Οι αισθητήρες για τη μέτρηση της ταχύτητας υπέστησαν βλάβη λόγω πάγου και αυτό ίσως προκάλεσε τη συντριβή του αεροπλάνου Αντόνοφ και τον επακόλουθο θάνατο των 71 επιβατών του.  Η Διακυβερνητική Επιτροπή Αεροπορίας εκτιμά ότι τα ελλατωματικά όργανα ίσως έδωσαν λάθος δεδομένα στου πιλότους.

Σύμφωνα με τις πρώτες αναλύσεις, το αεροπλάνο εμφάνισε πρόβλημα δυόμισι λεπτά μετά την απογείωσή του και ενώ βρισκόταν σε υψόμετρο περίπου 1.300 μέτρων. Τα όργανα άρχισαν να εμφανίζουν διαφορετικές αναγνώσεις ταχύτητας, πιθανώς λόγω των παγωμένων αισθητήρων ταχύτητας, ενώ τα συστήματα θέρμανσης τους ήταν απενεργοποιημένα, ανέφερε η Επιτροπή. Σε ύψος 130-150 μέτρων το πλήρωμα απενεργοποίησε τον αυτόματο πιλότο και τελικά το αεροσκάφος άρχισε να χάνει ύψος και να «βυθίζεται» με κλίση 30-35 μοιρών.

Ρωσικά ΜΜΕ αναφέρουν ότι ο πιλότος είχε αρνηθεί να γίνει αφαίρεση του πάγου από το αεροπλάνο πριν από την απογείωση. Η διαδικασία είναι προαιρετική και η απόφαση του πληρώματος βασίζεται κυρίως στις καιρικές συνθήκες.

Περισσότεροι από 700 άνθρωποι εξακολουθούν να συμμετέχουν στις έρευνες που γίνονται μέσα σε βαθύ χιόνι προσπαθώντας να βρουν τις σορούς των επιβατών αλλά και συντρίμμια του αεροπλάνου.