Το τρένο τρέχει σε υπεραγώγιμη ισχύ υψηλής θερμοκρασίας, που κάνει την αμαξοστοιχία να φάινεται σαν να επιπλέει κατά μήκος των μαγνητισμένων διαδρομών.

Το κομψό πρωτότυπο μήκους 21 μέτρων αποκαλύφθηκε στα μέσα ενημέρωσης στην επαρχία Σιτσουάν στις 13 Ιανουαρίου. Επιπλέον, οι πανεπιστημιακοί ερευνητές κατασκεύασαν 165 μέτρα διαδρομής για να καταδείξουν πώς θα φαινόταν και θα αισθανόταν ο επιβάτης κατά τη μεταφορά.

Ο καθηγητής Χε Τσουάν (αντιπρόεδρος του Πανεπιστημίου Southwest Jiaotong, ο οποίος εργάστηκε στο πρωτότυπο) δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι το τρένο θα μπορούσε να είναι «λειτουργικό» μέσα σε 3-10 χρόνια. «Το Σιτσουάν έχει πλούσιους πόρους στα εδάφη του, γεγονός που διευκολύνει την κατασκευή μόνιμων μαγνητικών διαδρομών, προωθώντας έτσι την ταχύτερη ανάπτυξη πειραμάτων», εξήγησε.

Η Κίνα φιλοξενεί το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας στον κόσμο, το οποίο εκτείνεται πάνω από 37.000 χιλιόμετρα, και το ταχύτερο εμπορικό τρένο: το Μaglev της Σαγκάης. Το πρώτο τρένο υψηλής ταχύτητας Maglev της χώρας άρχισε να λειτουργεί το 2003. Τρέχοντας με ταχύτητα 431 χιλιομέτρων την ώρα, το τρένο συνδέει το αεροδρόμιο της Σαγκάης και έναν κεντρικό δρόμο στην ανατολική πλευρά της πόλης.

Η Κίνα ήταν πρόθυμη να προβεί σε περαιτέρω βελτιώσεις υποδομής πριν από τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του 2022, οι οποίοι θα πραγματοποιηθούν στο Πεκίνο. Πέρσι, παρουσίασε μια νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας 174 χιλιομέτρων που συνδέει το Πεκίνο με το γειτονικό Καλγκάν, μειώνοντας τον χρόνο ταξιδιού από τρεις ώρες σε 47 λεπτά.