Τον κίνδυνο να αυξηθούν οι τιμές των ναύλων στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, έπειτα από μια δεκαετία με σταθερές τιμές αλλά και εκπτώσεις, επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) κ. Μιχάλης Σακέλλης, λόγω των σημαντικών αυξήσεων στις τιμές των ακτοπλοϊκών καυσίμων. 

Συγκεκριμένα, όπως τόνισε ο κ. Σακέλλης κατά την ομιλία του στην ημερίδα με θέμα: «Ακτοπλοϊκή Διασύνδεση των νησιών του Νοτίου Αιγαίου», στη Σύρο, οι αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων κατά 29% το 2017 και κατά 25% το 2018 είχαν ως αποτέλεσμα την επιβάρυνση στα οικονομικά αποτελέσματα των ακτοπλοϊκών εταιρειών κατά 100 εκατ. ευρώ, δηλαδή επιβάρυνση σε ποσοστό 15% των ναύλων που εισπράττονται.

 Ο κ. Σακέλλης αιτήθηκε μείωση στους συντελεστές ΦΠΑ στο 13% ή ακόμα και στο 6%, ώστε να είναι η δυνατή η κάλυψη στην αύξηση των λειτουργικών εξόδων, χωρίς αύξηση στο μεταφορικό κόστος.

 Χαρακτηριστικό είναι ότι σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΕΝ, το 30 έως 50% του επιβατικού κοινού ταξιδεύει με εκπτωτικά εισιτήρια.

Εξάλλου, πέρα από την αύξηση στα καύσιμα η υποχρέωση των εταιρειών για κατανάλωση ορθολογικότερων καυσίμων από το 2020 κι έπειτα αναμένεται να επιφέρει περαιτέρω αύξηση του μεταφορικού κόστους κατά 30%.

Όπως τόνισε ο κ. Σακέλλης, η δρομολόγηση νέων πλοίων συνέβαλε σημαντικά στην αύξηση του μεταφορικού έργου των ακτοπλοϊκών εταιρειών, κατά 9,5% το 2017, ενώ για το 2018 η αύξηση αναμένεται να κυμανθεί από 3% έως 5%. .

Όσον αφορά στα δρομολόγια Δημόσιας Υπηρεσίας, όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ εκεί ήδη αντιμετωπίζονται προβλήματα λόγω του μειωμένου ενδιαφέροντος συμμετοχής των κατάλληλων πλοίων στους διεθνείς διαγωνισμούς Δημόσιας Υπηρεσίας , επισημαίνοντας την ανάγκη ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου, εκφράζοντας την ανησυχία πως όταν κάποια πλοία αποσυρθούν λόγω ηλικίας, παραμένει άγνωστο το κατά πόσο πρόκειται να αντικατασταθούν.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον κ. Σακέλλη, στις ακτοπλοϊκές γραμμές πλην πορθμείων στο Αιγαίο και στο Ιόνιο δρομολογούνται 74 πλοία, 53 συμβατικά και 21 ταχύπλοα. 

Από αυτά τα 74 πλοία το 10% ή το 13,5% είναι ηλικίας άνω των 40 ετών. Άλλωστε σύμφωνα με τα στοιχεία που ο κ. Σακέλλης παρέθεσε, στο τέλος της επόμενης δεκαετίας τα 41 πλοία ή το 55,5% θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών, με την αντικατάστασή τους κατά τα προσεχή χρόνια να κρίνεται επιβεβλημένη.