Στην μήνυση οι πιλότοι αναφέρουν πως ο σχεδιασμός των 737 MAX είχε «εγγενώς επικίνδυνα» ελαττώματα, όταν επιχείρησαν να πετάξουν.

Σύμφωνα με τη μήνυση που κατατέθηκε από δύο νομικές εταιρείες με έδρες σε Γερμανία, ΗΠΑ και Αυστραλία, οι πιλότοι βιώνουν επαγγελματική αβεβαιότητα μετά την καθήλωση όλων των 737 MAX στο έδαφος.

Υπενθυμίζεται ότι το 737 MΑΧ, το εμπορικότερο αεροσκάφος στην ιστορία της Boeing, τέθηκε από τις κανονιστικές αρχές εκτός υπηρεσίας παγκοσμίως τον περασμένο Μάρτιο μετά τη συντριβή πτήσης της Ethiopian Airlines, ενώ πέντε μήνες πριν, είχε προηγηθεί συντριβή 737 ΜΑΧ της Lion Air ανοιχτά της Ινδονησίας. Στα δύο αεροπορικά δυστυχήματα είχαν σκοτωθεί συνολικά 346 άνθρωποι.

Για τα δυστυχήματα έχουν κατηγορηθεί τα λογισμικά των αεροσκαφών και συγκεκριμένα αυτό που προλαβαίνει την απώλεια στήριξης και δεν λειτούργησε τόσο στο αεροσκάφος της Lion Air όσο και της Ethiopian Airlines.