Κάτι  τέτοιο άλλωστε θα αποτελούσε τεράστιο πλήγμα για το βρετανικό μουσείο, καθώς τα Μάρμαρα του Παρθενώνα, μαζί με τα γλυπτά της Αρχαίας Αιγύπτου, της Μεσοποταμίας και άλλων  αρχαίων πολιτισμών συγκεντρώνει κάθε χρόνο εκατομμύρια επισκέπτες.

Μάλιστα, τη Δευτέρα προστέθηκε ακόμα ένα κεφάλαιο στην πολυετή διαμάχη της Ελλάδας με το Ηνωμένο Βασίλειο.

Αφορά διαρροή απόρρητου εγγράφου του Άγγλου Υπουργού Πολιτισμού προς τα μουσεία της χώρας, που φιλοξενούν ξένους θησαυρούς, πως η κυβέρνηση του Μπόρις Τζόνσον δεν έχει καμιά πρόθεση να αφαιρέσει «αμφιλεγόμενα», όπως λέει αντικείμενα από μουσεία και γκαλερί που χρηματοδοτούνται από κρατικά κονδύλια, όπως είναι άλλωστε και το Βρετανικό Μουσείο.

«Σε περίπτωση που το πράξουν», αναφέρεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση, «τότε κινδυνεύουν να χάσουν την υποστήριξη των φορολογούμενων πολιτών», που έμμεσα τα χρηματοδοτούν μέσω της καταβολής φόρων.

Με αυτό το εκβιαστικό, α μή τι άλλο, δίλημμα ο υπουργός Πολιτισμού και βουλευτής των Συντηρητικών στη Βουλή των Κοινοτήτων, Όλιβερ Ντόουντεντ θέλησε να κλείσει τη συζήτηση που άνοιξε εκ νέου τις τελευταίες ημέρες της Αγγλία, μετά τον εντοπισμό ενός γλυπτού από την αρχαία Περσία, που χρονολογείται περίπο το 2400 π. Χ. που επρόκειτο να βγει σε δημοπρασία και τελικά θα επιστραφεί στην Κυβέρνηση του Ιράν.

Συγκεκριμένα η ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού που διέρρευσε στον βρετανικό τύπο αναφέρει τα εξής:

«Ως φορείς που χρηματοδοτούνται από το κοινό, δεν πρέπει να λάβετε δράσεις που να υποκινούνται από τον ακτιβισμό ή την πολιτική. Η σημαντική υποστήριξη που λαμβάνετε από τον φορολογούμενο είναι η αναγνώριση του σημαντικού πολιτιστικού ρόλου που παίζετε για ολόκληρη τη χώρα». Μάλιστα, προέτρεψε τα θεσμικά όργανα να «συνεχίσουν να ενεργούν αμερόληπτα», κάτι που περιέγραψε ως «ιδιαίτερα σημαντικό» καθώς η κυβέρνηση διενεργεί την αναλυτική επισκόπηση δαπανών της – μια προφανή απειλή ότι ενδέχεται να κινδυνεύει η χρηματοδότηση.».

με πληροφορίες απλο τη Sunday Telegraph