Εντολή για επιθεώρηση όλων των Boeing 737 MAX μετά το δυστύχημα με το αεροσκάφος της εταιρίας Lion Air που συνετρίβη στη θάλασσα με 189 επιβαίνοντες, διέταξε η κυβέρνηση της Ινδονησίας.

Ωστόσο δεν πάρθηκε απόφαση για την καθήλωση όλων των αεροσκαφών του συγκεκριμένου μοντέλου στο έδαφος.

«Έχω δώσει εντολή στις εταιρίες να επιθεωρήσουν όλα τα Boeing 737 MAX», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Μπούντι Καρία Σουμάντι.

«Αγώνας δρόμου» για να βρεθούν τα μαύρα κουτιά 

Εντείνονται οι έρευνες των Αρχών της Ινδονησίας για τον εντοπισμό της ατράκτου του επιβατικού αεροσκάφους της Lion Air που συνετρίβη στα ανοιχτά της Ιάβας.

Πλέον έχουν αναπτυχθεί υποβρύχια στη θαλάσσια περιοχή προκειμένου να εντοπιστεί η άτρακτος και τα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους που θεωρούνται απαραίτητα για να εξιχνιαστεί το γιατί ένα ολοκαίνουργιο, προηγμένο αεροσκάφος έπεσε λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του.

Οι Αρχές θεωρούν πως και οι 189 επιβαίνοντες είναι νεκροί. Την ίδια στιγμή, έχει κυκλοφορήσει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βίντεο μέσα από το αεροσκάφος λίγα λεπτά πριν τη συντριβή, ωστόσο δεν έχει επιβεβαιωθεί αν πρόκειται για τη συγκεκριμένη πτήση.

Ο πύργος ελέγχου έχασε την επαφή με το πλήρωμα του αεροπλάνου που εκτελούσε την πτήση JT610 της εταιρείας χαμηλού κόστους Lion Air 13 λεπτά αφότου το Boeing 737 Max 8 απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της Τζακάρτας.

Ο πιλότος του αεροσκάφους λίγα λεπτά μετά την απογείωση ζήτησε άδεια να επιστρέψει στο αεροδρόμιο της Τζακάρτα. «Υποβλήθηκε και εγκρίθηκε ένα αίτημα RTB» (σ.σ. return to base, επιστροφή στη βάση), ανέφερε ο υπάλληλος του αεροδρομίου και πρόσθεσε «ακόμη προσπαθούμε να κατανοήσουμε το γιατί».

Το Boeing είχε αντιμετωπίσει ένα τεχνικό πρόβλημα σε προηγούμενη πτήση, που όμως αντιμετωπίστηκε «βάσει της προβλεπόμενης διαδικασίας», διαβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Lion Air, Έντουαρντ Σιράιτ. Πρόσθεσε ότι τα υπόλοιπα 10 Boeing 737 Max 8 της εταιρείας δεν θα καθηλωθούν στο έδαφος, διότι δεν έχουν παρουσιάσει το πρόβλημα.

«Ελπίζουμε ότι σήμερα το πρωί θα καταφέρουμε να βρούμε (...) την άτρακτο», ή το κύριο μέρος των συντριμμιών, δήλωσε ο Σεργιάντο Τιαχιόνο, επικεφαλής της εθνικής υπηρεσίας ασφάλειας των μεταφορών της Ινδονησίας και πρόσθεσε ότι ακόμα ένα υποβρύχιο ακουστικό μέσο αναπτύχθηκε στην περιοχή στην προσπάθεια για να βρεθεί το κύριο τμήμα του αεροπλάνου.

Τέσσερα πολεμικά σαρώνουν με σόναρ ήδη την περιοχή όπου βρέθηκαν συντρίμμια αυθημερόν, στα ανοικτά των ακτών της Δυτικής Ιάβας, και 15 πλοία χτενίζουν την επιφάνεια. Ένα ελικόπτερο έκανε νωρίτερα κύκλους πάνω από πέντε φουσκωτές βάρκες με 36 μέλη συνεργείων έρευνας και διάσωσης, ανάμεσά τους πολλούς δύτες έτοιμους να βουτήξουν στην πρώτη ένδειξη πως βρέθηκε κάτι.

Ο Γιούσουφ Λατίφ, εκπρόσωπος της εθνικής υπηρεσίας έρευνας και διάσωσης, προεξόφλησε τη Δευτέρα ότι εάν βρεθούν επιζώντες, θα πρόκειται για αληθινό «θαύμα», με δεδομένη την κατάσταση στην οποία βρέθηκαν τα συντρίμμια και τα ανθρώπινα υπολείμματα που έχουν περισυλλεγεί.

Η Lion Air ανέφερε ότι συγκεντρώθηκαν ανθρώπινα υπολείμματα και τοποθετήθηκαν σε συνολικά 24 σάκους. Τα ανθρώπινα υπολείμματα μεταφέρθηκαν σε νοσοκομείο για να αρχίσει η διαδικασία της αναγνώρισής τους.

Οι Αρχές έχουν συλλέξει μέρη εξοπλισμού του αεροπλάνου όπως φιάλες οξυγόνου, προσωπικά αντικείμενα επιβατών όπως πορτοφόλια, μετρητά, κινητά τηλέφωνα και άλλα.

Κάτοικος της περιοχής είπε πως άκουσε έναν ήχο που του φάνηκε σαν έκρηξη την ώρα που έπεσε το αεροπλάνο: «Νόμιζα ότι ήταν κεραυνός, αλλά ήταν διαφορετικός ήχος από αυτόν του κεραυνού, ήταν πολύ δυνατός».

Η Lion Air ανέφερε ότι το Boeing 737 MAX 8, που είχε τεθεί σε υπηρεσία τον Αύγουστο, ήταν ικανό προς πτήση και είχε περάσει τεχνικούς ελέγχους, ενώ ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του είχαν μαζί 11.000 ώρες πτήσης.

Η χειρότερη αεροπορική τραγωδία στην Ινδονησία σημειώθηκε το 1997, όταν ένα A300 της Garuda συνετρίβη στην πόλη Μεντάν, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 234 άνθρωποι.