Το Pizzability στο Ντένβερ το Κολοράντο έπαθε αυτό ακριβώς: έγινε viral και μετά, όταν πέρασε «το κύμα» συμπάθειας, έμεινε να παλεύει με τους «κατ' εικόνα φιλάνθρωπους».

Η Τίφανι Φίξτερ είναι η ιδιοκτήτρια του Pizzability, που απασχολεί άτομα με ειδικές ανάγκες.

Η πιτσαρία άνοιξε τον περασμένο Δεκέμβριο και έγινε «διάσημη» τον Ιούλιο όταν έγινε γνωστό ότι πολλοί πήγαιναν στο μαγαζί και προσέβαλαν το προσωπικό για τις ειδικές ικανότητές τους.

«Από την ημέρα που ανοίξαμε, υπήρχαν άνθρωποι που σταματούσαν στο μαγαζί, μας κοιτούσαν επίμονα και έλεγαν απαίσια πράγματα όπως “εδώ δουλεύουν οι καθυστερημένοι”» περιγράφει η Φίξτερ στο BBC.

Όμως όταν ένας δημοσιογράφος της περιοχής έγραψε για αυτό, ξαφνικά υπήρξε πλήρης μεταστροφή του κλίματος.

Και από εκεί που το μαγαζί είχε «μία χούφτα» πελάτες, άρχισαν να σχηματίζονται ουρές. Οι άνθρωποι έφταναν από όλη τη χώρα και περίμεναν έως και τέσσερις ώρες μόνο και μόνο για να δοκιμάσουν την πίτσα.

«Όταν γίναμε viral, από εκεί που βγάζαμε 50 δολάρια την ημέρα, φτάσαμε να βγάζουμε 4.000 δολάρια! Ήταν ένα πραγματικό σοκ, έπρεπε να προσλάβω κι άλλο κόσμο» λέει η Φίξτερ. «Ρωτούσα τους ανθρώπους γιατί έρχονταν και είπαν ότι είχαν διαβάσει για το μαγαζί στο διαδίκτυο και ήθελαν να βοηθήσουν» προσθέτει.

Αυτό ωστόσο διήρκεσε μόλις δύο εβδομάδες.

Και ενώ το εστιατόριο παραμένει «instafamous» μέχρι και σήμερα -ο κόσμος συνεχίζει να check-in στα social media ή να ανεβάζει φωτογραφίες από το Pizzability- δεν αγοράζουν τίποτα.

«Οι άνθρωποι έρχονται για να βγάλουν σέλφι και φωτογραφίες από το φαγητό και το μαγαζί, αλλά δεν έρχονται για την εμπειρία. Δεν εμπλέκονται με το προσωπικό. Σήμερα με το ζόρι βγάζουμε το ενοίκιο του μαγαζιού και το κόστος του προσωπικού» λέει η 35χρονη ιδιοκτήτρια.

«Μια μέρα, ήρθε ένας πελάτης, τράβηξε μία σέλφι, παρήγγειλε μια πίτσα, μετά την ακύρωσε και έφυγε. Είναι πραγματικά τόσο δύσκολο να παραγγείλει κανείς μία πίτσα που κάνει 2 δολάρια;» αναρωτιέται.

Πηγή: BBC