Η μεγαλύτερη απεργία στην ιστορία της British Airways ξεκινά από σήμερα και θα διαρκέσει 48 ώρες προκαλώντας πονοκέφαλο στη διεύθυνση του βρετανικού αερομεταφορέα, καθώς και σοβαρά προβλήματα σε δεκάδες χιλιάδες ταξιδιώτες.

Οι πιλότοι της British Airways άρχισαν σήμερα 48ωρη απεργία, την πρώτη στην ιστορία της εταιρείας, μεσούσης της διένεξης με τη διεύθυνσή της για τους μισθούς. Όπως έγινε γνωστό, τα μέλη του συνδικάτου των πιλότων BALPA αποφάσισαν να απεργήσουν σήμερα Δευτέρα και αύριο, καθώς και για ακόμη μία ημέρα, την 27η Σεπτεμβρίου, σε περίπτωση που μέχρι τότε δεν έχει εξευρεθεί συμφωνία.

Η εταιρεία σε ανακοίνωσή της αναφέρει: «Εάν έχετε κλείσει εισιτήριο σε κάποια πτήση μας αυτές τις ημερομηνίες, είναι πιθανόν ότι δεν θα μπορέσετε να ταξιδέψετε όπως προβλεπόταν, εξαιτίας της απεργίας». Μάλιστα παρότρυνε τους επιβάτες οι πτήσεις των οποίων θα ακυρωθούν να μην πάνε στα αεροδρόμια.

Η British Airways, μέλος του ομίλου IAG (σε αυτόν ανήκουν επίσης η ισπανική Iberia και η ιρλανδική Aer Lingus) πρότεινε στους πελάτες της είτε να της ζητήσουν την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου, ή να κλείσουν θέση σε πτήσεις που θα γίνουν σε διαφορετικές ημερομηνίες.

Η πρόταση που απερρίφθη

Η διεύθυνση του βρετανικού αερομεταφορέα σε ανακοίνωσή της ανέφερε ότι «Συνεχίζουμε να είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε εποικοδομητικές συζητήσεις με το συνδικάτο BALPA χωρίς όρους και προαπαιτούμενα». Ανέφερε ότι πρότεινε αύξηση μισθών 11,5% σε μια τριετία, προσφορά που χαρακτήρισε «δίκαιη», αλλά οι εκπρόσωποι των χειριστών απέρριψαν. Σύμφωνα με το συνδικάτο των πιλότων, τα πληρώματα έκαναν «θυσίες» τα τελευταία χρόνια και πρέπει να τους δοθεί μέρος των καλών αποτελεσμάτων χρήσης και των κερδών που καταγράφει η εταιρεία.

Στα ύψη το κόστος της απεργίας

Κάθε «ημέρα απεργίας θα στοιχίσει στην British Airways -σύμφωνα με τους δικούς μας υπολογισμούς- 40 εκατομμύρια λίρες (44 εκατ. ευρώ)», ανέφερε το συνδικάτο μέσω Twitter, σημειώνοντας ότι η διαφορά ανάμεσα σε αυτό που ζητούν οι πιλότοι και αυτό που προσέφερε η διεύθυνση της εταιρείας ανερχόταν συνολικά σε 5 εκατομμύρια λίρες. «Γιατί η διεύθυνση δεν συνεργάζεται μαζί μας για να βάλουμε τέλος σε αυτή τη διένεξη;» διερωτήθηκε το BALPA.

Υπέρ της απεργίας τάχθηκε το 93% των πιλότων της εταιρείας, κατά το συνδικάτο.