Το στόλο αυτή τη στιγμή αποτελούν επτά αεροσκάφη από Κροατία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία και έξι ελικόπτερα από τη Σουηδία ενώ τις προσεχείς εβδομάδες αναμένεται νέα προσθήκη επιπλέον υλικού.

Σύμφωνα με την Καθημερινή, η Ελλάδα δεν συμμετέχει στον στόλο, παρόλο που δεν έχει περάσει ούτε ένας χρόνος από την τραγωδία στην Ανατολική Αττική που στοίχισε τη ζωή σε πάνω από 100 ανθρώπους.

Με τη μη συμμετοχή της στον στόλο, πρακτικά η Ελλάδα παραμένει στο σύστημα εθελοντικής προσφοράς αεροσκαφών, όμως σε περίπτωση πυρκαγιάς η αποστολή τους εναπόκεινται στην καλή διάθεση και τις δυνατότητες των άλλων χωρών. Παράλληλα η Ελλάδα χάνει και την ευκαιρία να συμμετάσχει σε προγράμματα πρόληψης πυρκαγιών.

Ο Ευρωπαίος επίτροπος Ανθρωπιστικής Βοήθειας Χρήστος Στυλιανίδης σε δηλώσεις του επισήμανε ότι έθετε συνεχώς το θέμα στις επαφές που είχε με Έλληνες αξιωματούχους χωρίς όμως να πάρει θετική απάντηση.

«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα γεγονότα στο Μάτι απέδειξαν ότι η πρόληψη είναι τόσο αναγκαία διότι τα νέα φαινόμενα, λόγω της κλιματικής αλλαγής, δημιουργούν καταστροφές. Ειδικά η Ελλάδα πρέπει να αξιοποιήσει το rescEU καθώς θα τη βοηθήσει στο θέμα της πρόληψης και της προετοιμασίας» επισήμανε ο κ. Στυλιανίδης. Ξεκαθάρισε ωστόσο, ότι η Κομισιόν δεν μπορεί να πιέσει ένα κράτος - μέλος να συμμετάσχει, καθώς αυτό αποτελεί εθνική απόφαση.

Σύμφωνα με Τα Νέα, στο επιχειρησιακό σχέδιο της Πυροσβεστικής για το 2019, δεν περιλαμβάνεται το Μάτι ως περιοχή όπου χρειάζεται προσοχή από τις δυνάμεις δασοπυρόσβεσης.

Επιπλέον, δεν μνημονεύεται κανένα σχέδιο διάσωσης πολιτών σε οποιαδήποτε περιοχή της Αττικής, ενώ δεν υπάρχει και μνεία για το νέο αριθμό 112 έκτακτης ανάγκης. Στην έκθεση αποκαλύπτεται ότι δεκάδες οχήματα της Πυροσβεστικής είναι ακινητοποιημένα λόγω βλαβών, ενώ περιπολικά της δεν μπορούν να κινηθούν λόγω έλλειψης προσωπικού και δεν έχει συγκροτηθεί το Μηχανοκίνητο Ειδικό Τμήμα Πυροσβεστικών Επιχειρήσεων γιατί δεν έχει εκδοθεί η διαταγή του αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος.