Ποικίλες αντιδράσεις προκαλεί απόφαση της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Νομού Μαγνησίας από τις αρχές Σεπτέμβρη να ζητήσει από τα μέλη της είτε να απορρίψουν είτε να επιστρέψουν χορηγία του ιδρύματος Μποδοσάκη για την προμήθεια βασικού εξοπλισμού γυμνασίων της περιοχής.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωσή της, η ΕΛΜΕ τάσσεται κατά των χορηγιών, κάνοντας λόγο για εμπορευματοποίηση της Παιδείας, ζητώντας την παρέμβαση του υπουργείου Παιδείας, προκειμένου να αποτρέπεται η «είσοδος» εταιρειών στους χώρους των σχολείων με πρόσχημα τα χορηγικά προγράμματα. 

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Μαγνησίας:

«Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Μαγνησίας, με αφορμή τη χορηγία του Ιδρύματος Μποδοσάκη, δηλώνει την κατηγορηματική του αντίθεση στην οποιαδήποτε προσπάθεια εμπορευματοποίησης της Παιδείας. Απορρίπτει τη λογική των χορηγιών που υποκαθιστά την ευθύνη και την υποχρέωση του Κράτους για τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων.

Καλούμε τους συλλόγους και τους διευθυντές των σχολείων να μην δεχθούν τη χορηγία του Ιδρύματος Μποδοσάκη για το «βασικό εξοπλισμό» των εργαστηρίων των Γυμνασίων.

Σε περίπτωση που το προηγούμενο διάστημα την αποδέχθηκαν, με συλλογικές διαδικασίες να ακυρώσουν τη χορηγία.

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να παρέμβει άμεσα προκειμένου να μην επιτρέπει στις εταιρείες να εισέρχονται στους χώρους των σχολείων με το πρόσχημα χορηγικών προγραμμάτων». 

Από την πλευρά του, το Ίδρυμα Μποδοσάκη τονίζει πως «στο πλαίσιο της διαδικασίας καταγραφής των αναγκών στον τομέα της Παιδείας  - τομέας που αποτελεί στρατηγικό πυλώνα ενασχόλησής του απο την έναρξη της λειτουργίας του και σύμφωνα με την παρακαταθήκη του ιδρυτή του - ήρθε άτυπα σε επαφή με τα κατά τόπους  Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ), προκειμένου να καταγραφούν οι ανάγκες σε εξοπλισμό των εργαστηρίων φυσικών επιστημών των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρα» 

Ενώ σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, «ήδη, πολλά ΕΚΦΕ ανά τη χώρα έχουν ανταποκριθεί θετικά στην πρόσκληση αυτή, καταγράφοντας τις ανάγκες των σχολείων σε βασικό εξοπλισμό εργαστηρίων και αναδεικνύοντας τη χρησιμότητα ύπαρξης του εξοπλισμού αυτού (πχ. δοκιμαστικοί σωλήνες, καμινέτα, μικροσκόπια κ.λπ.),  ο οποίος επιτρέπει τη διεξαγωγή απλών, βασικών πειραμάτων με υψηλό εκπαιδευτικό όφελος για τα παιδιά».

Η πλήρης ανακοίνωση του Ιδρύματος Μποδοσάκη:

1. Το Ίδρυμα, στο πλαίσιο της διαδικασίας καταγραφής των αναγκών στον τομέα της παιδείας - τομέας που αποτελεί στρατηγικό πυλώνα ενασχόλησής του από την έναρξη της λειτουργίας του και σύμφωνα με την παρακαταθήκη του Ιδρυτή του - ήρθε άτυπα σε επαφή με τα κατά τόπους Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ), προκειμένου να καταγραφούν οι ανάγκες σε βασικό εξοπλισμό των εργαστηρίων φυσικών επιστημών των σχολείων της β’ βαθμιας εκπαίδευσης της χώρας. 

2. Ήδη, πολλά ΕΚΦΕ ανά τη χώρα έχουν ανταποκριθεί θετικά στην πρόσκληση αυτή, καταγράφοντας τις ανάγκες των σχολείων σε βασικό εξοπλισμό εργαστηρίων και αναδεικνύοντας τη χρησιμότητα ύπαρξης του εξοπλισμού αυτού (π.χ. δοκιμαστικοί σωλήνες, καμινέτα, μικροσκόπια κτλ), ο οποίος επιτρέπει τη διεξαγωγή απλών, βασικών πειραμάτων με υψηλό εκπαιδευτικό όφελος για τα παιδιά. 

3. Καμία «χορηγία» δεν έχει εγκριθεί ή δρομολογηθεί αυτή τη στιγμή από το Ίδρυμα Μποδοσάκη, καθώς είναι σε εξέλιξη τόσο η καταγραφή των αναγκών όσο και η αναζήτηση πόρων, πλέον αυτών που διαθέτει το ίδιο το Ίδρυμα στο πλαίσιο των σκοπών του, για την υλοποίηση του προγράμματος αυτού. 

Επισημαίνεται ότι, ως Κοινωφελής Οργανισμός, το Ίδρυμα Μποδοσάκη έχει διαθέσει από την αρχή της λειτουργίας του περισσότερα από 400 εκ ευρώ για την εκπλήρωση των σκοπών του. Τα χρήματα αυτά έχουν δαπανηθεί δίνοντας έμφαση στη μείωση της ανισότητας των ευκαιριών, στην εκπαίδευση των νέων, στη βελτίωση ιατρικών και ερευνητικών υποδομών και στην προώθηση της προστασίας του περιβάλλοντος. 

Ο προϋπολογισμός για την ενίσχυση της παιδείας αποτελεί σε ετήσια βάση περίπου το 50% του συνολικού προϋπολογισμού του Ιδρύματος. Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για δωρεές και όχι για χορηγίες, καθώς το Ίδρυμα Μποδοσάκη επιτελεί κοινωνικό έργο και δεν επιδιώκει, ούτε επιζητά, κανενός είδους εμπορική ή άλλη αναγνώριση για το έργο αυτό».