Δέκα ημέρες μετά την «τελική αναφορά» στην εξαφάνιση της πτήσης MH370, υπάρχουν πολλές αιτήσεις από τους ειδικούς για τη συνέχεια της διεξαγωγής ερευνών.

Το Boeing 777 της Malaysia Airlines πραγματοποιούσε μια τακτική πτήση από την Κουάλα Λουμπούρ στο Πεκίνο στις 8 Μαρτίου 2014, με 227 επιβάτες και 12 μέλη του πληρώματος όταν βγήκε εκτός πορείας νότια του Ινδικού Ωκεανού.

Παρά τις δύο μεγάλες έρευνες στη θάλασσα, έχουν βρεθεί μόνο διάσπαρτα κομμάτια υπολειμμάτων, τα οποία ξεβράζονται στις παραλίες του Ινδικού Ωκεανού.

Μια ομάδα 19 εμπειρογνωμόνων της Μαλαισίας δήλωσε ότι δεν υπάρχει λόγος να υποψιάζονται ένα μηχανικό πρόβλημα και ότι τίποτα στη συμπεριφορά του πιλότου ή του πρώτου αξιωματικού δεν έδειξε κακόβουλη πρόθεση.

Καταλήγουν στο συμπέρασμα: «Η ομάδα δεν είναι σε θέση να προσδιορίσει την πραγματική αιτία για την εξαφάνιση του MH370».

Αλλά η έκθεσή τους έχει επικριθεί έντονα επειδή δεν έδωσε τη δέουσα προσοχή σε άλλες θεωρίες πίσω από την εξαφάνιση του αεροσκάφους.

Ο Philip Baum, συντάκτης της Aviation Security International και επισκέπτης καθηγητής αεροπορικής ασφάλειας στο Πανεπιστήμιο του Coventry, δήλωσε: «Κανένας αξιωματούχος δεν φαίνεται να θέλει να σκεφτεί ακόμη και την πιθανότητα να υπήρχε ένας λαθρεπιβάτης».

Υποθέτει ότι ένα ή περισσότερα άτομα θα μπορούσαν να έχουν επιβιβαστεί στο αεροσκάφος ενώ βρισκόταν στο έδαφος στην Κουάλα Λουμπούρ και να έμειναν κρυμμένα στον υπόγειο αεροβιολογικό κόλπο ακριβώς πίσω από το θάλαμο διακυβέρνησης.

Αυτή η περιοχή είναι γνωστή ως η θύρα E / E (ηλεκτρονική και μηχανική) και έχει πρόσβαση από ένα "αρθρωτό, αυτοκόλλητο πάνελ πρόσβασης" σύμφωνα με τις τεχνικές πληροφορίες της Boeing.

Υπάρχει επίσης εξωτερική θύρα πρόσβασης στο κάτω μέρος της ατράκτου.

Ο κ. Baum ανέβασε για πρώτη φορά τη θεωρία μια εβδομάδα από την απώλεια του MH370 και πιστεύει ότι δεν έχει ληφθεί σοβαρά υπόψη.

«Νομίζω ότι ένας λαθρεπιβάτης είναι μια ισχυρή πιθανότητα, ειδικά επειδή κανένας αξιωματούχος δεν φαίνεται να θέλει να σκεφτεί ακόμη και τη δυνατότητα», δήλωσε στην Βρετανική ιστοσελίδα The Independent.

Το περιοδικό του αναφέρει ότι 123 απόπειρες λαθρεπιβάτων έχουν αναφερθεί διεθνώς σε 107 διαφορετικές πτήσεις. Πολλοί κρύβονται στα φρεάτια του τροχού, κινδυνεύοντας να καταψυχθούν μέχρι θανάτου ή να πέσουν όταν αναπτυχθεί ταχύτητα. Αλλά άλλοι έχουν επιβιβαστεί σε αεροσκάφη μεταμφιεσμένοι σαν καθαριστές ή αξιωματούχοι αεροδρομίων και κρύβονται.