Μία εγκύκλιος του υπουργείου Εργασίας περιλαμβάνει οδηγίες εφαρμογής του άρθρου 56 του νόμου 4611/2019 για την προστασία των εργαζομένων διανομέων με δίκυκλο. Συγκεκριμένα, η εγκύκλιος ορίζει ότι η πρόσθετη αποζημίωση χρήσης και συντήρησης του οχήµατος, είναι τουλάχιστον ίση µε το 15% του κατώτατου µισθού, εφόσον το όχηµα είναι ιδιοκτησίας του εργαζοµένου, καταβάλλεται αποκλειστικά για την κατ' ελάχιστον κάλυψη των αναγκών συντήρησης και χρήσης του οχήματος (ασφάλιστρα, τέλη κυκλοφορίας επισκευές, κ.λπ.), οπότε σαφώς δεν συμπεριλαμβάνονται σε αυτήν τα έξοδα κίνησης του οχήματος (αγορά καυσίμων, πληρωμή διοδίων κ.λπ.) ή άλλα ποσά.

Ο υπολογισμός του ποσοστού 15% γίνεται με βάση τον εκάστοτε νόμιμο κατώτατο μηνιαίο μισθό ή της αντίστοιχης προκύπτουσας αναλογίας σε περίπτωση μερικής απασχόλησης. Η πρόσθετη μηνιαία αποζημίωση χρήσης και συντήρησης δεν έχει το χαρακτήρα μισθού ούτε συμπεριλαμβάνεται στην έννοια των τακτικών αποδοχών, ενώ δεν υπόκειται και σε κρατήσεις ασφαλιστικών εισφορών. Συνεπώς, δεν υπολογίζεται στα επιδόματα εορτών, αδείας κλπ.

Επίσης, αναφέρει ότι εφόσον ο ιδιοκτήτης έχει στην κατοχή του δικύκλα που χρησιμοποιούν οι εργαζόμενοι για τη μεταφορά ή διανομή προϊόντων και αντικειμένων, οφείλει να λαμβάνει τα αναγκαία μέτρα συντήρησής τους, ώστε να διασφαλίζεται η υγεία και η ασφάλεια τους και υποχρεώνεται να εφοδιάζει με τον κατάλληλο εξοπλισμό προστασίας τους εργαζόμενους (προστατευτικό κράνος, πανωφόρι, γάντια, πανωφόρι κατάλληλο για την προστασία του αναβάτη, αδιάβροχη προστασία και ανακλαστικό γιλέκο κ.τ.λ.). Επιπλέον, γίνεται σαφές πως τα προβλεπόμενα μέτρα δεν επιβαρύνουν οικονομικά τον εργαζόμενο, αλλά μόνον τον εργοδότη.

Τέλος, σημειώνεται ότι για τον αποτελεσματικότερο έλεγχο της τήρησης και της εφαρμογής της σχετικής διάταξης από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα καθιερώθηκε η υποχρέωση για την καταβολή της μηνιαίας αποζημίωσης, μέσω λογαριασμού πληρωμών, καθώς και για τη διακριτή αποτύπωσή της στα χορηγούμενα αναλυτικά εκκαθαριστικά σημειώματα αποδοχών.