Οι αστρονόμοι ανακάλυψαν για πρώτη φορά το 2004 ένα μυστηριώδες Μπλε Νεφέλωμα και αμέσως άρχισαν να αναζητούν τι ακριβώς είναι.

Με μια νεότερη μελέτη οι επιστήμονες φαίνεται πως καταλήγουν σε συμπέρασμα.

Όπως σημειώνεται, ο μπλε δακτύλιος και το έντονο φως γύρω από το αστέρι είναι συντρίμμια που σχηματίστηκαν όταν δύο αστέρια ενώθηκαν!

Συγκεκριμένα ένα αστέρι στο μέγεθος του Ήλιου απορρόφησε ένα άλλο μικρότερο άστρο. Από την ένωση δημιουργήθηκαν συντρίμμια που με τη σειρά τους σχημάτισαν δύο κώνους γύρω από το άστρο. Από τη Γη είναι ορατός ως δίσκος, που εμφανίζεται ως μπλε δακτύλιος.

Το συγκεκριμένο νεφέλωμα ανακαλύφθηκε από επιστήμονες του διαστημικού σταθμού Galaxy Evolution Explorer (GALEX) της NASA πριν από 16 χρόνια, οι οποίοι δήλωσαν ότι ήταν «διαφορετικό με οτιδήποτε έχουμε δει στον γαλαξία μας».

Και οι εικόνες που τράβηξαν έδειχναν ένα αχνό νέφος και με ένα αστέρι να λάμπει στο κέντρο.

Ωστόσο, παρόλο που φαίνεται μπλε, στην πραγματικότητα δεν εκπέμπει φως ορατό στο ανθρώπινο μάτι.

Για περισσότερο από μια δεκαετία, η ομάδα εργάστηκε ακούραστα για να λύσει το συγκεκριμένο μυστήριο.

Ο Μαρκ Σέιμπερτ, αστροφυσικός με το Carnegie Institution for Science και μέλος της ομάδας GALEX, σχολίασε πως: «Κάθε φορά που νομίζαμε ότι είχαμε καταλάβει τι ακριβώς είναι, κάτι μας έλεγε "Όχι, δεν είναι σωστό"».

Σε μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στις 18 Νοεμβρίου στο περιοδικό Nature, η ομάδα αναφέρει πως πιθανότατα κατάφεραν να βρουν την απάντηση.

Το νεφέλωμα είναι μια σχετικά φρέσκια αστρική συγχώνευση, μόλις χιλίων χρόνων, ενός αστεριού με το μέγεθος του Ήλιου μας και ενός άλλου που είχε περίπου 100 φορές τη μάζα από τον Δία.

Όταν το ηλιακό αστέρι νέκρωσε, άρχισε να διογκώνεται, πήγε προς το μικρότερο αστρικό αντικείμενο και εκείνο τελικά το απορρόφησε.

Το φως δημιουργήθηκε μετά από τη σύγκρουση, η οποία διήγειρε τα μόρια υδρογόνου, αναγκάζοντάς τα να ακτινοβολήσουν με υπεριώδες φως και με την πάροδο του χρόνου η λάμψη έγινε αρκετά φωτεινή για να τη «δει» το GALEX.

Ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης Κέρι Χόντλεϊ σχολίασε πως: «Η συγχώνευση δύο αστεριών είναι αρκετά κοινή, αλλά γρήγορα κρύβονται από πολλή σκόνη καθώς η εκτόξευση από αυτά ψύχεται στο διάστημα, κάτι που σημαίνει πως δεν μπορούμε να δούμε τι πραγματικά συνέβη».

«Πιστεύουμε ότι αυτό το αντικείμενο αντιπροσωπεύει ένα μεταγενέστερο στάδιο. Όταν η σκόνη τελικά καθαρίσει, θα έχουμε ξεκάθαρη άποψη» συνέχισε.

Και κατέληξε λέγοντας: «"Πιάσαμε" τη διαδικασία πριν προχωρήσει πολύ. Μετά από κάποιο χρόνο, το νεφέλωμα θα διαλυθεί και δεν θα μπορούσαμε να δούμε τίποτα».

Πηγή: dailymail.co.uk - Φωτό: NASA