Σύμφωνα με όσα αναφέρει στη Hürriyet , ο αρθρογράφος Ομέρ Μπιλγκέ, το κατασκοπευτικό βαν «είχε τη δυνατότητα να έχει ευρεία κάλυψη, ειδικά σε περιοχές κοντά στα σύνορα στην πρωτεύουσα Λευκωσία, η οποία είναι χωρισμένη στα δύο, στην τουρκική και την ελληνική πλευρά, και η ΤΔΒΚ (όπως αποκαλεί τα κατεχόμενα), ήταν εντός εμβέλειας»

Το σύστημα «Pegasus» έχει τη δυνατότητα μόλις ένα κινητό συνδεθεί στο internet και βρίσκεται εντός της εμβέλειας του, να εγκαταστήσει μυστικά ένα λογισμικό κατασκοπείας και να αντλεί πληροφορίες από αυτό.

Ακόμα ο αρθρογράφος ισχυρίζεται ότι η εγκατάσταση της εταιρίας που διαθέτει το λογισμικό στη Λάρνακα συμπίπτει με την υπογραφή της πρώτης συμφωνίας εμπιστευτικών πληροφοριών ανάμεσα στους τότε πρόεδρους της Κυπριακής Δημοκρατίας, Δημήτρη Χριστόφια και του Ισραήλ, Σιμόν Πέρες.

Επίσης το δημοσίευμα αναφέρει ότι ο Πέρες είχε κατ' ιδίαν συνάντηση με τον νυν πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκο Αναστασιάδη, παρόλο που δεν ήταν στο πρόγραμμα.

Υπενθυμίζεται ότι το βαν αξίας 9 εκατομμυρίων ευρώ, κατασχέθηκε τα ξημερώματα του Σαββάτου από την κυπριακή αστυνομία και μεταφέρθηκε στο αρχηγείο για περαιτέρω έρευνα.

Το θέμα με το βαν, είχε παρουσιαστεί στο παγκοσμίου φήμης δημοσιογραφικό πρακτορείο Forbes, το οποίο συνομίλησε με τον ιδιοκτήτη του, τον Tal Dilian, έναν πολυεκατομμυριούχο Ισραηλινό πρώην μυστικό πράκτορα, ο οποίος ειδικεύεται πλέον στον ιδιωτικό τομέα προσφέροντας υπηρεσίες κατασκοπείας σε κράτη και άλλους φορείς.

Σύμφωνα με τον Dilian το βαν και ο υπερσύγχρονος εξοπλισμός του, μπορεί να παρακολουθεί κινητά τηλέφωνα και άλλες ηλεκτρονικές συσκευές από απόσταση 500 μέτρων.

Τι απαντά η εταιρία στις κατηγορίες περί κατασκοπίας

Σύμφωνα με το Sigmalive η εταιρία τοποθετήθηκε επί του ζητήματος, βγάζοντας ανακοίνωση σχετικά με τις δραστηριότητές της.

Συγκεκριμένα η ανακοίνωση ανάφερει:

«Τις τελευταίες ημέρες τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης δημοσιεύουν αρκετά άρθρα σχετικά με το βαν, το οποίο ανήκει στην εταιρεία WiSpear. Η εταιρεία επέλεξε να μην κάνει οποιεσδήποτε δηλώσεις μέχρι η αστυνομία να ολοκληρώσει την έρευνα της.

Όμως, έχει περιέλθει στην αντίληψή μας ότι η εταιρεία μας και τα μέλη της εμπλέκονται, παρά τη θέλησή τους, σε φημολογία που αναμιγνύει τα γεγονότα με ανακριβή δεδομένα και θεωρίες, προκαλώντας μάλλον σύγχυση αντί να αποσαφηνίζει την υπόθεση. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία θα ήθελε, επισήμως να τοποθετηθεί επί του θέματος.

Η εταιρεία έχει εγγραφεί το 2013 και άρχισε να λειτουργεί περί τα τέλη του 2017. Μέσα από τη λειτουργία της, η εταιρεία δεν έχει πωλήσει ούτε ενοικιάσει κανένα σύστημα intelligence στις κυπριακές αρχές.

Αποκλειστικός σκοπός της εταιρείας είναι η πώληση προϊόντων τεχνολογίας που αναπτύσσει και δεν παρέχει με κανέναν τρόπο υπηρεσίες intelligence σε κανέναν από τους πελάτες της.

Το εν λόγω αυτοκίνητο δεν υπήρξε ποτέ ενεργό στην Κύπρο παρά μόνο για δοκιμαστικούς σκοπούς και δοκιμές μόνο σε συσκευές, οι οποίες ανήκαν στην εταιρεία, ακολουθώντας τις οδηγίες των τοπικών αρχών και εις γνώση τους. Οι σχετικές δοκιμές έγιναν τον τελευταίο ένα χρόνο, όση είναι και η διάρκεια ζωής του βαν και όχι πριν τον Νοέμβριο του 2018.

Η εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα, εφόσον το αποφασίσει, να δημοσιεύσει σχετικό υποστηρικτικό υλικό που αφορά στη σχετική με τα παραπάνω επικοινωνία της με τις αρμόδιες αρχές.

Επιπρόσθετα και μετά από το γεγονός ότι μέλη της εβραϊκής κοινότητας έχουν αναφερθεί στα Μέσα, η εταιρεία επιθυμεί να διευκρινίσει ότι η λειτουργία και οι εργασίες που γίνονται στην Κύπρο δεν συνδέονται με την εβραϊκή κοινότητα, γεγονός που ισχύει και για τα μέλη της εταιρείας.

Η εταιρεία εφαρμόζει και τηρεί τους νόμους της Κυπριακής Δημοκρατίας και  διατηρεί το δικαίωμά της να αντιδράσει άμεσα με όλες τις νομικές μεθόδους».