Ένας Βρετανός μαθηματικός πιστεύει ότι έλυσε το μυστήριο πίσω από το σημείο συντριβής της πτήσης MH370.

Η πτήση των Μαλαισιανών Αερογραμμών εξαφανίστηκε σε ένα ταξίδι από την Κουάλα Λουμπούρ στο Πεκίνο στις 8 Μαρτίου του 2014.

Δεν βρέθηκε κανένα ίχνος του αεροπλάνου ή των 239 επιβατών του.

Αλλά ένας καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ, ο Δρ Ουσάμα Κάντρι, λέει ότι πιστεύει ότι έχει υπολογίσει δύο πιθανές θέσεις όπου βρίσκονται τα συντρίμμια της πτήσης.

Ένα από τα αναφερθέντα σημεία βρίσκεται μερικές εκατοντάδες μίλια από την ακτή της Μαδαγασκάρης και το δεύτερο λέγεται ότι βρίσκεται βορειότερα στον Ινδικό Ωκεανό από το σημείο όπου πραγματοποιούνται οι έρευνες.


Ο Δρ Ουσάμα Κάντρι

Χρησιμοποιώντας δεδομένα από τα υδρογυωτικά μικρόφωνα στο αεροσκάφος, ο Κάντρι πιστεύει ότι κατάφερε να βρει ηχητικά κύματα από την επίδραση του αεροπλάνου από κάτω από το νερό.

Τα αποτελέσματα θα μπορούσαν επίσης να υποδεικνύουν ότι η MH370 αποκλίνει από την καθορισμένη πορεία πτήσης, αλλά ο καθηγητής είπε ότι 25 λεπτά ηχογραφήσεων από τα μικρόφωνα έχουν εξαφανιστεί μυστηριωδώς.

Προσπαθώντας να εξηγήσει τα ευρήματά του, ο Κάντρι λέει ότι όταν ένα αντικείμενο χτυπά το νερό, τα κύματα στην επιφάνεια συνεχίζουν να γίνονται μικρότερα μέχρι να μην είναι πλέον ορατά.

Ωστόσο, δεν εξαφανίζονται εντελώς. Αντ 'αυτού, τα κύματα συνεχίζουν να ταξιδεύουν μέσα στο νερό ως «κύματα ακουστικής βαρύτητας» - ή ηχητικά κύματα - μέχρι και χιλιάδες μίλια μακριά.

Τα κύματα, λέει ο Κάντρι, φέρουν «ζωτικής σημασίας πληροφορίες για την πηγή του αντίκτυπου, πριν εξαφανιστούν.»

Όταν το MH370 συνετρίβη στον Ινδικό Ωκεανό, στο πλοίο λειτουργούσαν τρία υποβρύχια «υδρόφωνα».

Ένα από τα μικρόφωνα, που ονομάζεται HA08s, βρίσκεται σήμερα στο Diego Gracia, βάση των ΗΠΑ στο Αρχιπέλαγος του Chagos.

Είναι αυτά τα στοιχεία που λείπουν από αυτό το μικρόφωνο που πιστεύει ο Κάντρι ότι κατέχουν το κλειδί για την επίλυση του μυστηρίου.

«Οι θέσεις των σημάτων που βρέθηκαν χρησιμοποιώντας τα δεδομένα του HA08s απαιτούν ακόμα πιο λεπτομερή και προσεκτική ανάλυση», δήλωσε ο Κάντρι.

«Τα σήματα που έχουμε αναλύσει υποδεικνύουν ότι υπήρξε διακοπή λειτουργίας 25 λεπτών που έχει καταστεί ανεξήγητη από την Οργάνωση Συνθηκών για την Απαγόρευση των Πυρηνικών Δοκιμών, η οποία είναι υπεύθυνη για τους σταθμούς υδροφώνων».

Φήμες και θεωρίες πίσω από την εξαφάνιση της πτήσης συνεχίζονται και εμφανίζονται τα τελευταία πέντε χρόνια.

Ορισμένοι εμπειρογνώμονες πιστεύουν ότι ο πιλότος Ζαχάρι Άματ Σάχ σκόπευε να ρίξει το εμπορικό αεροσκάφος σε μια προφανή αποστολή αυτοκτονίας.

Η ανάλυση των συνηθειών του μέσω των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης αποκάλυψε έναν «απερίσκεπτο» άνθρωπο, ισχυρίστηκε ένας ψυχολόγος.

Ο Βίκτορ Ιανέλο της Ανεξάρτητης Ομάδας (IG), ο οποίος βοηθά τους Αυστραλούς αξιωματούχους στην αναζήτηση των συντριμμιών, μοιράζεται την ίδια θεωρία.

Ο Ιανέλο δημιούργησε προσομοίωση πτήσης για να κατανοήσει καλύτερα τη διαδρομή του τζετ.

Ωστόσο, η κυβέρνηση της Μαλαισίας αρνείται να κάνει εικασίες σχετικά με το ενδεχόμενο συμμετοχής του Ζαχάρι.