνουμε χιλιάδες αιτήματα κρατήσεων κάθε χρόνο, αλλά λόγω του περιορισμένου αριθμού δωματίων [που μπορεί να] καταλαμβάνουν οι άνθρωποι εδώ και χρόνια, δεν μπορούμε να τους καλωσορίσουμε όλους», εξηγεί ο VK Aggarwal, υπεύθυνος επιχειρήσεων στο BBC. «Δίνουμε προτεραιότητα σε εκείνους που φαίνονται πιο αναγκασμένοι, είναι ικανοί να καλύψουν τα δικά τους έξοδα και έχουν συγγενείς να φροντίζουν τις τελετουργίες τους για την υγεία και την καύση όταν έχουν φύγει. Δεν δεχόμαστε κανέναν κάτω από την ηλικία των 60 ετών», πρόσθεσε.

Οι Kashivasis καταβάλλουν μια δωρεά περίπου 100.000 ρουπιών (περίπου 1.300 ευρώ) ανάλογα με την προσωπική τους ιδιότητα και παίρνουν ένα δωμάτιο στο καταφύγιο όπου μπορούν να παραμείνουν μέχρι το θάνατό τους.

«Πρέπει να φροντίσουν για τη διατροφή τους. Δεν τηνξ παρέχουμε. Ωστόσο, αν κάποιος αισθάνεται ότι δεν είναι σε θέση να αντέξει το κόστος, η διοίκηση συνήθως προσπαθεί να βοηθήσει, όπως για την αποτέφρωση, »είπε ο Aggarwal.

Ορισμένα δωμάτια είναι μεγαλύτερα από άλλα και είναι εξοπλισμένα με κλιματιστικά και χώρους για μαγείρεμα. Τα μπάνια είναι κοινόχρηστα και υπάρχουν κέντρα ομοιοπαθητικής σε περίπτωση που κάποιος αρρωστήσει. Οι κάτοικοι είναι ελεύθεροι να προσλάβουν βοήθεια για δουλειές όπως το μαγείρεμα και ο καθαρισμός. Οι ημέρες ξοδεύονται με ψαλμωδίες, προσευχές και κουβεντιάζοντας με τους άλλους κατοίκους.

Στο Mukti Bhawan («Σπίτι Απελευθέρωσης»), ένα άλλο τέτοιο ίδρυμα τοποθετημένο σε μια στενή λωρίδα στο Βαρανάσι, η διάταξη είναι ριζικά διαφορετική. «Οι άνθρωποι έρχονται εδώ για τιμωρία. Δεν είναι ξενοδοχείο. Ποια είναι η ανάγκη για πολυτέλειες όπως ένα κλιματιστικό;» είπε ο φύλακας Narhari Shukla.

Το Mukti Bhawan επιτρέπει μέγιστη διαμονή μόλις 15 ημερών. Εάν ο ασθενής δεν πεθάνει εκείνο το διάστημα, του ζητάτε ευγενικά να φύγει. «Κάναμε μερικές εξαιρέσεις όμως. Ο διαχειριστής μπορεί μερικές φορές να επιτρέψει μια υπερχρέωση, ανάλογα με την υγεία του ατόμου », δήλωσε ο Shukla.

Οι επισκέπτες πληρώνουν 20 ρουπίες (50 λεπτά) την ημέρα για να καλύψουν το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας και αναμένεται να περάσουν το χρόνο τους λατρεύοντας τον Θεό. Υπάρχει ένας μικρός ναός στους χώρους όπου πραγματοποιούνται καθημερινά λειτουργίες. Τα χαρτιά, η σεξουαλική δραστηριότητα και η κατανάλωση κρέατος, αυγών, κρεμμυδιών και σκόρδων, απαγορεύονται αφού τα τρόφιμα αυτά θεωρούνται «βρώμικα» από ορισμένες αιρέσεις του Ινδουισμού.