Από τους ελέγχους προέκυψε ότι σε αυτό το τρίμηνο συνολικά 18 φορτηγά (14 με αλλοδαπές πινακίδες και 4 με ημεδαπές πινακίδες κυκλοφορίας) είχαν «πειραγμένους» ταχογράφους, ενώ στους οδηγούς και στις ιδιοκτήτριες εταιρείες των οχημάτων επιβλήθηκαν οι προβλεπόμενες διοικητικές ποινές. Σύμφωνα με σχετική ενημέρωση από την ΕΛ.ΑΣ., κατά τη διάρκεια των ελέγχων εντοπίστηκε ηλεκτρονική συνδεσμολογία, η οποία παρείχε τη δυνατότητα στον οδηγό να επεμβαίνει στην ορθή καταγραφή των δεδομένων από τον ταχογράφο του οχήματος αναφορικά με την δραστηριότητά του (όπως οι ώρες οδήγησης και ανάπαυσης, η ταχύτητα του οχήματος και τα διανυθέντα χιλιόμετρα), ενώ κατόπιν επιστάμενης μελέτης των φύλλων καταγραφής του ταχογράφου διαπιστώθηκε η μη αποτύπωση σε αυτά των πραγματικών ωρών εργασίας του οδηγού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη συνδεσμολογία όταν ετίθετο σε λειτουργία, είχε ως συνέπεια την απενεργοποίηση τόσο του περιοριστή ταχύτητας (κόφτη) του οχήματος, όσο και του συστήματος υποβοήθησης των φρένων του (retarder), καθιστώντας με αυτόν τον τρόπο την κυκλοφορία του οχήματος επικίνδυνη για την ασφάλεια των λοιπών χρηστών της οδού. 

Τα οχήματα μεταφέρθηκαν σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, όπου επιβλήθηκε η ακινητοποίηση τους μέχρι αποκατάστασης της ορθής λειτουργίας του ταχογράφου, ενώ επιπλέον κατασχέθηκαν συσκευές παραποίησης των δεδομένων των ταχογράφων στο πλαίσιο της διενεργούμενης προανάκρισης για τα αδικήματα της ψευδούς ανωμοτί κατάθεσης και διατάραξης ασφάλειας των συγκοινωνιών.