Στο δημοσίευμα της Handelsblatt με τίτλο «το λιμάνι του Πειραιά είναι πλέον το νούμερο 1 στη Μεσόγειο», πλέκεται το εγκώμιο του λιμανιού και αναφέρεται «ότι το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας αναπτύσσεται υπό τη διεύθυνση της κινεζικής κρατική εταιρίας Cosko» και ότι «η κρίση του κορονοϊού δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής αισθητή».

Το δημοσίευμα Handelsblatt

Σύμφωνα με το άρθρο «την Παρασκευή πραγματοποιήθηκε η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από έντεκα πλοία σε τρεις αποβάθρες, συμπεριλαμβανομένου του “OOCL United Kingdom”, ενός από τα μεγαλύτερα φορτηγά - πλοία στον κόσμο, το οποίο έχει ικανότητα μεταφοράς 21.413 εμπορευματοκιβωτίων».

«Ενώ οι προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ελλάδα κάνουν λόγο για μείωση 9,7% του ΑΕΠ φέτος, δεν υπάρχει ένδειξη ύφεσης εξαιτίας του νέου κορονοϊού στον Πειραιά. Τους πρώτους τρεις μήνες, η δραστηριότητα διακίνησης αυξήθηκε ελαφρώς στα 1.369 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια. Τον προηγούμενο χρόνο τα εμπορευματοκιβώτια ανέρχονταν σε 1.334 εκατομμύρια».

«Η ανάπτυξη ήταν επίσης σταθερή τον Απρίλιο και τον Μάιο. Όπως υποστηρίζουν εταιρικοί κύκλοι, ο κύκλος εργασιών ήταν περίπου στο επίπεδο του προηγούμενου έτους» και σύμφωνα με το δημοσίευμα «η πτώση στην κίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι που αναμενόταν από κάποιους ειδικούς από το χώρο της βιομηχανία, απέτυχαν να υλοποιηθούν στην πράξη».

«Το ελληνικό λιμάνι συνεχίζει την πετυχημένη ιστορία του. Πέρυσι ο Πειραιάς ξεπέρασε το ισπανικό λιμάνι της Βαλένθια (5,44 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια) και με 5,65 εκατομμύρια έγινε το μεγαλύτερο σημείο μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο. Αυτό φαίνεται από τα επιχειρηματικά στοιχεία που παρουσιάστηκαν αυτήν την εβδομάδα.

Το 2019 η πιο επιτυχημένη χρονιά

«Το 2019 ήταν η καλύτερη χρονιά μας μέχρι τώρα», δηλώνει ο Fu Chengqiu, διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας «Piraeus Port Authority» (PPA). Ο καπετάνιος Fu, όπως τον αποκαλούν όλοι στη βιομηχανία, εργάζεται στην China Ocean Shipping Company (Cosco) από το 1976 και είναι ο τρίτος αξιωματούχος στην ιεραρχία της εταιρίας».

Όπως αναφέρει το άρθρο «η κινεζική εταιρία ήρθε στον Πειραιά το 2008. Με την τότε συντηρητική κυβέρνηση, η Cosco υπέγραψε αρχικά μια μίσθωση για τη λειτουργία μιας νέας προβλήτας εμπορευματοκιβωτίων. Το 2016 η Cosco αγόρασε το 51% της εταιρίας PPA, από το ελληνικό κράτος έναντι 368,5 εκατομμυρίων ευρώ. Η σύμβαση προβλέπει ότι οι Κινέζοι θα αποκτήσουν επιπλέον 16% των μετοχών έως το 2021».

Τέταρτο λιμάνι στην Ευρώπη

«Το 2008 μόλις 433.582 εμπορευματοκιβώτια διακινήθηκαν στο λιμάνι. Το 2019 ο συγκεκριμένος αριθμός ήταν 13 φορές μεγαλύτερος» αναφέρει το δημοσίευμα. «Αυτό δεν κάνει τον Πειραιά μόνο το πρώτο λιμάνι στη Μεσόγειο αλλά το ανέβασε και στην τέταρτη θέση στην Ευρώπη κατάταξη μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενώ πριν από πέντε χρόνια ήταν στην όγδοη θέση».

«Κινέζοι αναλυτές χαρακτηρίζουν μάλιστα το λιμάνι σαν “το κεφάλι του δράκου στην Ευρώπη”. Ο Πειραιάς είναι το πρώτο μεγάλο λιμάνι της Μεσογείου, το οποίο έρχονται φορτηγά πλοία από από την Άπω Ανατολή διασχίζοντας το κανάλι του Σουέζ. Αυτό καθιστά τον Πειραιά ιδανικό κόμβο για το έργο “One Belt, One Road” της Κίνας».

«Τα εμπορευματοκιβώτια που φτάνουν στον Πειραιά από την Ασία, ξαναφορτώνονται για διανομή σε άλλα λιμάνια της Ασίας για να μεταφερθούν με τρένα στα Βαλκάνια, στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη».

Μάλιστα ο «Πειραιάς σε σχέση με τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων έχει αφήσει πίσω του τα τελευταία πέντε χρόνια σημαντικούς ανταγωνιστές, όπως το λιμάνι του Μπρέμερχαβεν στη Γερμανία και του Αλγκεθίρας και της Βαλένθια στην Ισπανία. Αυτά τα σημάδια δείχνουν ότι συνεχίζει να μεγαλώνει και να επεκτείνεται», αναφέρει μεταξύ άλλων το δημοσίευμα Handelsblatt.