Η Nestlé, η Disney και η Epic Games, δημιουργός του δημοφιλούς παιχνιδιού Fortnite, απέσυραν τις διαφημίσεις τους από το YouTube, μετά το βίντεο ενός μπλόγκερ, που κατηγορεί την πλατφόρμα ότι διευκολύνει τον σχηματισμό κοινοτήτων παιδόφιλων, σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg.

Την Κυριακή, ο μπλόγκερ Ματ Ουάτσον ανήρτησε ένα βίντεο διάρκειας 20 λεπτών όπου έδειχνε πώς παιδόφιλοι συνδέονται μεταξύ τους και μεταδίδουν ο ένας στον άλλο περιεχόμενα μέσω συνδέσμων που βρίσκονται στα σχόλια χρηστών κάτω από βίντεο με παιδιά, ιδίως με μικρά κορίτσια που επιδίδονται σε αθλητικές δραστηριότητες.

Ο μπλόγκερ κρίνει πως ο αλγόριθμος της πλατφόρμας διευκολύνει αυτές τις ύποπτες ενέργειες, συστήνοντας στους χρήστες και άλλα παρόμοια βίντεο, και διατυπώνει την οργή του, καθώς αυτά τα βίντεο αποτελούν και πηγή κέρδους, αφού εμφανίζονται διαφημίσεις κατά την έναρξή τους ή κατά τη διάρκειά τους.

«Λάβαμε αμέσως τα ανάλογα μέτρα, διαγράφοντας δίκτυα και λογαριασμούς, προειδοποιώντας τις αρχές για κάθε παράνομη δραστηριότητα και απενεργοποιώντας τα σχόλια σε δεκάδες εκατομμύρια βίντεο που περιλαμβάνουν ανηλίκους» ήταν η αντίδραση ενός εκπροσώπου του YouTube.