Ο πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων Αντώνιος Αθανασίου δήλωσε στο Open ότι «υπάρχει ένα τέτοιο έγγραφο -και μπορώ να σας πω ότι έχει εκδοθεί τον 5ο του 2018- με θέμα «Σήμανση καλωδίων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας στην περιοχή του Πόρου. Το έγγραφο γράφει σε μια παράγραφό του: «τα εν λόγω καλώδια αποτελούν δυνητικά κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος στις πτήσεις ελικοπτέρων. Έχει παραλειφθεί από αυτούς. Από την έρευνα την οποία κάνω μέχρι τώρα στα αρχεία, δεν έχω βρει τέτοια απάντηση».

Συντάκτης του εγγράφου που κοινοποιήθηκε πριν από 15 μήνες ηλεκτρονικά στις διευθύνσεις των ΑΔΜΗΕ, ΔΕΔΔΗΕ και το γραφείο του τότε υπουργού μεταφορών Χρήστου Σπίρζη είναι, ο πρώην επικεφαλής της επιτροπής Αθανάσιος Μπίνης.

«Πετάξαμε πάνω από την περιοχή και δυσκολεύτηκα πάρα πολύ να διακρίνω τα καλώδια αν έχεις και λίγο κόντρα τον ήλιο. Τα καλώδια είναι σε ύψος περίπου 50 m , είδα τον κίνδυνο και όταν γύρισα παρότι ο ρόλος της επιτροπής δεν είναι αυτός θεώρησα ότι δεν μπορείς να κλείνεις τα μάτια στον κίνδυνο» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μπίνης.

«Κάλεσα τον αρμόδιο υπάλληλο διεύθυνσης δικτύου μίλησα μαζί του το είπα ποιος είμαι και τι κάνω και συνέταξα ένα έγγραφο με φωτογραφίες και χάρτες και επεσήμανα ότι αποτελεί δυνητικά κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος. Μέσα σε παρένθεση μάλιστα έγγραφα (Πρόσκρουση ελικοπτέρου) και τους καλούσα να πάρουν τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και πρόληψης ,την τοποθέτηση δηλαδή ανακλαστήρων στα καλώδια» πρόσθεσε.

«Τα καλώδια αυτά με ανατριχιάζουν»

Στο μεταξύ, γνώστης των κινδύνων στον Γαλατά ήταν ο άτυχος πιλότος, Νίκος Καρυστινός.

«Το γνώριζε το σημείο και σε πολλές συζητήσεις μας έλεγε "αυτα τα καλώδια εκεί στον Πόρο με ανατριχιάζουν"» δήλωσε ο γιος του στον Alpha.

«Και αυτά ήταν τα καλώδια που του κόστισαν τη ζωή» πρόσθεσε ο ίδιος, συμπληρώνοντας:

«Και αυτά ήταν τα καλώδια που του κόστισαν τη ζωή. Το ελικοδρόμιο είναι χωράφι, δεν υπάρχει τίποτα, δεν υπάρχει σήμανση και πόσες φορές μου έλεγε ότι είναι επικίνδυνο δεν τηρεί τίποτα από αυτά που θα έπρεπε να τηρούσε».